2016-12-06 20:13

AUTO


Citroen C-Zero: Bucureşti – Viena cu 15 euro

 |  15:51
Citroen C-Zero: Bucureşti – Viena cu 15 euro

Maşinile electrice sunt senzaţiile momentului. Păcat că suntprea scumpe pentru buzunarul românului şi în prea puţine variante disponibilepe piaţa noastră. Dacă Germania şi-a propus să aibă, până în 2020, un milion deautomobile electrice în parcul auto, România lansează timidă stimulente întichete rabla, dar nu mai mult de 3.200 de euro şi, deocamdată, doar pentruflote. Citroen aduce în România modelul C-Zero la un preţ care se situează înjurul a 35.000 de euro, cu TVA. E mult, dar, dacă nu vă gândiţi neapărat lamediu, atunci vă puteţi felicita o dată pe săptămână uitându-vă la cum creştepreţul benzinei la pompă.

Citroen C-Zero a fost pentruprima oară la Salonul Auto de la Geneva în 2009, atunci când puţină lume credeacă vom vedea maşinuţa şi la noi în parcare. Cu tot scepticismul, C-Zero a începutsă se vândă la sfârşitul anului trecut pe piaţa din Germania, iar pentru Olandaexistă deja 70 de maşini comandate. C-Zero este un proiect dezvoltat de grupulfrancez PSA, în colaborare cu cel japonez, Mitsubishi. Astfel că nu trebuie săvă mire prea tare dacă C-Zero seamănă cu Peugeot iOn sau cu iMiev şi nici căscrie în japoneză pe el. Diferă un pic doar designul. Ce este esenţial să ştiţieste că atunci când veţi circula, mai ales prin oraş, nu veţi polua. Nici unpic. Nici cu dioxid de carbon, pentru că nu există aşa ceva, nici fonic. Plecaţide pe loc cu un fâşâit uşor şi aveţi un demaraj specific troleibuzelor.

1,5 euro la 100 km

De dragul autonomiei, care se învârtepe undeva pe la 150 km în ciclu urban, demarajul este unul modest, de 15,9secunde până la 100 km/h. Dar, costul deplasării.... Aici e marele avantaj,acesta ajunge la 1,5 euro la 100 de km. Adică un drum Bucureşti-Viena cu 15euro, cam de şase ori mai puţin decât în varianta motorizată. E drept că vorexista pauze de cafea mai dese şi un pic mai lungi, timp în care maşina artrebui să stea la o priză care livrează curent trifazic, în ipoteza în careaceasta va exista şi în România. În funcţie de puterea aparentă la mufă, timpulde încărare variază între 30 de minute – 400 de volţi, 125 de amperi pentru oredresare de 80% a grupului de baterii – şi şase ore la o priză de 220 volţi,care este în stare să livreze în regim nominal 16 amperi. Adică, la sistemeledin România, C-Zero cu care ne deplasăm toată ziua prin oraş poate fi lăsatpeste noapte la priză. La un drum mai lung, ne putem limita la câteva orepentru o încărcare de 70–80%.

Un cuplu mai mare ca la Duster

Sub capotă există un motorsincron de curent alternativ care livrează un cuplu de 180 de Nm la o plajă deturaţii cuprinsă între 0-2000 rot/min. Pentru comparaţie, Dusterul cu motor de 1,6 litri benzină are un cuplu de148 Nm şi 105 cai putere. Forţa lui C-Zero ajunge la roţile motoare de pe puntea spate prin intermediul uneicutii de viteze automate cu cinci trepte. Puterea este de 64 de cai, disponibilăîn intervalul de turaţii 3.500–8.000 rot/min. Energia estefurnizată de o celulă de baterii lithium, montatăsub podea, care are în componenţă88 de celule şi dezvoltă 50 de Ah la o tensiune de 330V. În total 16kWh. Aceste baterii se reîncarcă de fiecare dată când frânăm în sistemregenerativ, recuperându-se o parte din energia cinetică a automobilului.Citroen C-Zero are 3,48 metri lungime şi un ampatament de 2,55 metri.Portbagajul este de 166 de litri, iar în habitaclu pot încăpea lejer patrupersoane. Maşinuţa a obţinut patru stele la testele EuroNCAP şi este dotată cuABS, ESP, EBA, şase airbaguri şi aer condiţionat.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639253-01-24

Mai multe imagini:
Citroen C-Zero: Bucureşti – Viena cu 15 euro
zoom
Citroen C-Zero: Bucureşti – Viena cu 15 euro
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image