2016-12-03 04:36

AUTO


După trei ani de dezbateri, Uniunea Europeană are un Cod Rutier. Treci pe roşu în Franţa, plăteşti în România

 |  15:56
După trei ani de dezbateri, Uniunea Europeană are un Cod Rutier. Treci pe roşu în Franţa, plăteşti în România

Dupătrei ani de dezbateri, Uniunea Europeană are un Cod Rutier. Treci pe roşu înFranţa, plăteşti în România

UniuneaEuropeană s-a hotărât să pună cap la cap şi legislaţia din domeniul rutier. Dacă până acum, şoferii de maşini cu numărde Franţa, Olanda sau Bulgaria aveau propria lege pe şoselele României, atâtavreme cât nu erau prinşi, acum situaţia se va schimba radical. Chiar dacăscopul principal al actului care a trecut de plenul Parlamentului European estecombaterea infracţiunilor rutiere şi scăderea numărului de accidente, viitorul CodRutier European va sancţiona şi abateri mărunte.

Excesul de viteză, nerespectareaculorii roşii a semaforului, condusul sub influenţa drogurilor sau aalcoolului, neutilizarea centurii de siguranţă sau a căştii de protecţie,utilizarea telefoanelor mobile sau circulaţia pe o bandă interzisă (cea specialăpentru autobuz sau cea de intervenţie pe autostradă) sunt principalele infracţiunişi contravenţii care sunt vizate de actul european. Prin legea care va faceparte din dreptul intern al statelor membre, autorităţile din ţara în care s-aconsumat evenimentul se angajează să comunice în cel mai scurt timp coordonatele şoferuluisau ale titularului certificatului de înmatriculare al vehiculului autorităţilordin ţara sau ţările în care aceştia sunt înregistraţi ca posesori de permis sau de autoturism. Contravenientulsau inculpatul este înştiinţat, printr-o scrisoare recomandată, despre infracţiunesau despre contravenţia săvârşită, modul de aplicare a sancţiunii şi posibilelecăi de recurs. Pedeapsa penală şi/sau amenda, cuantumul şi modul de aplicare al acestora sestabilesc conform legii din statul în care fapta a fost comisă. În cazulpunctelor de penalizare, acestea vor fi transformate în sistemul naţional şivor fi cumulate cu cele deja existente. Directiva votată în ParlamentulEuropean urmează să obţină şi avizul Consiliului de miniştri şi va intra învigoare imediat ce a trecut de acesta. Legea urmează a fi implementată înmaximum 24 de luni de statele membre UE, cu excepţia Marii Britanii, Irlandei şiDanemarcei, care nu fac parte din sistemul de reguli rutiere europene. Urmărireapenală în cazul infracţiunilor grave nu va fi obligatorie atâta vreme cât ea nueste prevăzută şi în dreptul intern al statelor în care s-a comis fapta. Deexemplu, condusul sub influenţa alcoolului cu o alcoolemie de peste 0,8 mg/l,care în România ar atrage pedeapsa penală, nu va fi pedepsit penal în Grecia, Spania sau Estonia unde se aplicăamendă până la o alcoolemie de 1%.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639253-01-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image