120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie
2018-08-19 18:29


120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie

 |  16:46
120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie

Este o poveste de prietenie, aceea care unește experiența a doi pasionați, încă din tinerețe, de aventurile autentice pe motocicletă în România: francezul Jean-Christian Tirat și românul Sergio Morariu. Adică fuziunea dintre Raid des Carpates, creat în 1991 și EnduRoMania (130 de ediții în România în 20 de ani). 120 de Ore în Carpațise derulează pe un teritoriu muntos de 40.000 de km² în zona Enduro-Campului din comuna Brebu Nou (Caraș-Severin).

120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie
zoom

Competiţia se desfăşoară după un concept original, cu reguli foarte simple, unde fiecare concurent are libertatea de a alege traseul în funcţie de aptitudinile de care dispune. În perioada 1-6 august, adică 120 de ore, concurenţii trebuie să acumuleze cât mai multe puncte pe măsură ce trec prin cele 80 de Check Pointuri care se regăsesc pe o rază de 70 de km. Valoarea punctelor atribuite depinde de o anumită dificultate de acces din fiecare Check Point, clasate de la 1 la 4. Cu excepția debutului, menit să inițieze participanții și să le evalueze cât de cât nivelul, piloții decid singuri Check Pointurile către care se vor îndrepta și traseul pe care îl vor face pentru a ajunge în respectivul punct. Participanții nu sunt presați de un contra cronometru, nu există nici un Check Point obligatoriu și nici trasee impuse. Doar încadrarea în cele 120 de ore pentru a aduna punctele.

120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie
zoom

O întâlnire deschisă tuturor

Proba este adresată tuturor, fie că este vorba de piloți debutanți, fie că e vorba de cei cu experiență. Pentru asigurarea securității motocicliştilor, competiţia se desfăşoară în echipe de cel puțin trei motoare, astfel încât, în caz de urgenţă, piloţii să își poată acorda un ajutor reciproc. În cazul piloților fără echipă, aceștia vor fi îndrumați de către organizatori la sfârșitul probei de început. Ghizi experimentați vor putea, de asemenea, să însoțească atât începătorii cât și piloții experimentați care și-ar dori să trăiasca la maximum acest challenge de tip hard-enduro.Pentru a ajuta participanții, acestora li se va înmâna o documentație detaliată și hărți ale regiunii la scara 1:100000, hărți în format electronic UIN și navigare GPS (este recomandat sistemul de navigație Garmin cu intrare USB). Hărțile sunt actualizate în fiecare an, iar accesul la Check Pointuri se poate face cu  ajutorul unui simplu smartphone. Surprinzător, acoperirea standard a rețelei de telefonie mobilă este disponibilă peste tot în aceste regiuni muntoase ale României. De asemenea, organizatorii sfătuiesc echipele cu privire la itinerare. Pentru a ajunge la un Check Point de nivel 3 sau 4, ei propun, mai ales trailurilor, alternative mai rapide. Dar la final, după consultarea cu organizatorii, echipele sunt cele care decid drumul pe care îl vor urma.

Important de ştiut: respectarea mediului înconjurător şi a locuitorilor

Piloții participanţi trebuie să ruleze pe rute deschise circulației și exploatării agro-forestiere. Ei trebuie să respecte ceilalți utilizatori, fauna, flora, dar şi codul rutier. De exemplu, în orașe, este interzis mersul doar pe roata din spate. Este interzisă, de asemenea, ieșirea de pe piste, iar condusul pe timpul nopții nu este recomandat în zonele de altitudine (pentru a nu deranja urșii, lupii, câinii ciobanilor...sau chiar vampiriiJ). Este vorba despre o probă enduro ce are ca scop descoperirea, în armonie cu natura și viața locală.

120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie
zoom

Bonusuri atractive

Participanții pot câștiga puncte bonus. Astfel, prețiosul bonus „Descoperire” recompensează echipele care au deschis un traseu încă ignorat, dar interesant. Bonusul „Mediu înconjurător” este atribuit celor care semnalează daunele aduse mediului înconjurător. Bonusul „Duo”este acordat trailurilor cu pasageri. Bonusul „Cylindrée” este oferit motocicletelor cu cilindree mică (50, 80 et 125 cm3), bonusul „Vintage” motocicletelor de 15 sau mai mulți ani, iar bonusul „Papy” piloților care depășesc vârsta de 50 de ani. Evident, cum este vorba despre o întâlnire între prieteni, ajutorul acordat celorlalte echipe este, de asemenea, recompensat.

Teren ideal

Banatul este o regiune muntoasă cu altitudini mici, mijlocii si mari, având 3 vârfuri care depășesc 2.000 de metri. Viața rurală este încă foarte activă, drumurile și cărarile de trecere sunt numeroase. În schimb, rețeaua de drumuri este puțin dezvoltată, cu zone de 8.000 de km2 fără niciun drum asfaltat. Banatul oferă deci multe itinerare, de la drumuri forestiere la trasee vertiginoase de exploatare, de tipul hard-enduro.

Enduro-campul din Brebu

Situat în inima satului Brebu Nou, (Weidenthal, un fost sat german), enduro-campul de la fundația EnduRoMania dispune de un teren de primire de 9.000 de m2 cu hotel, restaurant, camping, sală de conferințe. Seara, în faimosul pătrat „foc de tabără”, piloții adoră să stea, precum o familie, pentru a medita asupra frumuseților lumii. Un atelier mecanic, o școală de pilotaj cu închiriere de motociclete și echipa de ghizi a excelentei echipe „Adrenalin Racing” completează structura interioară. Familiile îsi pot petrece timpul liber în partea de jos a satului, acolo unde există un lac mare care permite practicarea a numeroase activități nautice. Fie că au nevoie de mai multa independență sau că  doresc să socializeze cu locuitorii, pot face acest lucru în camere, studiouri, apartamente de oaspeți din cadrul satului Brebu Nou și din împrejurimi. Enduro-Campul dispune și de o opțiune camping, iar pentru bugetele limitate, există campingul în natură. Prietenii motocicliști din Franța adaugă câte ceva în stilul „ca la francezi”. Este vorba despre un prolog delirant, un reportaj foto digital profesional de calitate, oferit tuturor participanților dar și alte surprize care trebuie să rămână secrete (de exemplu filmarea participanților cu o dronă echipată cu o cameră video).

Facilitate pentru motocicliştii români care vor să se înscrie

Întâlnirea 120 de Ore în Carpați - EnduRoMania nu este organizată doar pentru francezi. Piloții veniți din toate colțurile lumii, mai ales obișnuiții EnduRoManiei Classic vor putea, de asemenea, participa. Participanții francezi au achitat o taxă de înscriere pentru această întâlnire, plătind suma de 250 de euro. Pentru ca această probă să fie accesibilă tuturor, aceasta este gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie. Pentru asta, aceştia sunt sfătuiţi să-l contacteze pe Sergio Morariu pe adresa sa de mail : sergio.enduromania [at] gmail.com, sau pe Jean-Christian Tirat la: jc.tirat [at] orange.fr  Din motive de siguranță și de organizare, numărul de locuri este limitat.

120 de Ore în Carpați. Prima ediție e gratuită pentru motocicliştii români care vor să se înscrie la competiţie
zoom

Prietenia care datează încă de la Revoluţia din ‘89

Încă din ianuarie 1990, Jean-Christian Tirat, câștigătorul primei ediții  EnduRoMania din 1995, se afla în România, la întâlnirea prietenilor motocicliști. Împreună cu “fratele” Sergio Morariu sunt astăzi organizatorii evenimentului 120 de Ore în Carpați - EnduRoMania, cărora li se alătură, în mod natural, asociația română APCRF APCFR- Asociația România Franța Amicale France Roumanie.Această prietenie a avut diverse moduri de a da roade: de exemplu, Patrick Boissy, un francez care a facut primele doua Raid des Carpates (1991, 1992) s-a îndrăgostit de frumusețea țării. El a creat o întreprindere la Gheorgheni. El este, de asemenea, consilier enduro la Federația Română de Motociclism (FRM). El va fi prezent și la întâlnirea 120 de Ore în Carpați - EnduRoMania.Alte nume mari se vor alătura. De exemplu Marius Soaita, un fost mare campion român al Dirt Track-ului care vine special din SUA. Dan Pasteanu, motociclist din Sibiu, va fi, de asemenea, acolo: fost membru al organizării evenimentului Raid des Carpates. El este astăzi responsabil medical la Romaniacs. Pe scurt, motocicliști din România, din Franța și din alte părți, reuniți pentru a celebra această prietenie care continuă să renască încă de la prima ediție 120 de Ore în Carpați – EnduRoMania.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-07-14

TAGURI: carpati, motociclist, competitie, carpates, jean-christian tirat, sergiu morariu, raid, enduromania





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ASOCIAțIA ROMâNIA FRANțA AM
15 Iul 2016

Mulțumesc Bine aţi venit Asociația România Franța Amicale France Roumanie • APCRF APCFR
Random image



Ultimele stiri










loading...