2016-12-11 06:26

DEZVALUIRI


100 de milioane de euro, îngropaţi sub asfaltul dintre Sebeş şi Nădlac

 |  21:00
100 de milioane de euro, îngropaţi sub asfaltul dintre Sebeş şi Nădlac

La Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România se păstrează din 2007 un secret de proporţii: muşamalizarea unuia dintre cele mai mari jafuri pe infrastructură din ‘89 încoace. Actuala conducere a CNADNR, în frunte cu Daniela Drăghia, a încercat să-i ducă de nas chiar şi pe procurorii anticorupţie, care au deschis anul trecut un dosar ce vizează şi această speţă. Ziarul „Puterea” vă prezintă în premieră firele „afacerii” prin care statul a plătit în plus peste 100 de milioane de euro pentru consolidarea unui drum de 280 km.

Artizanul acestui tun la Drumuri este omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, patronul firmei de construcţii SC Spedition UMB SRL. În 2007, firma sa a câştigat o licitaţie extrem de controversată. Pe scurt, Spedition UMB se angaja că va face drumul dintre Nădlac şi Sebeş (circa 280 km) la preţul de 67,3 milioane de euro, în doar două luni! Cum era firesc, o astfel de ofertă a bătut orice concurenţă la licitaţia respectivă. Pentru necunoscători, trebuie spus că nu există probabil nicăieri în lume o firmă care să poată face în două luni aşa segment de drum, indiferent de logistica şi puterea sa financiară. Cum durata execuţiei a fost criteriu de punctare, Dorinel Umbrărescu a câştigat la pas acel contract.

Adiţionale penale şi complici influenţi

Pentru a nu plictisi cititorii cu date şi numere de contracte şi acte adiţionale, vom prezenta doar evoluţia sumelor ce au ajuns în intervalul următor în conturile firmei de construcţie, ulterior încheierii contractului de 67 milioane de euro.

Prima mişcare, cu care cei de la CNADNR au intrat în zona penalului, a fost modificarea termenului de executare a lucrării. În prima lună s-a modificat la 8 luni data lumită de finalizare, deşi fiind criteriu de punctare aşa ceva era imposibil. Legal.

Prin act adiţional s-a mărit valoarea contractului la 100 milioane de euro. Apoi, 5 luni mai târziu, la 112 milioane. După încă o lună s-a ajuns la 142 de milioane! Iar în august 2008 se face suma rotundă de 150 de milioane.

Ceea ce au depistat acum procurorii anticorupţie este faptul că reţeta de creştere a contractului cu pricina a fost transpartinică. La fel ca în cazul dosarului Romgaz - subminarea economiei, culoarea politică nu a contat. Contractul l-au semnat liberalii şi l-au majorat şi protejat mai mulţi lideri democrat-liberali.

Contracte noi pe acelaşi segment de drum

Pentru că probabil au înţeles că se află de mult în zona penalului, cei de la CNADNR au găsit şi o altă soluţie pentru a-i da bani lui Umbrărescu. În 2009 se încheie, fără licitaţie spun surse judiciare, un contract de încă 41 de milioane de euro plus TVA cu 3 firme ale omului de afaceri. Culmea tupeului, era vorba de acelaşi segment de drum, cu mici excepţii. Adică lucrarea respectivă ajunge în final la aproape 192 milioane de euro, după ce se stabilise că va fi făcută cu 67.

Întregul contract, precum şi derularea lucrărilor ar fi trebuit să fie supravegheate de conducerea regionalei Timiş a CNADNR. Aceasta a fost de mai multe ori destituită, însă adevărata protecţie a omului de afaceri a fost făcută la Bucureşti. Există chiar zvonuri potrivit cărora actuala şefă de la Autostrăzi, Daniela Drăghia, ar fi lucrat o perioadă chiar pentru patronul Spedition UMB. Adevărat sau nu, cert este că aceasta face tot ce poate pentru a-l ţine pe Dorin Umbrărescu departe de probleme. Care probleme ar putea fi penale.

Reţetă: cum să acoperi un dosar penal

În campania sa de devoalare a jafului făcut în ultimii ani la Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, ziarul „Puterea” a cerut mai multe explicaţii celor de la Compania de Autostrăzi. Adică exact la doamna Daniela Drăghia. Răspunsurile fie nu au venit deloc, fie au fost ridicole. Adică noi întrebam una şi ni se răspundea cu totul altceva. O parte dintre acestea le vom publica în numerele ulterioare, pentru a se vedea reaua intenţie şi încercările celor de la CNADNR de a ne abate atenţia de la elementele penale ale unor contracte.

În cazul de faţă, Compania de Autostrăzi a refuzat să ne precizeze la cât a ajuns până în prezent valoarea contractului acestui tronson de drum dintre Sebeş şi Nădlac. Nici omul de afaceri Dorinel Umbrărescu nu a fost de găsit pentru a ne furniza varianta sa cu privire la aceste majorări halucinante.

Există şi indicii potrivit cărora în prezent au fost capacitaţi şi şefii de la Drumuri Timiş. În momentul de faţă, DNA investighează afacerile pe care apropiaţi şi membri de familiei ai acestora le au cu firmele lui Umbrărescu. Şi care ar fi de fapt un paravan pentru a ascunde şpaga dată lor, indirect.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639550-11-17

TAGURI: daniela draghia, umbrarescu, autostrazi, cnadnr



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MIHAI
09 Ian 2012

Pe mine ma infioara obraznicia si tupeul cu care se JEFUIESTE banul public in TARA noastra si mai ales usurinta cu care statul plateste FURTISAGURILE, care se fac la lumina zilei. Oare atat de orbi pot fi guvernantii?. Daca stau si ma gandesc putin, se desprinde concluzia ca guvernantii nu sunt orbi si nici prosti cand inchid ochii la FURTISAGURI. Se apropie alegerile si cu disperare au nevoie de multi, de foarte multi bani si cu cat sumele platite (FURATE) sunt mai mari, proportional va creste si COMISIONUL care trebuie sa mearga la partidul de guvernamant. Cred oare ei guvernantii, ca nu va venii si ziua cand vor trebui sa dea socoteala?. Acea zi vine in mod sigur si cu pasi mari si repezi si atunci va trebui marit numarul de locuri libere in PUSCARII.
MARIAN
09 Ian 2012

Desi mecanismele fraudarii in constructia de drumuri din Romania se cunosc in detaliu de ani buni inclusiv de inspectorii Curtii de Conturi, politisti si procurori se fura ca in codru pe devize de lucrari masluite si umflate de 2-3 ori ca valoare (adica falsuri in documente). Nerusinarea depaseste orice limita si in cazul ministrilor jucatori ai transporturilor care sunt cu totii in spatele hotiei. Sunt filme facute cu gentile si plicurile de bani incasate de responsabilii de la drumuri si de la minister, sunt fisete cu probe la politie si parchete , dar stau si asteapta verdele de la partidul stat-PDL. Frauda de la drumuri si CFR se vede si de la UE pentru ca la noi preturile sunt de 2-3 ori mai mari decat ale lor in aceleasi conditii. Aceasta este una din cauzele izolarii financiare a Romaniei de catre finanta mondiala.
SILVIU
09 Ian 2012

Felul in care suntem furati este mai putin important fata de incalcarea grava a legilor, chiar de catre cei pusi sa le apere. Oamenii platiti din bani publici pentru a apara interesele si bunurile statului, ne fura zilinic si ne sfideaza cu buzunarele pline cu banii pentru care muncim noi si copiii nostri. Pentru ei nu exista lege si de aceea nu trebuie sa existe nici drepturi, nici puscarii (unde mancarea si apa sunt tot de noi platite), pentru paraziti o sigura soarta ... (banii munciti de noi nu mai sunt ...., nici ei sa nu mai fie)!!!
GEORGE
09 Ian 2012

Se intampla unui popor de opincari, preocupat sa aibe in traista mamaliga pentru ziua de azi si eventual de maine. Si atat. Daca, inclusiv ca neam, nu ai demnitate si nu iti doresti mai mult, nici nu o sa ai vreodata mai mult. Popoare neputincioase de'alde noi sunt victimele ale sacalilor gen Umbrarescu. Si daca lucrurile nu s-au schimbat cand inca se mai putea, nu or sa se schimbe acum, cand lor li se adauga mafia financiara globala. Asa incat cine se naste sclav, moare sclav.
OKS
09 Ian 2012

TOTI FURA asa ca nu mai mirati - > exemplu: - Autostrada de la portul albanez Durrës până în Kosovo a costat un miliard de euro şi are 170 de kilometri. Are patru benzi, 27 de poduri şi un tunel de 5,5 kilometri. Finalizarea autostrăzii a durat aproape patru ani. - In Muntenegru se construiește o autostradă de 169 de km(numai munte) cu 42 de tuneluri, 92 de poduri și viaducte (cost 1,92 miliarde). Si asta fara fonduri UE. Ochiul Kat Sarmaua! - votiatii pe-ai lui besinosu si tot asa o sa o tinem.
DORU
09 Ian 2012

Conducerea Timis nu a fost destituita atunci. Din contra. Multi au prosperat financiar: directorul - vedeti averea familiei, sefa de la licitatii, care a facut toate actele aditionale si o data cu plecarea ei le-a luat cu ea - vedeti vacantele acesteia din acea perioada 3 pe an in tunisia, egipt, etc., dirigintle de santier, actualul director de la drumuri care a luat repede un apartament, si mai sunt si altii...
GOGU
09 Ian 2012

nu inteleg de ce nu se sesizeaza nimeni.de ce mai sunt mentinuti in functie incompetentii de la cnadnr?
-------
09 Ian 2012

-------------
COCO
09 Ian 2012

Aceasta poza e de pe Autostrada Transilvania, mai iesiti din birou harciogilor!

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Corpul de control al premierului: Grad ridicat al ineficienței utilizării studiilor de fezabilitate cu bani publici la CNADNR şi CFR Corpul de control al premierului arată într-un raport că există un grad foarte ridicat al... 21 Noi 2016 | (4)