2016-12-06 18:04

DEZVALUIRI


Banii de drumuri se duc pe mașini

 |  21:00
Banii de drumuri se duc pe mașini

Chiar dacă Guvernul Boc a blocat cheltuielile bugetare pentru achiziţii de maşini sau mobilier, din cauza crizei, “mâna dreaptă” a ministrului Anca Boagiu, Daniela Drăghia, directorul general al CNADNR, a aprobat achiziţia a 256 de autoutilitare transport mixt la incredibilul preţ de 30.000 de euro bucata, fără TVA. Achiziţia va fi făcută în pofida faptului că CNADNR se pregăteşte să încheie noi contracte de întreţinere a drumurilor naţionale cu firme private şi că este pe lista companiilor monitorizate de FMI şi Banca Mondială. Conducerea CNADNR spune că maşinile cumpărate vor fi folosite pentru „transportul personalului, al materialelor, cât şi al uneltelor folosite la activitatea de întreţinere”. Preţul mediu al unei autoutilitare mixte pe piaţă variază între 20.000 şi 25.000 euro, fără TVA, în timp ce conducerea CNADNR cheltuieşte cu aproximativ 5.000 euro mai mult pe bucată.

Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) nu are bani să termine lărgirea centurii Capitalei sau autostrada Bucureşti-Ploieşti, dar îşi permite să aloce aproape 8 milioane de euro pentru achiziţia unor autoutilitare pentru transportul angajaţilor şi al uneltelor la punctele de lucru unde se intervine.

Ziarul „Puterea” a intrat în posesia unui document-bombă, redactat de Consiliul de Administraţie al CNADNR, prin care se dă drumul la „dezmăţ” pe bani publici. Pe motiv că închirierea maşinilor pentru transportul drumarilor, al materialelor şi al uneltelor ar fi mult mai costisitoare decât achiziţia unor autoutilitare, directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia, şi directorul economic, Ionuţ Maşala, au avizat, în 23 august, nota de fundamentare privind încheierea contractului de achiziţie prin leasing operaţional, pe cinci ani, a 256 de autoutilitare transport mixt. “Pentru a-şi îndeplini misiunea de administrator şi responsabil de întreţinerea drumurilor naţionale şi a autostrăzilor, CNADNR are în subordine un număr de şapte regionale (DRDP-uri), care prin punctele de lucru (SDN, districte şi baze) acoperă întreg teritoriul ţării. Subunităţile CNADNR desfăşoară activităţi de întreţinere drumuri pe timp de iarnă şi vară. În cadrul acestei activităţi sunt implicaţi atât muncitori calificaţi, cât şi necalificaţi, care trebuie deplasaţi de la sediul districtului, respectiv secţiei de drumuri, la punctele de lucru unde se intervine. Pentru deplasarea personalului, a materialelor, cât şi a uneltelor folosite la activitatea de întreţinere se folosesc autospeciale care din punct de vedere constructiv pot efectua transport mixt, atât pentru persoane (până la 7 locuri) cât şi pentru materiale şi unelte (cu o capacitate de până la 3,5 tone)”, se arată în documentul obţinut de ziarul „Puterea”.

Daniela Drăghia sfidează” ordinele lui Boc

În loc să dea drumul la investiţii, în data de 14 iulie, CA al CNADNR a aprobat demararea procedurilor pentru încheierea unui contract de cumpărare a autoutilitarelor prin leasing operaţional pe cinci ani, maşini care vor fi achiziţionate cu bani de la bugetul de stat.

“Direcţia Întreţinere şi Siguranţa Circulaţiei propune achiziţionarea acestui produs prin organizarea unei licitaţii deschise. Valoarea estimată a contractului de achiziţie publică, fără TVA în lei şi euro, calculată în conformitate cu prevederile legale în vigoare este de 33.024.000 de lei, (7.680.000 euro; 1 euro=4,3 lei)”, se mai arată în documentul citat. CNADNR estimează că semnarea contractului va avea loc cel târziu până la sfârşitul acestui an.

Decizia CNADNR vine în totală contradicţie cu ordinele date de Emil Boc pentru blocarea achiziţiilor pentru orice fel de maşini sau mobilier.

O autoutilitară costă între 20.000 şi 25.000 de euro, fără TVA

În timp ce conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi a alocat aproximativ 30.000 de euro, fără TVA pentru fiecare autoutilitară achiziţionată, pe piaţa auto, un autovehicul pentru transport mixt, persoane (până la 7 locuri) cât şi pentru materiale şi unelte costă şi 20.000 de euro, fără TVA. Un exemplu ar fi Mercedes Vito mixt, un astfel de autovehicul costă sub 20.000 de euro, fără TVA. De asemenea, un Volkswagen Transporter mixt costă, în funcţie de dotări, circa 25.000 de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-09-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MINERVA
20 Sep 2011

BANII DE LA CFR UNDE SE DUC, Dna. BOAGIU , CAND TERMINATI CURATENIA LA CFR CALATORI ? DUPA PESCARASU , TREBUIAU SA PLECE SI DIRECTOAREA ECONOMICA MIU SI DIRECTOAREA DE ACHIZITII , POPESCU SI ... DIRECTORUL GENERAL ACTUAL , DIN PACATE, NU ARE CURAJUL SA FACA CURAT. DE CE ?
ADA
21 Sep 2011

Tudorică dragă eşti varză cu articolul tău. Este benibil să te trezeşti făcînd comentarii fără nici o documentare. Investiţia despre care faci vorbire este o investiţie care se întinde pe cinci ani, fiind vorba despre leasing cum bine precizezi. În aceste condiţii este norma ca valoarea pentru o maşină să fie mai mare şi suma astronomică în eoro nu reprezintă o cheltuială în acest an. Despre opurtunitatea achiziţionării acestor maşini nu spui nimic concret. În consecinţă întreg articolul tău este o răutate şi induce cititorii în eroare. Nu aceasta este cauza pentru care România nu are autostrăzi. Dacă doreşti abordarea acestui subiect o putem face, dar achiziţia autoutilitarelor este foarte utilă celor care în condiţii deosebit de grele vă asigură cît de cît să circulaţi în condiţii acceptabile pe drumurile naţionale şi care nu se văd, pentrucă nimeni nu-i bagă în seamă.
GEORGIANA
21 Sep 2011

Domnule ziarist termenul ,,deontologie'' va suna cunoscut? Dezinformarea si rautatea articolului se evidentiaza clar. Nu stiu la ce categorie de cititori va adresati dar majoritatea cunosc ca leasingul operational inseamna servicii de inchiriere nu de cumparare. Acest serviciu include pe langa pretul de achizitie si costul de intretinere lunara pe toata perioada leasingului. Majoritatea companiilor mari apeleaza la acest seviciu, dar probabil nu va intereseaza evolutia si eficienta ci doar dezinformarea comandata. Daca analizati ( ma indoiesc ca o faceti) o sa observati ce economie se obtine prin aceasta procedura. Cred ca este timpul sa renuntati sa castigati din dezinformari si sa castigati doar demnitatea relatarii faptelor reale.
ROXANA
08 Ian 2012

MEGAHOTIE LA NIVEL FOARTE INALT. IN ATENTI D.N.A. SI A DOMNULUI PRESEDINTE BASESCU PRECUM SI A PREMIERULUI BOC. TUN DE CATEVA MILIOANE DE EURO LA CNADNR. FOARTE CURIOASA ABORDARE 256 MASINI MIXTE PENTRU TRANSPORT PERSOANE LA SI DE LA LOCUL DE MUNCA !!! DE CE NU CUMPARA MASINI PENTRU DESZAPEZIRE CA ORICUM SE PLATESC MILIOANE DE EURO PENTRU ORELE DE STATIONARE A CELOR INCHIRIATE PENTRU PERIOADA IN CARE NU NINGE , INCARCATOARE, BULDOEXCAVATOARE CA NU AU CU CE DESFUNDA UN SANT IN CAZ DE VIITURA , DE CE NU INCHEIE CONTRACTE CU FIRME DE SALUBRITATE PENTRU REFUGII SI PARCARI ORICUM APROAPE INEXISTENTE CARE ARATA ORIBIL CU ACELE COSURI DE GUNOI PRIN CARE COTROBAIE NESTINGHERITI MAIDANEZII, GOLITE O DATA PE AN SI CEL MAI ADESEA APRINSE DE DRUMARI CHIAR IN PARCARI (ca asa-i sin U.E.). CURIOS FAPTUL CA S-A OPTAT PENTRU LEASING OPERATIONAL SI NU UNUL FINANCIAR(ca sasa fac majoritatea companiillor) LA SFARSTUL PERIOADEI CONTRACTUALE AUTOVEHICULELE RAMANAND IN PROPRIETATEA FIRMEI DE LEASING SI NU A CELOR DE LA CNADNR SI SA NU IUTAM CA AICI INTRA SI COSTURILE CU CARBURANTII PE CARE GENEROASA COMPANIE LE VA ACHITA ,CU SALARIILE SOFERILOR CARE VOR TREBUI ANGAJATI DIN RANDUL APROPIATILOR SI SIMPATIZANTILOR , CU ASIGURARILE DE TOT FELUL( inclusiv full casco vedeti cazul lui apostu de la cluj care platea rca mai scump de 5 ori decat pe piata ) CU PIESELE DE SCHIMB ,INTRETINERE ,REVIZII ANVELOPE ETC.. ETC.. DE CE NU S-A DORIT ATRIBUIREA INTRETINERII SECTOARELOR DE DRUM FIRMELOR PRIVATE CU O ECONOMIE DE CEL PUTIN 70% FATA DE COSTURILE ACTUALE SI CU UN SFERT DIN NUMARUL DE LUCRATORI PE CARE CNADNR SE FACE CA-I PLATESTE SI EI SE FAC CA MUNCESC, COSTUL EFECTIV CU ACESTE AUTO UTILITARE FIIND MAI MARE DECAT INTREG FONDUL DE SALARII AL MUNCITORILOR PE CARE -I VOR TRANSPORTA . RASPUNSUL E UNUL SINGUR PE CARE-L CUNOASTEM CU TOTII " MITA ,SPAGA , INTERESE DE GRUP ,HOTIE SI MULTA MULTA CORUPTIE" ASA SE FURA BANII PUBLICI IN ULTIMII 20 DE ANI SI STAREA DRUMURILOR ESTE DEPLORABILA DAR NU UITATI DOMNILOR HOTI CA VINE INCET INCET MOMENTUL IN CARE VETI PLATI PENTRU TOATE FURACIUNILE PE CARE LE FACETI SI PENTRU TOT RAUL PE CARE L-ATI FACUT ROMANIEI SA NU CREDETI CA NU SE CUNOASTE ADEVARUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adauga un comentariu

Random image