2018-10-18 08:03


Afacerea paznicilor privați a lăsat bugetul primăriilor bucureștene mai sărac cu peste 170 de milioane de euro. O parte din bani au fost plătiți ilegal

 |  08:01
Afacerea paznicilor privați a lăsat bugetul primăriilor bucureștene mai sărac cu peste 170 de milioane de euro. O parte din bani au fost plătiți ilegal

Creditele bugetare aprobate pentru cheltuielile cu paza efectuate de entitățile subordonate primăriilor bucureștene, în perioada 2010 - 2016, au avut un volum și o pondere însemnată în structura bugetului acestor entități, totalizând 1 109 138 mii lei (253 228 mii Euro raportat la un curs mediu de 4,38 lei/€). Edilii au aprobat cheltuirea a aproximativ 170 de milioane de euro din bugetul aprobat.

Inspectorii Curții de Conturi au efectuat o misiune de audit al performanței utilizării fondurilor publice de la bugetul local pentru achiziția serviciilor de pază în perioada 2010 -2016. 

Având în vedere obiectul de activitate al entităților, au fost cuprinse în acțiune două tipuri de entități: cele care administrează patrimoniul învățământului preuniversitar din Municipiul București și cele care administrează parcurile și spațiile verzi, respectiv în funcție de modul diferențiat de organizare: Administrația Domeniului Public Sector 1, Administrația Unităților de Învățământ Preuniversitar și Unităților Sanitare Publice Sector 1, Administrația Domeniului Public Sector 2, Direcția Generală de Administrarea Patrimoniului Imobiliar Sector 2, Unitatea Administrativ – Teritorială Sector 3, Direcția Învățământ și Tineret Sector 4, Unitatea Administrativ – Teritorială Sector 5, Administrația Școlilor Sector 6, Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană Sector 6 și Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București.

Potrivit raportului întocmit în urma acestui control, edilii bucureșteni au angajat paznici privați ilegali. Concret, ca urmare unei nefundamentări judicioase a cheltuielilor instituțiilor auditate, au fost contractate unele prestații fără argumente legale și economice care să susțină necesitatea efectuării acestor cheltuieli. Dintre acestea, inspectorii au menționat în raport mai multe exemple:

- contractarea numai de posturi permanente de pază, în condițiile în care puteau fi bugetate și posturi temporare, deoarece traficul persoanelor diferă pe diverse intervale orare, noaptea accesul fiind chiar restricționat;

- contractarea cu societățile de pază a unor servicii care se suprapun cu atribuțiile poliției sau poliției locale; - contractarea unor servicii de pază cu mașini de intervenție, fără niciun argument valabil care să susțină această achiziție și pentru care nu sunt întocmite, verificate și certificate acte care să îndeplinească calitatea de document justificativ;

- certificarea și confirmarea prestațiilor de pază a avut, în general, un caracter formal, nefiind elaborate și implementate proceduri operaționale privind verificarea și confirmarea prestațiilor conform specificațiilor din caietele de sarcini ale achizițiilor, singurul document justificativ fiind un deviz întocmit pe baza prevederilor din contract, care nu prezintă elemente concrete de natură a proba realizarea prestației;

- modificări frecvente ale numărului de posturi din planurile de pază, fără argumente și justificări legale, din care rezultă un relativ subiectivism în întocmirea acestor planuri, cât și lejeritatea modificării acestora, pentru a fi adaptate și corelate cu fondurile disponibile.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-02-20

TAGURI: paznici privati, bucuresti, primarii, scoli, buget, capitala, curtea de conturi, ilegal
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


MIKIM
20 Feb 2018

Nu se verifica si ce spagi s-au primit pentru contractele de paza incheiate ?
ANONIM
20 Feb 2018

In cadrul funcţionării instituţiilor publice şi in special a primăriilor din Ro s-a dezvoltat încă din perioada anilor ‘90 un mod de operare subteran, pentu sifonarea fondurilor publice, prin intermediul firmelor de pază şi de bodyguarzi private. Înfiinţarea acestor firme a devenit una dintre cele mai importante activităţi antreprenoriale ale societăţii romaneşti, în spatele cărora se regăsesc grupuri de interese nelegitime securisti stalinisti, militieni, MApN-isti cu 1,5 neuroni, etc. Anual, sume fabuloase de ordinul miliardelor de lei, sunt plătite fără rost şi fără transparenţă publică, din Bugetul statului, de către managerii publici ai unitatilor economice de stat, ai unităţilor medicale, de învăţămant, culturale, etc. şi ai administraţiilor locale (primării), firmelor private de pază şi de bodyguarzi, ceea ce a dus la diminuarea drastică a potenţialului financiar public şi implicit a standardelor de progres şi civilizaţie a ţării, monitorizată de către U.E. şi nu numai. În contradictoriu cu sărăcirea unităţilor de stat si celor bugetare, firmele private de pază şi protecţie sunt tot mai înzestrate cu tehnici şi tehnologii performante depaşind în unele cazuri cu mult realizările instituţiilor specializate ale statului. Astfel fondurile publice ale instituţiilor menţionate, în loc să fie cheltuite eficient pentru îmbunătăţirea productivitatii, indicatorilor şi condiţiilor de asistenţă medicală, de învăţămant, de instruire culturală şi la realizarea investiţiilor de infrastructură necesare modernizării localitatăţilor rurale, acestea, printre alte căi de fraudare folosite, sunt dirijate prin intermediul firmelor de pază private către grupuri de interese nelegitime susţinute de clasa politică care-şi subordonează toate autorităţile statului, judiciare si de control - supraveghere. Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a
ANONIM
20 Feb 2018

Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a fondurilor financiare (bugetare) în scopul însuşirii lor fară just temei, s-a menţinut şi perfecţionat ca structura specializată a statului în domeniul pazei, ordinii şi siguranţei publice instituţia Jandarmeriei Romane şi s-a înfiinţat la nivelul administraţiilor locale instituţia Gardienilor Publici, schimbată ca denumire in Poliţie Comunitara, transformtă apoi în aşa zisă Poliţie Locală (personalul încdrat rămanand acelaşi), structură pentru a cărei funcţionare, cel puţin la nivelul municipiului Bucureşti, sunt alocate din fondurile bugetare locale sume importante comparativ cu cheltuielile destinate altor domenii prioritare precum invatamant si sanatate. Dotările tehnico-materiale, costurile cu intreţinerea sediilor şi veniturile angajaţilor le depaşesc pe cele specifice ale Politiei Naţionale care gestionează de mulţi ani bugete de austeritate şi are resposabilitaţi judiciare complexe ce ţin de apărarea vieţii şi integrităţii proprietati cetăţenilor si ale statului. In conformitate cu prevederile legale în vigoare, Poliţia Locală se poate înfiinţa în cadrul administraţiilor locale prin hotărari ale consiliilor locale şi are în competenţă aplicarea reglementărilor emise de aceste consilii. În realitate, poliţişti locali, fără a avea vreo normă zilnică de lucru, acţionează în mod aleatoriu şi abuziv aplicand sancţiuni contravenţionale prevăzute de acte normative pentru care nu au competenţa materială ori aleargă pe trotuare după bătranele care vand verdeaţa cultivată de ele. În domeniul dreptului există un principiu care se aplică în toată lumea “cine poate mult poate şi puţin în aceeaşi materie”. În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publi
ANONIM
20 Feb 2018

În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publice pentru a normaliza situaţia bizară existentă. Potrivit prevederilor art.2 din O.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, actualizată, Poliţia Locală poate aplica sancţiuni contravenţionale doar în cazurile menţionate în această reglementare numai in domeniile in care pot reglementa consiliile locale ale primariilor. Sarcinile de serviciu legale, ale Poliţiei Locale, nu pot fi cuantificate din cauza lipsei indicatorilor statistici de performanţă a muncii lor specifice, acestea fiind exercitate în mare parte, în mod iresponsabil, de către, firmele de pază private în randul cărora se regăsesc şi mulţi interlopi.
Random image



Ultimele stiri






loading...