2016-12-04 12:22

DEZVALUIRI


Anca Boagiu, pentru şmecheri ''mumă'', pentru fraieri ''ciumă''. CNADNR mai decontează milioane de euro pentru tabla de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti

 |  19:01
Anca Boagiu, pentru şmecheri ''mumă'', pentru fraieri ''ciumă''. CNADNR mai decontează milioane de euro pentru tabla de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti
Conducerea Ministerul Transporturilor şiInfrastructurii ţine partea “regilorasfaltului” de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti şi are grijă doar ca străiniisă elibereze şantierele de drum. Chiar dacă a trecut o lună de când ministrulAnca Boagiu a anunţat că rupe contractul cu „regii asfaltului”, respectiv oameniide afaceri Dan Besciu, Dorinel Umbrărescu şi Costel Căşuneanu, pentruautostrada Bucureşti - Braşov, conducerea Companiei de Autostrăzi a anunţat că închidecirculaţia pe DN1 pe raza localităţii Bărcăneşti în vederea realizării unorlucrări la autostrada Bucureşti - Braşov. Cu toate că antreprenorul ne-aexplicat că au loc lucrări de montare a tablierului metalic la pasajul caresupratraversează DN1, reprezentanţii CNADNR susţin că vor avea loc anumiteproceduri de conservare a şantierului.

Dupăaproape o lună de la anunţul făcut public de ministrul transporturilor, AncaBoagiu, cu privire la rezilierea contractului de construcţie a celor 42 km dinautostrada Bucureşti -Braşov, respectiv bucata dintre Moara Vlăsiei şiPloieşti, constructorii UMB Spedition-Euroconstruct Trading ’98 şi PA&Co nu se dau plecaţi prearepede. Dacă francezii de la Colas şi-au strâns utilajele de pe şantierul autostrăziiCernavodă - Medgidia înainte ca oficialii Ministerului Transporturilor sănotifice antreprenorul privind rezilierea contractului, pe porţiunea dintreMoara Vlăsiei şi Ploieşti constructorii continuă lucrările. Cel puţin lacapătul celor 42 km, spre Ploieşti au loc lucrări de montare a tablieruluimetalic pentru un pasaj care supratraversează DN1.

Surse ministeriale ne-au declaratcă oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale (CNADNR) nu au găsitsoluţia pentru a rezilia contractul de construcţie a celor 42 km de autostradă. “S-a reziliat şi nu prea acestcontract. Din ce cauză a plecat şeful de proiect al autostrăzii Bucureşti - Ploieşti,Petre Ene? În prezent, contractul pentru construcţia autostrăzii Moara Vlăsiei -Ploieşti nu este reziliat. Există un fel de preaviz pentru acest contract, lasfârşitul acestei luni s-ar putea întrerupe contractul. Se poate întâmpla oricepână la sfârşitul acestei luni”, ne-auexplicat sursele citate.

“Avem tablier de aproape unmilion de euro în stoc”

Până să se rupă contractul dintre CNADNR şiregii asfaltului, firma UMB Spedition, liderul asocierii de pe autostrada MoaraVlăsiei -Ploieşti mai are de montat tablier metalic de aproape un milion deeuro. “Avem cumpărat tablierul metalicpentru pasajul care supratraversează DN1. Aceste componente ale autostrăziisunt achiziţionate înainte de decizia Companiei Naţionale de Autostrăzi de arezilia contractul de construcţie al autostrăzii Moara Vlăsiei - Ploieşti. Avemtablier de aproape un milion de euro în stoc. Am stabilit cu cei de la Companiade Autostrăzi să montăm tablierul metalic pe susţinerile provizorii la pasajulcare supratraversează DN1. Nu este finalizat certificatul de plată, vom vedeala sfârşitul lucrărilor ce sumă mai avem de recuperat de la Compania Naţionalăde Autostrăzi”, ne-auexplicat reprezentanţii firmei de construcţii.

Se închide circulaţia pe DN1, în zonalocalităţii Bărcăneşti

Circulaţia pe DN1, pe sectorul cuprins întrekm 51+800-53+650, pe raza localităţii Bărcăneşti va fi închisă în zilele de 18şi 24 mai 2011, în intervalul orar 01.00 – 04.00, se arată într-un comunicat alCNADNR. Închiderea circulaţiei este necesară pentru executarea lucrărilor deridicare şi poziţionare a tablierului metalic pe susţinerile provizorii lapasajul care supratraversează DN1 la km 53+000, prevăzut a se construi încadrul obiectivului Autostrada Bucureşti - Braşov. În această perioadă,circulaţia autovehiculelor rutiere va fi deviată pe rute ocolitoare. Pentrurelaţia Bucureşti - Ploieşti, circulaţia va fi deviată pe DN1, km 51+800 (PoştaBărcăneşti) - DC 108 - DJ 140 - DJ 101G - DN1, km 56+200. Pentru relaţia Braşov-Bucureşti, circulaţia va fi deviată pe DN1, km 60+000 - DN 1A (Buftea - Bucureşti).Pentru relaţia Ploieşti - Bucureşti, circulaţia va fi deviată pe DN1, km 53+650(sens giratoriu Bărcăneşti) - DN1, km 60+000 (intersecţia cu DN1A) - DN1A(Buftea - Bucureşti).

Fişatehnică a autostrăzii Moara Vlăsiei -Ploieşti (site-ul CNADNR)

Tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti, km 19+500- km 62+000

Lungime (km) 42.50km

Finanţare GuvernulRomâniei

Valoarea estimată a proiectului 238 MilEuro

Proiectant AsociereaSC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading98 SRL, SC Com-Axa SRL

Consultant AsociereaConsitrans & Consugal

Constructor AsociereaSC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading98 SRL, SC Com-Axa SRL

Lucrări de artă Poduri: 11; Pasaje: 17; Podeţe: 48; Noduri rutiere: 2

Termen începere Iunie 2007

Termen estimat finalizare decembrie 2011

Perioadă garanţie 36 luni

Stadiul actual Stadiul fizic: 53,79 %; Stadiul Valoric: 54,76%.

CNADNR le dă „regilor asfaltului” cu două mâini banieuropeni şi le ia cu o mână contractele finanţate de la buget

După ce Compania de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale (CNADNR), anunţa, la începutul lunii aprilie, că printre câştigătoriilicitaţiilor pentru construcţia unor tronsoane de autostradă între Nădlac şiSibiu, în valoare de circa un miliard de euro, se află Spedition UMB sauEuroconstruct Trading, firme ale „regilor asfaltului”, ministrultransporturilor, Anca Boagiu, a decis rezilierea contractului cu firmeledeţinute de Dorinel Umbrărescu sau Dan Besciu privind tronsonul Moara Vlăsiei -Ploieşti, proiect finanţat de la bugetul de stat.

După cinci ani de la semnarea contractuluipentru autostrada spre munte, constructorii segmentului Moara Vlăsiei - Ploieşti,respectiv firmele Spedition UMB, Euroconstruct Trading şi Pa&CoInternational, au primit o notificare de reziliere a contractului de proiectareşi realizare a tronsonului de 42 km. Ministrul transporturilor, Anca Boagiu,anunţa luna trectută că a fost trimisă o notificare prealabilă constructorilortronsonului de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti privind reziliereacontractului, din cauza întârzierii lucrărilor şi a majorării costului deexecuţie cu circa 47%. “Astăzi (luni - n.r.) am trimis o notificare prealabilăde reziliere către constructori pe tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti, deoarecenu mai putem tolera faptul că lucrările stagnează, şantierul fiind, practic,părăsit şi nici nu putem tolera creşterile preţului de construcţie cu circa47%”, a explica Anca Boagiu. Ea preciza că Ministerul Transporturilor vaorganiza o nouă licitaţie pentru a selecta alţi constructori, aceştia urmând săfie aleşi până în luna august.

„Regii asfaltului” au primit 670 milioane delei pentru un tronson nefinalizat

Celebrul contract dintre CNADNR şi asociereaUMB Spedition, Pa&Co International şi Euroconstruct Trading a fost încheiatîn 2006, în mandatul fostului ministru Radu Berceanu. “Contractul poate fiblocat minimum 18 luni, proiectul este al constructorilor. Compania deAutostrăzi nu are datorii faţă constructori, aceştia au primit aproximativ 670milioane de lei pentru lucrările realizate. Sunt probleme foarte mari cu acestcontract, precum schimbarea soluţiei tehnice, respectiv înlocuirea fundaţiei depământ cu balast sau construcţia celei de-a treia benzi de autostradă. Esteinteresant cum UMB Spedition şi Euroconstruct Trading au primit contracte deconstrucţie a autostrăzilor, cu bani europeni, de pe poziţii incredibile lalicitaţie. «Regii asfaltului» preferă aceste contracte cu bani europeni, pentrucă banii vin sigur”, declarau surse ministeriale.

Bota: „Contractul nu trebuia semnat cu unconsorţiu fără experienţă”

Şeful Departamentului de Transporturi şiInfrastructură din PSD, senatorul Sorin Bota, susţinea că decizia rezilieriiacestui contract trebuia luată de mult. „Contractul nu trebuia semnat cu un consorţiu fără experienţă în construcţiade autostrăzi. În momentul de faţă ne putem întreba dacă experienţa de treiani, acumulată în tocatul banului public fără rezultat, a fost luată înconsiderare când a fost acceptat unul dintre constructorii Spedition UMB,declarat recent câştigător în licitaţiapentru Culoarul 4 Nădlac - Constanţa. Oare această adjudecare nu a fostdată pentru a fi compensată pierderea garanţiei din contractul recent reziliatde Ministerul Trasporturilor? Mai are bonitate financiară compania declaratăcâştigătoare? Corpul de Cotrol al ministrului transporturilor sau procuroriiDNA trebuie să verifice acest contract”, afirma senatorul Bota.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639246-12-02

Mai multe imagini:
Anca Boagiu, pentru şmecheri ''mumă'', pentru fraieri ''ciumă''. CNADNR mai decontează milioane de euro pentru tabla de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti
zoom
Anca Boagiu, pentru şmecheri ''mumă'', pentru fraieri ''ciumă''. CNADNR mai decontează milioane de euro pentru tabla de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image