2016-12-06 22:00

DEZVALUIRI


Boagiu a alocat ceva bani pentru Bechtel. Compania de Autostrăzi va plăti 250 milioane de euro în plus. Nici un kilometru de autostradă nu va fi finalizat

 |  20:17
Boagiu a alocat ceva bani pentru Bechtel. Compania de Autostrăzi va plăti 250 milioane de euro în plus. Nici un kilometru de autostradă nu va fi finalizat
Chiar dacă nu se va tăia panglica la nici unkilometru de autostradă în acest an, Compania Naţională de Autostrăzi şiDrumuri Naţionale (CNADNR), condusă de Liviu Costache, ar putea alocaaproximativ 250 milioane de euro pentru proiecte finanţate de la bugetul destat, cum ar fi autostrăzile Bucureşti - Ploieşti, Braşov - Borş sau Centura deNord a Capitalei. Din cele aproximativ 25 de lucrări de infrastructură, numai Centurade Nord a Capitalei ar putea beneficia de fondurile necesare pentru finalizarealărgirii şoselei la patru benzi.

Şi în acest an, lider absolut la contractelecu CNADNR rămâne “regele asfaltului”,Dorinel Umbrărescu, patronul firmei UMB Spedition, care a primit, printrealtele, contractele de reabilitare a drumurilor Focşani - Ojdulasau Găeşti - Ploieşti.

Potrivit listei obiectivelor deinvestiţii pentru 2010-2011, CNADNR ar avea nevoie de 3,3 miliarde de europentru finanţarea autostrăzilor, reabilitarea drumurilor naţionale sau lărgireacenturilor la patru benzi. Surse din cadrul companiei ne-au declarat că bugetulde venituri şi cheltuieli pentru acest an ar putea fi însă la acelaşi nivel cucel de anul trecut. “Anul trecut s-a realizat un buget preliminat de 4,64miliarde de lei, în acest an se estimează un buget de circa 4,8 miliarde de lei, faţăde 13,15 miliarde de lei cât ar fi necesar. Din cei 4,8 miliarde de lei, pentru investiţiile finanţatenumai de la bugetul de stat se alocă aproximativ 975 milioane de lei, faţă de5,79 miliarde de lei cât ar fi necesar”, ne-au explicat sursele citate.

Deşi a anunţat că autostradaTransilvania nu este o prioritate pentru Guvernul Boc, CNADNR a prevăzut pentruamericanii de la Bechtel, pe lista obiectelor de investiţii din acest an, aproximativ148 milioane de lei, faţă de 1,87 miliarde de lei cât ar fi necesarul.

În fruntea investiţiilor finanţate numai dinsurse bugetare se află autostrada Bucureşti - Braşov, cu aproximativ 178milioane de lei, comparativ cu 1,26 miliarde delei cât ar fi nevoie, pentru constructori, exproprieri şiutilităţi, în cadrul acestui proiect. Şipentru Centura municipiului Iaşi sunt alocate fonduri de aproximativ 128milioane de lei”, ne-au explicat sursele din CNADNR.

Singurul drum naţional care beneficiază de bani de la stat pentrufinalizarea lucrărilor este Centura de Nord a Capitalei. Pentru terminarealucrărilor la acest tronson, Compania de Autostrăzi a alocat aproximativ 195milioane de lei. Centura de Sud a Capitalei aşteaptă fonduri pentru anulviitor, întrucât CNADNR nu alocă nici un leu în acest an pentru unul dintre celemai importante drumuri naţionale.

“Regele” Umbrărescu primeşte banipentru lucrări

După cum era de aşteptat, “regeleasfaltului” Dorinel Umbrărescu, unul dintre oamenii “de casă” ai PDL, primeştebani de la buget pentru modernizarea drumurilor naţionale. În afară de zecilede milioane de euro pentru modernizarea drumurilor naţionale prin programele BEIsau deszăpezire, Umbrărescu mai primeşte aproape 20 milioane de euro pentru autostradaBucureşti - Ploieşti şi reabilitarea drumurilor naţionale Focşani - Ojdula sau Găeşti- Ploieşti.

Drumarii intră în grevă generală din 15februarie

Odată cu expirarea contractelor colective demuncă din CNADNR, drumarii se pregătesc să declanşeze conflictul de muncă,urmat de greva generală de la jumătatea lunii februarie. Sindicatele din cadrulCNADNR solicită prelungirea contractelor colective de muncă, acestea expirândla 1 februarie. Drumarii ameninţă cu blocarea drumurilor dacă şefii CNADNR nuacceptă prelungirea contractelor. „Prin prelungirea contractului colectiv demuncă, singura modificare ce ar urma să fie adusă ar viza exlusiv durata deaplicare a acestuia, celelalte clauze referitoare la salarii, durata timpuluide lucru, programul de lucru sau condiţiile de muncă urmând a rămâne aceleaşi. Înaceste condiţii, având în vedere că în ultimii trei ani CNADNR SA a avutacelaşi fond de salarii, prin prelungirea contractului colectiv, fondul desalarii se menţine la acelaşi nivel. Având în vedere aspectele menţionate, nuexistă nici un impediment în prelungirea prezentului contract colectiv de muncă,cel puţin până la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul2011”, se arată într-un comunicat al Sindicatului Drumarilor „Elie Radu”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-08-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image