2016-12-11 04:30

DEZVALUIRI


Boagiu „rupe” relațiile economice cu Franța. Metrorex ar putea rezilia contractul de mentenanţă cu Alstom

 |  14:36
Boagiu „rupe” relațiile economice cu Franța. Metrorex ar putea rezilia contractul de mentenanţă cu Alstom
Metrorex ar putea rezilia contractul de mentenanţă cu franceziide la Alstom, dacă cele două două companii nu vor ajunge la o înțelegere înurma negocierilor pentru reducerea contractului. Ruperea contractului cu Alstomar însemna rezilierea celui de-al treileacontract cu o firmă franceză din domeniul transporturi cu probleme, dupăce Vinci s-a retras din contractul deja încheiat pentru concesiunea autostrăziiComarnic - Braşov, iar ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reziliat lunatrecută contractul cu firma Colas, care înregistra întârzieri la tronsonul deautostradă Medgidia - Cernavodă. “Metrorexa publicat deja un anunţ de intenţie pentru servicii de mentenanţă în valoarede aproximativ 700 milioane de lei, iar Regia a confirmat, că anunţul estepentru parcul existent de vagoane”, au declarat surse din MinisterulTransporturilor, citate de Agerpres.

Compania franceză Alstom a fost informată cu privire la odiscuţie referitoare la contractul de mentenanţă, urmând să primească o adresăcu privire la renegocierea contractului. În urma discuţiilor cu Metrorex,compania franceză fie va accepta cererile Regiei, fie va acţiona în instanţă. Contractulpentru mentenanţa metroului şi a celor 400 de vagoane vechi şi noi care circulăpe magistralele de metrou a intrat în vigoare în iulie 2004 şi are o valoareaproximativă de 240 milioane de euro. Alstom Transport s-a obligat princontract să realizeze întreţinerea şi reparaţia parcului rulant al Metrorex,precum şi a staţiilor şi antreprizelor societăţii pe o perioadă de 15 ani.

Alstom cheamă Ministerul Transporturilor la Curtea deArbitraj

Oficialii Alstom au declarat, zilele trecute, că vor ceredaune de zeci de milioane de euro “în condiţiile în care conducereaMinisterului Transporturilor decide rezilierea contractului de mentenanţă aflatîn derulare”. “Sutem uluiţi de anunţul privind încheierea unui alt contract dementenanţă. Noi avem un contract de întreţinere şi reparaţie a garniturilor demetrou. Nu se poate rezilia aşa uşor contractul de mentenanţă, firma care vaajunge la o înţelegere cu Metrorex unde va efectua mentenanţa? Nu au ateliere undesă desfăşoare activităţile de întreţinere şi reparaţie a garniturilor demetrou”, explicau oficialii Alstom. Aceştia au recunoscut că Metrorex a cerutreducerea preţurilor pentru reparaţia şi întreţinerea garniturilor de metrou.“Reprezentanţi Metrorex nu au exprimat o valoare privind reducerea preţurilor.Dacă se reziliază contractul, nu vom sta cu mâinile în sân, vom cere daune dezeci de milioane de euro la Curtea de Arbitraj”, au mai declarat reprezentanţiifirmei franceze.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639244-01-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MENATWORK
27 Apr 2011

Buna initiativa. Sa vedeti cum ne invita acum Franta in Schengen.

Adauga un comentariu

Random image