2017-11-17 19:40


Cadouri pentru clientela lui Onțanu. Contracte de aproape un milion de euro pentru paza Sectorului 2

 |  21:01
Cadouri pentru clientela lui Onțanu. Contracte de aproape un milion de euro pentru paza Sectorului 2

Trei dintre firmele de partid ale UNPR care își desfășoară activitatea în Sectorul 2 au obținut, la finalul anului trecut prelungirea contractelor de pază, cu Administrația Domeniului Public din subordinea Primăriei uneperistului Neculai Onțanu. În contul serviciilor prestate, societățile comerciale Romvit General Security SRL, Shield Systems SRL și Ares Guard SRL vor încasa aproximativ 3,81 milioane de lei. Cei trei agenți economici sunt abonați de mulți ani la bugetul Sectorului 2 și în mod constant obțin contracte pentru servicii de protecție și pază. Aceasta și datorită faptului că oamenii care le controlează sunt apropiați sau colegi de partid cu primarul Neculai Onțanu. Doar anul trecut, cele trei firme au încasat opt milioane de lei pentru activități de pază specifice Poliției Locale. Decizia de externalizarea serviciilor de protecție și pază a fost luată la nivelul Primăriei Sector 2 în perioada 2008-2009, pe motiv că Poliția Locală, instituție cu atribuții în acest domeniu, nu are suficient personal și, deci, nu poate face față tuturor solicitărilor. Însă, în loc să angajeze mai mulți polițiști cărora să le plătească salariile, conducerea Primăriei a preferat soluția contractării, pe mult mai mulți bani, a unor societăți de profil.

Pe 28 aprilie 2015, ADP-ul din subordinea Primăriei lui Onțanu a încheiat cu cele trei societăți comerciale contracte pentru asigurarea serviciilor de protecție și pază la mai multe obiective de pe raza Sectorului 2. Potrivit informațiilor publicate pe SEAP, pentru selecția celor trei firme nu a fost organizată o procedură de achiziție publică.

Au încasat deja opt milioane

Acestea au fost alese prin negociere directă, motivul invocat de ADP, pentru a evita licitația, fiind necesitatea asigurării pazei „în vederea preîntâmpinarii eventualelor furturi, distrugeri, vandalizări cât și pentru protecția persoanelor din incinta obiectivelor“ și pentru „supravegherea zonei adiacente obiectivelor“.

În baza înțelegerii, Ares Guard SRL a încasat 3.873.685,2 lei, Shield Systems SRL 2.192.652 lei iar Romvit General Security SRL 365.442 lei. La toate aceste sume se adaugă TVA - în total, opt milioane de lei.

Acordurile inițiale au fost prelungite înainte de Crăciun, pe 21 decembrie 2015, de același ADP Sector 2 care a semnat actele adiționale prin care celor trei companii li s-au suplimentat sumele de bani alocate în urmă cu câteva luni. Astfel, potrivit noilor convenții, Ares Guard SRL va mai primi 1.913.126,16 lei, Shield Systems SRL  1.082.901,6 lei iar Romvit General Security SRL  180.483,6 lei, la care se va adăuga și TVA. 

De menționat că este o practică obișnuită a funcționarilor din cadrul ADP Sector 2 să încheie acte adiționale, cu firmele clientelare, prin care să le plătească bani în plus. 

Onțanu a înlocuit polițiștii locali cu bodyguarzi privați

Decizia de externalizarea serviciilor de protecție și pază a fost luată la nivelul Primăriei Sector 2 în perioada 2008-2009, pe motiv că Poliția Locală, instituție cu atribuții în acest domeniu, nu are suficient personal și, deci, nu poate face față tuturor solicitărilor. Însă, în loc să angajeze mai mulți polițiști cărora să le plătească salariile, conducerea Primăriei a preferat soluția contractării, pe mult mai mulți bani, a unor societăți de profil. A fost momentul în care clientela UNPR s-a conectat la bugetul local și nu s-a mai desprins.  Primele contracte au fost atribuite, pe 17 aprilie 2009, firmelor Ares Guard SRL (2.079.403,20 lei) și Prodstar SRL care ulterior avea să lase locul Shield Systems SRL (3.119.104,80 lei plus TVA)

În ceea ce privește Poliția Locală, atribuțiile sale au fost restrânse astfel că în prezent  a ajuns să se ocupe doar de monitorizarea sistemului de supraveghere video din sector și  de asigurarea ordinii publice.

În plus, apariția OUG 63/2010, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, care a dus la concedierea a 124 de polițiști locali, s-a pliat tocmai bine pe intenția primarului Onțanu de a plăti și mai mulți bani publici firmelor de partid.  Așa se face că an de an, contractele încheiate cu Ares Guard, Prodstar SRL - Shield Systems și Romvit General Security au fost prelungite și majorate prin acte adiționale încredințate prin negociere directă.

Ares Guard, controlată de Alin Berbecaru, sponsorul UNPR 

Ares Guard SRL este controlată neoficial de Alin Berbecaru, secretar general al UNPR București și unul dintre principalii sponsori ai UNPR și ai primarului Neculai Onțanu. De altfel, Alin Berbecaru a fost și administratorul societății până în 2004 când a fost ales în Consiliul General al Municipiului București. El a fost consilier general din partea PSD din 2004 și până în 2010, când a demisionat. În prezent, firma este patronată de Cristina Diana Vencu (fostă Maier), în calitate de unic asociat, sora Rodicăi Nicoleta Berbecaru, soția politicianului.

Din 2009 și până acum, Ares Guard SRL a adjudecat, de la ADP Sector 2, în jur de 12 contracte de prestări servicii pentru pază și supraveghere, de pe urma cărora a câștigat aproape șapte milioane de euro.

Afacerile cu ADP l-au adus pe patronul Romvit în situația de incompatibilitate

Romvit General Security este deținută de Ioan Crețoiu, consilier local la Sectorul 2 ales la scrutinul din din vara lui 2012 pe listele formațiunii înființate de Dan Diaconescu. Ulterior, în urma fuziunii dintre PP-DD și UNPR, Crețoiu a devenit coleg de partid cu primarul Neculai Onțanu. 

În perioada atribuirii contractelor către Romvit General Security şi a derulării lor, Ioan Creţoiu a fost, concomitent, asociat al firmei şi consilier local. Mai mult, potrivit proceselor verbale de şedinţă, el a  votat bugetul ADP Sector 2, angajatorul companiei sale, lucru considerat ilegal de Agenţia Naţională de Integritate: „Atribuirea de către Administraţia Domeniului Public Sector 2 a unor contracte către o societate comercială al cărei acţionar unic este un consilier local, care a votat bugetul ADP Sector 2, din calitate de consilier local, este de natură să genereze un conflict de interese“.

Ioan Crețoiu a fost asociat în Romvit General Security SRL cu fostul președinte al PP-DD Sector 2, Viorel Virgil Tudorache, nepotul și finul lui Gigi Becali. Tudorache este un personaj controversat, implicat în mai multe dosare penale privind fraude imobiliare, evaziune fiscală și spălare de bani. El și-a început cariera politică în Partidul Noua Generație, sub umbrela protectoare a lui Gigi Becali. După o ceartă cu nașul său, controversatul personaj s-a transferat în PDL pentru care a candidat, fără succes, pentru un post de senator, la alegerile parlamentare din 2008.

Mai apoi Viorel-Virgil Tudorache i s-a alăturat lui Dan Diaconescu la Partidul Poporului, unde a ocupat funcții în conducerea centrală și locală. A fost reținut și arestat, timp de mai multe luni, în 2012, chiar în momentul în care își pregătea candidatura, din partea PP-DD, pentru Primăria Sectorului 2.

O afacere de familie care se moștenește

Shield Systems SRL a preluat contractele pentru servicii de protecție și pază, încheiate cu ADP Sector 2, de la Prodstar SRL. Shield Systems este administrată de un tânăr om de afaceri, Daniel Tănăsescu care, împreună cu mama sa, Jenica, are în proprietate părțile sociale ale Prodstar  SRL.

De altfel, întreaga familie Tănăsescu face afaceri cu statul, prin intermediul diverselor societăți comerciale pe care le deține. Jenica Tănăsescu și soțul ei Gheorghe sunt asociați la Gida Prod Serv SRL una dintre firmele de casă ale fostului primar al Sectorului 6, Cristian Poteraș. După 2012, când Poteraș a pierdut alegerile, soții Tănăsescu s-au reorientat și au sărit în barca noului edil de la Sectorul 6, liberalul Rareș Mănescu.

De-a lungul vremeii, Gida Prod Serv SRL a furnizat o gamă largă de produse și servicii către ADP Sector 6, între care enumerăm lucrări de deszăpezire, închiriere de utilaje și echipamente, furnizare de panouri metalice.

Bugetul de salarii al Poliției Locale Sector 2 - 17 milioane de lei

Aurel Dobrilă, șeful Poliției Locale Sector 2, susține că Primăria face economii externalizând paza unor obiective din sector. „Bugetul nostru anual pentru salarii este de 16-17 milioane de lei, în condițiile în care suntem 350 de angajați. Nu știu de câți angajați au nevoie firmele de pază pentru paza tuturor obiectivelor din sector, însă doar la școli sunt 900 de oameni. La o singură școală sunt două posturi de pază, adică 10 oameni”, a declarat Dobrilă, pentru PUTEREA


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-01-20

GALERIE MEDIA



TAGURI: cadouri, clientela, ontanu, contracte, milion, euro, paza, sectorul 2



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


DIANA
21 Ian 2016

Of ca de cand te astept la DNA dragule Ontanu.Chiar mi- am spus cand i- a cazut nasul lui Oprea , ia sa vezi cum cad generalii unul cate unul . Si ce sa vezi se facu lumina.Aici avem de petrecut, fiindca e mult de scris si multi sa dea declaratii. Numai sa- si faca treaba procurorii.
ANALISTUL
21 Ian 2016

In cadrul funcţionării instituţiilor publice şi in special a primăriilor din Ro s-a dezvoltat încă din perioada anilor ‘90 un mod de operare subteran, pentu sifonarea fondurilor publice, prin intermediul firmelor de pază şi de bodyguarzi private. Înfiinţarea acestor firme a devenit una dintre cele mai importante activităţi antreprenoriale ale societăţii romaneşti, în spatele cărora se regăsesc grupuri de interese nelegitime. Anual, sume fabuloase de ordinul miliardelor de lei, sunt plătite fără rost şi fără transparenţă publică, din Bugetul statului, de către managerii publici ai unitatilor economice de stat, ai unităţilor medicale, de învăţămant, culturale, etc. şi ai administraţiilor locale (primării), firmelor private de pază şi de bodyguarzi, ceea ce a dus la diminuarea drastică a potenţialului financiar public şi implicit a standardelor de progres şi civilizaţie a ţării, monitorizată de către U.E. şi nu numai. În contradictoriu cu sărăcirea unităţilor de stat si celor bugetare, firmele private de pază şi protecţie sunt tot mai înzestrate cu tehnici şi tehnologii performante depaşind în unele cazuri cu mult realizările instituţiilor specializate ale statului. Astfel fondurile publice ale instituţiilor menţionate, în loc să fie cheltuite eficient pentru îmbunătăţirea productivitatii, indicatorilor şi condiţiilor de asistenţă medicală, de învăţămant, de instruire culturală şi la realizarea investiţiilor de infrastructură necesare modernizării localitatăţilor rurale, acestea, printre alte căi de fraudare folosite, sunt dirijate prin intermediul firmelor de pază private către grupuri de interese nelegitime susţinute de clasa politică care-şi subordonează toate autorităţile statului, judiciare si de control - supraveghere. Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a fondurilor financiare (bugetare) în scopul însuşirii lor fa
CONTINUARE
21 Ian 2016

Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a fondurilor financiare (bugetare) în scopul însuşirii lor fară just temei, s-a menţinut şi perfecţionat ca structura specializată a statului în domeniul pazei, ordinii şi siguranţei publice instituţia Jandarmeriei Romane şi s-a înfiinţat la nivelul administraţiilor locale instituţia Gardienilor Publici, schimbată ca denumire in Poliţie Comunitara, transformtă apoi în aşa zisă Poliţie Locală (personalul încdrat rămanand acelaşi), structură pentru a cărei funcţionare, cel puţin la nivelul municipiului Bucureşti, sunt alocate din fondurile bugetare locale sume importante comparativ cu cheltuielile destinate altor domenii prioritare precum invatamant si sanatate. Dotările tehnico-materiale, costurile cu intreţinerea sediilor şi veniturile angajaţilor le depaşesc pe cele specifice ale Politiei Naţionale care gestionează de mulţi ani bugete de austeritate şi are resposabilitaţi judiciare complexe ce ţin de apărarea vieţii şi integrităţii proprietati cetăţenilor si ale statului. In conformitate cu prevederile legale în vigoare, Poliţia Locală se poate înfiinţa în cadrul administraţiilor locale prin hotărari ale consiliilor locale şi are în competenţă aplicarea reglementărilor emise de aceste consilii. În realitate, poliţişti locali, fără a avea vreo normă zilnică de lucru, acţionează în mod aleatoriu şi abuziv aplicand sancţiuni contravenţionale prevăzute de acte normative pentru care nu au competenţa materială ori aleargă pe trotuare după bătranele care vand verdeaţa cultivată de ele. În domeniul dreptului există un principiu care se aplică în toată lumea “cine poate mult poate şi puţin în aceeaşi materie”. În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publice p
CONTINUARE
21 Ian 2016

În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publice pentru a normaliza situaţia bizară existentă. Potrivit prevederilor art.2 din O.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, actualizată, Poliţia Locală poate aplica sancţiuni contravenţionale doar în cazurile menţionate în această reglementare numai in domeniile in care pot reglementa consiliile locale ale primariilor. Sarcinile de serviciu legale, ale Poliţiei Locale, nu pot fi cuantificate din cauza lipsei indicatorilor statistici de performanţă a muncii lor specifice, acestea fiind exercitate în mare parte, în mod iresponsabil, de către, firmele de pază private în randul cărora se regăsesc şi mulţi interlopi. Ceea ce se precizeaza in Legea nr155/2010 a politiei locale poate fi aplicat in forma existenta numai daca politia de ordine publica si cea rutiera ar trece de la IGPR in subordinea primariilor ceea ce nu este firesc si nici cazul. Efectivele firmelor de pază (fără nr) şi sumele nelimitate plătite acestora de catre institutiile si intreprinderile de stat nu se justifică în primul rand pentru că ele preiau in mare parte atribuţiile poliţiei locale şi în al doilea rand pentru că obiectul lor de activitate este lipsit în cele mai multe cazuri, de importanţă din punct de vedere al satisfacerii nevoii publice ori a răspunderii sociale. Agenţii de pază stau(ori dorm) în gherete din plastic şi invocă faptul că păzesc zi şi noapte cateva bancuţe, topogane, etc montate prin parcuri care în cele mai multe cazuri nu depăşesc suprafeţe de 50 mp ori se odihnesc prin pieţe stand pe scaune. În instituţiile medicale sau culturale agenţii de pază sunt la tot pasul instalaţi ca nişte trupe de comando. Aceste peisaje ridicole provoacă romanilor indignare, umilire şi il
CONTINUARE
21 Ian 2016

Aceste peisaje ridicole provoacă romanilor indignare, umilire şi iluzia nefericită că în Romania se conturează tot mai multe imagini specifice lumii a treia si nu ale statului de drept, modern, european. Din relatarea situaţiei anormale se mai poate rezuma că, în administraţia publică locală, s-a ajuns să se actioneze după bunul plac al unor dictatori în devenire ori baroni locali vieroşi, care nu respectă legalitatea sau principiului DOMNIEI legii ce specifică,“O normă superioară condiţionează atât formal cât şi substanţial normele inferioare, instituind şi legitimând organul competent în aplicarea acestei norme. Legitimitatea este deci dată organului de însăşi norma care îl înfiintează şi îi reglementează functia în sistem”. Existenţa unor asemenea anomalii în societatea romanească se datorează în primul rand lipsei “Strategiei naţionale integrate de ordine şi siguranţă publică” prin care să se stabilească sarcini concrete pentru fiecare structură de ordine publică, FĂRĂ A SE PERMITE CREAREA UNOR SITUAŢII CONFLICTUALE ÎN CEEA CE PRIVEŞTE COMPETENŢA MATERIALĂ SAU/SI TERITORIALĂ si prin care sa se aplice si prevederile Legii voluntarialtului. Cu ocazia pelerinajului la Mitropolie, de ziua Sf Dumitru, nr pelerinilor era aproape eagal cu cel al fortelor de ordine platite fara noima din bani publici, compuse din politia locala a capitalei, politia locala de sector, jandarmi, politia S10, politie rutiera a politiei locale a capitalei si de sector, dar si a politiei capitalei din politia nationala precum si agenti de paza a 2 firme. Lipsa acestei strategii, ce a condus la apariţia unor grave disfuncţii sociale şi a riscurilor mari privind prejudicierea fondurilor bugetare şi diminuarea siguranţei cetăţeanului. Fata de situatia existenta C S A T ar trebuii sa se sesizeze pt ca aceasta problrematica sa fie soluţionată cat mai rapid cu putinţă.
CONTINUARE
21 Ian 2016

Domeniul ordine publică şi siguranţa cetăţeanului nu este singurul în care legislaţia este dezlanată, inaplicabilă în totalitatea ei şi necorelată, fenomenul este caracteristic întregului sistem legislativ deoarece clasa politică nu este preocupată de rezolvarea problematicii de interes general izvorate din dezbateri ale politicilor publice care lipsesc cu desavarşire, totul se rezumă la soluţionarea intereselor de grup sau de partid. Pentru a putea fi elaborată o strategie sectorială fie ea şi din domeniul ordinii publice şi siguranţei cetăţeanului, este nevoie ca aceasta să derive dintr-o STRATEGIE NAŢIONALĂ de DEZVOLTARE pe care noua clasă politică cu aşa zisele sale elite inexistente nu a reuşit, după 1989, din raţiuni josnice, nici măcar s-o identifice, ce să mai punem problema unei elaborării. Aceste carenţe şi devianţe de la normalitate ale democraţiei romaneşti originale, sunt consecinţele unor acte de guvernare submediocre, exercitării unui management public lipsit de performanţă şi moralitate ce dovedeşte în acelşi timp faptul că întreaga societate romanească este dominată de impostură şi macheavelism. Intrebarea fireasca care se naste vis-a-vis de cele relatate este, ce autoritate a statului mai poate preveni sau recupera pagubele nationale mentionate si realizate prin modul de operare descris deoarece Curtea de Conturi se face ca ploua?
UN LOCATAR
21 Ian 2016

Primaria sectorului 2 este un fel de mosie a lui Ontanu. Si procedura de reabilitare termica cu care se lauda atat, este data tot unor firme de casa si care in miez de iarna geroasa fac reabilitare, cand timpul nu permite asa ceva. Demult ar fi trebuit ca acest personaj sa intre in vizorul DNA pornit de la firmele de gestionare a pietelor, a salubritatii, parcurilor si spatiilor verzi, a reabilitarii termice. Cred ca la o mai atenta analiza se va vedea banii dati de ciubuc primarului, modul de sustinere a licitatiilor publice, calitatea lucrarilor, sponsorizarile catre fundatia/asociatia si garda militarizata a primarului, modul cum participa la audiente si numarul de intalniri directe cu cetatenii din cartiere. Nu are statut de primar adevarat, nu stie ce este transparenta, comunicarea si nevoile reale ale cetatenilor din acest sector.
ANONIM
21 Ian 2016

CAPORALUL- GENERAL Neculai Onțanu SFUL unei STRUCTURI PARAMILITARE DIN Ro este "bratul de nadejde" a PLAGIATORULUI IZMENAR pretins academician HOPREA G Seful Uniuni Numerosilor Penali din Ro.
DIANA
21 Ian 2016

Stimate. ANALIST n- am inteles nimic din toata analiza ta , dar, SUNT DE. ACORD CU TINE.
ANONIM
23 Ian 2016

DIICOT si DNA cand il tratati si pe zidarul, lacatus mecanic Neculai Onțanu cu o prtie de BECI DOMNESC.
MIHAI
25 Ian 2016

Incepe campania electorala, implicit si acuzele fara margini la adresa politicienilor.
UN CETATEAN
27 Ian 2016

Dezapezirea in sectorul 2 si nu numai, este un exemplu de cum se fac licitatiile sau se dau in mod direct contractele catre firme aflate in gratia primarului. La fel si pentru salubritate, reabilitare energetica. Unde sunt parcarile promise in sectorul 2 ? In schimb taiem copaci si distrugem spatiul verde din Parcul Tei, vis-a-vis de Universitatea de Constructii, ca sa facem nu stiu ce mare centru de agrement turistic, de parca in parc vin turisti ! Trebuia lasat ca o oaza de liniste si de verdeata, de aer mai curat si nu de zgomot si dotari de plastic si metal. A cerut parerea cetatenilor din vecinatate pentru acest proiect ?!!! Lacul si malurile puteau fi doar amenajate simplu. Tot prin grija primarului in acest parc a fost contruit restaurantul President, cand se putea face un club pentru copii si tineri pentru timpul liber. Prin urmare nu este vorba de acuze ci de fapte concrete.
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova