2016-12-06 16:36

DEZVALUIRI


“Cărăuşii teroriştilor” favorizaţi de UE

 |  21:00
“Cărăuşii teroriştilor” favorizaţi de UE

O companie aeriană americană, acuzată că a participat la transportul teroriştilor în jurul lumii, va beneficia de "aerul curat" al ţării noastre. Atât de mare a fost traficul în România, încât Vision Airlines a trebuit să intre în schema de comercializare a certificatelor CO2, alături de cele mai cunoscute trei companii româneşti de transport aerian. Culmea este că, la ora actuală, firma americană nu mai figurează pe lista companiilor autorizate de Autoritatea Aeronautică să zboare în România.

Începând cu 1 ianuarie 2012, şi aviaţia se va supune regulilor impuse de Protocolul de  la Kyoto şi directivei comunitare privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi va trebuie să deţină certificate de emisie de CO2. Astfel, la nivelul UE, certificatele din aviaţie vor fi alocate cu titlu gratuit în proporţie de 85%, restul urmând a fi comercializate prin licitaţie.

Activităţile din aviaţie includ şi zborurile efectuate de operatori aerieni din ţări non-UE care aterizează sau decolează de pe un aeroport aflat pe teritoriul UE.

Ca să fie contabilizată în "poluarea" unui stat, o companie aeriană trebui să aibă cele mai mari emisii pe teritoriul ţării respective, chiar dacă a mai aterizat şi în alte state membre. Nu se contabilizează emisiile CO2 produse de anumite zboruri precum cele militare, umanitare de cercetare sau fără escală. Potrivit legislaţiei UE se supun reglementărilor privind certificatele de emisie operatorii de transport aerian comercial care efectuează cel puţin "243 de zboruri pe perioadă, timp de 3 perioade consecutive de câte 4 luni, fie zboruri al căror total de emisii anuale este mai mare de 10.000 de tone pe an", în intervalul 1.01.2006-31.12.2008.

Vision Airlines apare din neant

În cei trei ani analizaţi, pe aeroporturile româneşti au aterizat şi decolat 32 de companii aeriene de pe mai toate continentele. Dintre acestea, numai patru s-au încadrat în condiţiile de "poluare" precizate de UE, astfel încât să fie incluse în Registrul român al emisiilor de gaze cu efect de seră şi să beneficieze de certificate gratuite.

Este vorba de TAROM, cu 185.458 de certificate gratuite în 2012, Blue Air, cu 163.908, Carpatair, cu 30.892 certificate, şi compania americană Vision Airlines, cu 21.854 de certificate. Aceste companii au avut cel mai mare trafic aerian comercial din România în perioada 1.01.2006-31.12.2008. Dacă aceste trei companii româneşti sunt "arhicunoscute", despre Vision Airlines numai iniţiaţii mai ştiu câte ceva.

Transporturi suspecte cu terorişti

Compania aeriană Vision Airlines s-a înfiinţat în 1994, cu sediul în Las Vegas, Statele Unite. Vision Airlines este cunoscută în lumea aviaţiei româneşti ca o companie care lucra pentru armata sau guvernul Statelor Unite şi care, acum, nu mai operează în România.

Presa americană precizează că această companie este un contractor al Guvernului Statelor Unite care, în perioada analizată şi de Comisia Europeană pentru alocările CO2, făcea transporturi înspre şi dinspre Afganistan şi Irak. Interesant este faptul că, potrivit presei americane, documente din raportul din 2006 al raportorului Dick Marty în ancheta Parlamentului European cu privire la presupusa utilizare de către CIA a unor ţări europene pentru transportul şi deţinerea ilegală de prizonieri, apare şi un aparat de zbor al Vision Airlines, care se presupune că ar fi fost utilizat în programul de predări extraordinare.

România, baza preferată în Europa

Totul a ieşit la iveală în 2009, după ce 300 de angajaţi ai Vision Airlines au deschis un proces, la Las Vegas, pentru a li se plăti pentru pericolul la care au fost expuşi. Documentele din dosar au fost catalogate drept confidenţiale şi clasificate, fără importanţă pentru un proces privind salarizarea.

Personalul Vision Airlines a susţinut că această companie a început să furnizeze servicii de transport aerian, de personal şi de marfă, în mai 2005. Pentru un timp, Vision Airlines a operat de pe aeroportul din Frankfurt, Germania, după care, în toamna anului 2006, şi-a mutat operaţiunile la Bucureşti, pe aeroportul Băneasa. În primăvara 2007 migrează la Bratislava, în Slovacia, pentru a se întoarce la Bucureşti, în primăvara lui 2008.

Epopeea Vision Airlines continuă, public, în 2010, când un avion al companiei este implicat într-un schimb de spioni dintre Rusia şi Statele Unite. La vremea respectivă, a făcut mare vâlvă destructurarea unei reţele de spioni ruşi care activa pe teritoriul SUA. În urma unei înţelegeri, cei 10 spioni ruşi au fost returnaţi Moscovei, la schimb cu 4 ruşi condamnaţi că ar fi operat în beneficiul unor state occidentale. Schimbul s-a făcut la Viena, Vision Airlines asigurând transportul către SUA al celor 4.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-03-24

TAGURI: Vision Airlines, transport, teroristi, spioni, SUA, Rusia, Bucuresti



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

PROFESORUL
21 Dec 2011

DRAGOS MUNTEANU Director Departamentul Siguranta Zbor si Calitate de la TAROM, fost Director la BLUE AIR si fost inspector aeronautic la AUTORITATEA AERONAUTICA CIVILA ROMANA. DRAGOS MUNTEANU este varul lui CATALIN COTRUT care este finul lui GEICA FLOREA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Rusia: SUA sprijină teroriștii Statele Unite, Marea Britanie şi Franţa oferă armament insurgenţilor sirieni responsabili de... Acum 22 ore | (1)
Transgaz, interesată să preia operatorul de transport al gazelor din Grecia Societatea Națională Transgaz va analiza dacă este benefic să achiziționeze acțiuni la... 04 Dec 2016 | (1)