2018-12-19 11:45


Cum a fost trimis la plimbare șeful DIICOT de un oficial al Ministerului Transporturilor, pentru Gruia STOICA

 |  14:33
Cum a fost trimis la plimbare șeful DIICOT de un oficial al Ministerului Transporturilor, pentru Gruia STOICA

Sfârșitul anului 2013 și începutul lui 2014 a fost marcat de scandalul imens de la Ministerul Transporturilor ca urmare a eșuării privatizării companiei CFR Marfă. Scandalul a fost amplificat și de jocul de șoarecele și pisica dintre actualul procuror șef al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Crimă Organizată și Terorism (DIICOT), Daniel Horodniceanu, și fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, privind restituirea sau blocarea scrisorii de garanție bancară în valoare de 10 milioane de euro depusă de către firma lui Gruia Stoica - Grup Feroviar Român, la licitația pentru privatizarea CFR Marfă.

Către sfârșitul lunii martie 2014 s-a constatat că fostul ministru Dan Şova a dispus încasarea de către Gruia Stoica a celor 10 milioane de euro pentru care DIICOT, mai exact Serviciul Teritorial Iași condus la acea vreme de Daniel Horodniceanu, dispusese măsura asiguratorie, și, ca atare, banii nu putea fi restituiți. PUTEREA deține documentele prin care s-a dispus restituirea scrisorii de garanție în mandatului Dan Şova, dar nu pe semnătura acestuia, ci a secretarului general de la acea vreme, Elena Petrașcu, care de curând a revenit pe același post la Ministerul Transporturilor condus acum de Lucian Şova.

Horodniceanu - da, Şova - ba 

Pe 13 mai 2014, Mediafax preciza că DIICOT a înaintat, în ianuarie, o cerere către Ministerul Transporturilor prin care a solicitat să pună la dispoziție garanția în valoare de 10 milioane de euro pe care Grupul Feroviar Român (GFR), controlat de Gruia Stoica, a depus-o pentru participarea la privatizarea CFR Marfă. Ministerul Transporturilor nu a răspuns acestei solicitări și a virat banii într-un cont al lui Gruia Stoica. Ulterior, Grupul Feroviar Român (GFR), controlat de Gruia Stoica, precizează că restituirea scrisorii de garanție depuse în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă este "consecința firească a nefinalizării procedurii" și "nu poate fi pusă în legătură cu niciun alt subiect".

Prin adresa nr. 20D/P/2006 din data de 28.01.2014, procurorul șef al Serviciului Teritorial Iași, Daniel Horodniceanu, în transmitea ministrului Transporturilor Dan Şova că “s-a dispus, prin ordonanța procurorului, aplicarea unor măsuri asiguratorii pe bunurile învinuiților Gruia Stoica, Didilă Vasile și Răducanu Vasile, precum, și, pe bunurile societăților comerciale pe care aceștia, personal sau prin interpuși, le administrează, prejudiciul putând atinge sau depășii 10.000.000 de euro (echivalent în lei)”. “”In cazul în care suma reprezentând garanția există încă în conturile Ministerului Transporturilor, iar această urmează a fi restituită învinuitului, vă solicităm să o depuneți, într-un cont al trezoreriei la dispoziția DIICOT, urmând a face obiectul confiscării special în cazul pronunțării unei condamnări. În acest din urmă caz, vă solicităm să ne comunicați contul în care a fost transferată suma de bani”, se menționa în adresa DIICOT semnată de Daniel Horodniceanu. 

Scrisoarea de garanţie, pe semnătura Elenei Petraşcu

În urma acestei adrese, urmează o serie de corespondențe între Ministerul Transporturilor și DIICOT - Serviciul Teritorial Iași, ca urmare a mai mutor solicitări venite din partea ministrului Dan Şova, dar mai ales a secretarului general al MT, Elena Petrașcu. Pe 19 martie 2014, Daniel Horodniceanu precizează clar în adresa către Ministerul Transporturilor că se efectuează cercetări față de învinuiții Gruia Stoica, Didilă Vasile și Răducanu Vasile, reținându-se că învinuiții s-au organozat într-un grup infracțional organizat în vederea comiterii infracțiunilor de “evaziune fiscală” și “spălare de bani”, fapte care au cauzat bugetului de stat al României un prejudiciu estimat ca echivalent în lei a sumei de 10 milioane de euro”(vezi documentul nr.1 în facsimil).

Cu toate acestea, pe data de 20 martie 2014, Elena Petrașcu, semnând în numele ministrului Dan Şova, solicită Eximbank SA, prin adresa nr.12 602 (vezi documentul 2 în facsimil), “plata sumei de 10.000.000 EUR, adresată Raiffeisen Bank Internațional AG Viena Austria cu rugămintea transmiteriii pe canalul bancar, pentru a putea fi recepționată de banca garanta în termenul de valabilitate al scrisorii de garanție nr. G758435/18.06.2013, respectiv până la data de 21.03.2014”. Ulterior, prin adresa nr.100037/24,03,2014 (vezi documentul 3 în facsimil), președintele Eximbank, Traian Sorin Halalai, îi comunică ministrului Transporturilor, Dan Şova, “că Raiffeisen Bank Internațional AG Viena Austria refuză plata scrisorii de garanție motivând că nu a primit cererea de plată pe suport de hartie”. Astăzi, Elena Petrașcu face din nou cărțile în Ministerul Transporturilor, ca pe vremea lui Dan Şova. Practic, nimic nu s-a schimbat, doar că acum ministru este un alt Șova, Lucian. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-03-06

Mai multe imagini:
Cum a fost trimis la plimbare șeful DIICOT de un oficial al Ministerului Transporturilor, pentru Gruia STOICA
zoom
Cum a fost trimis la plimbare șeful DIICOT de un oficial al Ministerului Transporturilor, pentru Gruia STOICA
zoom
Cum a fost trimis la plimbare șeful DIICOT de un oficial al Ministerului Transporturilor, pentru Gruia STOICA
zoom


TAGURI: diicot, elena petrascu, horodniceanu, gruia stoica, sova
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...