2016-12-10 20:56

DEZVALUIRI


Deszăpezirea, sabotată de Compania de Autostrăzi. GALERIE FOTO!

 |  21:00
Deszăpezirea, sabotată de Compania de Autostrăzi. GALERIE FOTO!

Dezastrul fără precedent care a cuprins România în ultimele două zile, în urma viscolului şi a valului de ninsori, se datorează „reformei” făcute de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi prin reducerea numărului de utilaje cu 40-60% de pe raza fiecărui judeţ din ţară. Autorităţile responsabile s-au dovedit total neputincioase în lupta cu natura, astfel că DN1, cel mai cunoscut şi circulat drum din ţară, a fost închis pentru prima dată în ultima jumătate de secol, în cursul nopţii şi zilei precedente.

În timp ce ministrul transporturilor, Anca Boagiu, dar şi reprezentanţii CNADNR, se laudă că se intervine pe şoselele blocate de nămeţi cu peste 1.000 de utilaje şi peste 10.000 de tone de material antiderapant, două autostrăzi şi zeci de drumuri naţionale sunt închise. Cum s-a făcut deszăpezirea a arătat, simbolic, chiar premierul Emil Boc, care a pus mâna pe o lopată şi a îndepărtat zăpada din faţa unei maşini blocate pe autostrada Bucureşti -Piteşti.

În fapt, responsabilii pentru haosul din ultimele două zile de pe drumurile din sudul ţării, creat de zăpadă şi viscol, sunt reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi, ne-au declarat surse avizate din domeniu. „Blocajele din ultimele două zile se datorează reducerii cu 40-60%  a utilajelor de deszăpezire de pe raza fiecărei Secţii de Drumuri Naţionale (SDN). Vara trecută, reprezentanţii firmelor de deszăpezire au fost chemaţi la CNADNR şi li s-a cerut să reducă numărul de utilaje pentru deszăpezire, din motive financiare. Când a venit zăpada, angajaţii CNADNR s-au trezit fără utilaje. Nimeni nu recunoaşte nimic, pentru că în această perioadă se derulează licitaţia pentru întreţinerea drumurilor naţionale pentru perioada 2012-2014. Mai grav este faptul că din cauza lipsei utilajelor, reluarea circulaţiei va întârzia pe fiecare sector înzăpezit cu 24-72 ore, în funcţie de cantitatea de zăpadă strânsă. Pagubele care vor fi înregistrate de aceste blocaje vor fi mult mai mari decât sumele economisite de Compania de Autostrăzi prin reducerea numărului de utilaje”, ne-au declarat sursele citate.

Paradoxal, cele mai puţine utilaje de deszăpezire sunt pe autostrada Bucureşti - Piteşti şi în Giurgiu. “La districtele din Focşani, Buzău, Urziceni sau în zona de Nord a Capitalei nu au existat nici jumătate din utilajele necesare pentru deszăpezire”, ne-au mai relatatsursele. Până la închiderea ediţiei, reprezentanţii CNADNR nu ne-au precizat când s-a cerut reducerea numărului de utilaje de deszăpezire de pe raza fiecărei SDN, cu cât s-a redus numărul de utilaje de deszăpezire, care este stocul de material antiderapant şi ce fel de material antiderapant se foloseşte.

Parazăpezile, la doar 10% din necesar

La situaţia dezastruoasă din ultimele două zile a contribuit şi faptul că pe majoritatea drumurilor naţionale afectate de ninsori şi viscol nu sunt montate parazăpezi. “CNADNR nu are decât 90 km de parazăpezi montate, din cel puţin 800 km necesari. Parazăpezile se pun până la 1 noiembrie. Totodată, dacă s-ar fi acţionat cu 1.000 de utilaje, aşa cum anunţă guvernanţii, România ar fi fost curăţată de zăpadă. Probabil au numărat şi camioanele sau alte utilaje din punctele de deszăpezire”, au mai spus sursele citate. Acestea au precizat că firmele abonate la bani publici pentru deszăpezirea drumurilor naţionale acţionează numai la comanda CNADNR: “Firmele private nu acţionează de capul lor. Nu s-a respectat procedura de deszăpezire stabilită prin actul normativ 525/2005, modificat în 2011. Companiile care au contracte de deszăpezire ar fi trebuit să împrăştie material antiderapant, amestec de sare şi nisip, până să înceapă viscolul. Dacă s-ar fi împrăştiat material antiderapant nu ar fi derapat autovehiculele de mare tonaj. Aţi văzut ieri utilaje de deszăpezire pe drumurile naţionale?”.

Potrivit surselor citate,în timpul viscolului, utilajele de deszăpezire nu intervin. “Pe viscol nu se împrăştie material antiderapant, drumurile sunt paralizate şi de utilajele de deszăpezire care sunt blocate sau nu mai funcţionează. Este nevoie de două zile pentru a fi utilată corespunzător o maşinărie de deszăpezire. Dacă s-ar fi produs un cataclism ce s-ar fi întâmplat în România?”. Sursele au mai precizat că necesarul de material antiderapant pentru lunile de iarnă este de aproximativ 300.000 de tone de sare şi 300.000 mc de nisip.

Prahova

Peste 800 de consumatori din patru localităţi prahovene au rămas fără energie electrică din cauza avariilor produse de viscolul puternic şi de zăpadă. La dispeceratul Electrica au fost primite peste 5.000 de apeluri de la cetăţeni aflaţi în zonele cu probleme.

Dâmboviţa

Autorităţile locale au informat că nouă drumuri din sudul judeţului au fost închise. De asemenea, 20 de comune cu satele aferente au rămas fără curent electric. Din cauza căderilor masive de zăpadă şi a problemelor cu reţeaua electrică s-a luat decizia închiderii şcolilor din 19 localităţi.

Giurgiu

Serviciul de Ambulanţă nu a putut răspunde solicitărilor din toate localităţile judeţului din cauza drumurilor blocate de zăpadă. 32 de persoane deblocate din zăpadă au fost aduse la Giurgiucu dubele jandarmeriei, iar alte 20 de către echipaje ale ISU

Buzău

Peste 200 de persoane care au fost blocate de nămeţi în trafic îşi vor petrece noaptea în şapte adăposturi amenajate în judeţ, unde vor primi alimente din partea autorităţilor locale - pâine, ceai, cafea, apă plată. Patru drumuri naţionale şi 12 judeţene au fost închise traficului rutier. 160 de poliţişti au fost angrenaţi în misiuni de dirijare a traficului şi de salvare, alături de celelalte forţe ale MAI, dar şi de efective ale Diviziei 2 Infanterie Getica.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639551-06-13

Mai multe imagini:
Deszăpezirea, sabotată de Compania de Autostrăzi. GALERIE FOTO!
zoom
Deszăpezirea, sabotată de Compania de Autostrăzi. GALERIE FOTO!
zoom
Deszăpezirea, sabotată de Compania de Autostrăzi. GALERIE FOTO!
zoom


TAGURI: Deszăpezire, CNADNR, utilaje, iarna, autostrăzi



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

IONUT
27 Ian 2012

Cel mai important Drum National din tara DN1, a fost inchis, iar ministrul nu a demisionat.Nici macar pe directorul cnadr nu l-a demis...Hmmm...Ce tara..A...si intarzieri la trenuri de 700 de minute..Uau...Rusine Dinu Patriciu...
DANIEL
27 Ian 2012

unii castiga licitatiile,iar altii deszapezesc !Corect? NUUUU !
LALA
27 Ian 2012

daca directorul cnadnr nu a demisionat, ministrul ce asteapta sa l demita pentru incompetenta si lipsa de profesionalism. Sper sa faca presa si televiziunile comentariile ce se impune pentru a lua masuri cu acest director incompetent
SILVIU
27 Ian 2012

drumarii isi cumpara masini personale din banii furati de la stat de sute de mii de euro,fara a misca un deget pt dezapezire ,nimeni nu vede ,boagiu isi cumpara vila de 41000 euro la snagov???????????????? ,nimeni nu vede nimic,boc da cu lopata ,dar evita sa raspunda de ce se prelungwsc ilegal contractele de sute de milioane de euro,oamenii mor pe drumuri ,iar base e agent de publicitate pt Rosia Montana,sfidindu-ne pe toti.RUSINE OLIGARHILOR.
VASILE
27 Ian 2012

Dar oare fostul director responsabil cu Intretinerea ,Constantin Grigoroiu nu are nici o vina ? oare nu si din cauza lui s-a intarziat licitatia ?
PARASCHIV
27 Ian 2012

De fapt intreaga reforma din Romania se bazeaza pe demolarea a ceea ce exista. Inchiderea spitalelor si scolilor, desfiintarea posturilor locale de politie, au redus aparent cheltuielile, insa nimeni nu s-a gandit la situatia in care nu s-ar putea circula cu ambulante(pe zeci de km, pana la spitalul judetean), cu microbuze scolare sau masini de politie pentru interventii.Cine raspunde de moartea unor oameni, ca rezultat al "reformelor"??????
MIHAI
27 Ian 2012

Pai cum sa ia masuri impotriva celor ce nu si-au facut datoria ;minstreasa; BOAGIU?. Pai nu sunt toti prinsi in in HORA FURTISAGURILOR?,
ALIN
27 Ian 2012

cu ce se ocupa directorul general de la drumuri d-na Draghia in perioada asta cand tara e cu ochi pe drumurile impracticabile? La trimis la zapada pe pafaristul de Cristi Andrei sa mai saboteze un pic drumurile
HORATIU
27 Ian 2012

asta e rezultatul actiunii directorului de la CNADNR - Daniela Draghia care a alungat aproape toti oameni specialisti in intretinere si deszapezire, "bravo" tine-o tot asa si o sa ajungem sa skiem pe drumurile astea
BEBE
28 Ian 2012

Fata buna DD Probabil din furaciunile de la exproprieri cotizeaza la greu unde trebuie
DRAGHIA BAROSANCA
28 Ian 2012

::))) GHICI UNDE SUNT??? NICI BASE NICI PROCURORII DNA NU MA ZBOARA...))>>))) SUNT PATRU MORTI. DACA ERA UN CATACLISM :))))) e putin patru morti:::))) va pup nu pleccccc
GUVERNU
28 Ian 2012

Draghia pana aici ti-a fost bandito ! Ghici ghicitoarea mea cine va cadea la evaluarea pe care o va face guvernul dupa dezastrul provocat de tine ? Boc e tare suparat si basescu te uraste de moarte . DEMISIA DRAGHIA DEMISIA DEMISIA pentru cei patru morti . Dumnezeu sa-i odihneasca .
GICA
28 Ian 2012

Toti directorii judeteni de la drumuri nationale se ocupa de afaceri ,proiectare,executie cand sa mai administreze si sa-si faca datoria ;s-au imbogatit in ultimii 7-8 ani cum nu credeau vreodata case, masini de lux,averi in afara tarii !! daca le-ar verifica averile am reduce deficitul cu procente bune ;de la anul ....poate au noroc !!!
STEFAN
29 Ian 2012

toata conducerea ministerului pina la femeia de servici trebuie trasa la raspundere ,si cum e tipic romanesc tace toata lumea ce ar trebui sa se sesizeze tace ,hotii sa raspunda CUM SA SE DEA BANI INAINTE? SA DESCHIS CUMVA UN BORDEL IN ROMINIA SI ROMANI NU STIU?

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Aradul, judeţul în care licitaţia pentru deszăpezire nu s-a încheiat Aradul este singurul judeţ din subordinea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP)... 25 Noi 2016 | (1)
Zâmbete de iarnă pentru copiii sărmani Începând cu 1 decembrie, Helen Doron English Constanţa devine centru de colectare ShoeBox pentru... 04 Dec 2016 | (0)