2016-12-06 20:19

DEZVALUIRI


După Elena Udrea, Ministrul Laszlo Borbely cheltuieşte 350.000 de euro pe un spot tv

 |  20:11
După Elena Udrea, Ministrul Laszlo Borbely cheltuieşte 350.000 de euro pe un spot tv

Ministerul Mediului şi Pădurilor va finanţa, în parteneriat cu GuvernulNorvegiei, difuzarea unui clip publicitar cu durata de 30 de secunde pentrupromovarea unei campanii privind înfiinţarea pieţelor ecologice în România.Costul producţiei şi difuzării acestui spot va aduce unei firme de profil uncontract în valoare de 350.000 de euro, cu TVA inclusă. Nu este pentru primadată când banii europeni gestionaţi de Laszlo Borbely sunt cheltuiţi pe producţiipublicitare. În anul 2008, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei,condus la acea dată tot de Borbely, a finanţat cu şapte miliarde de lei vechiapariţia unei publicaţii lunare, “euROpeanul”.

Ieri, ministerul condus de UDMR-istul Laszlo Borbely a postat pe paginaweb a Serviciului Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP) un anunţ departicipare prin care îşi face cunoscută intenţia de a achiziţiona servicii derealizare şi difuzare a unui spot de televiziune prin care să fie făcutăcunoscută Campania de implementare a proiectului “Dezvoltarea pieţelorecologice emergente din România (ECOEMERE)”. Potrivit aceluiaşi anunţ deatribuire, locul de prestare a serviciilor solicitate este pe “teritoriulRomâniei”, iar costurile estimate ale campaniei se ridică la suma de 1.136.700de lei fără TVA. Ministerul Mediului şi Pădurilor precizează că finanţareaproiectului este asigurată de către ECOMERGE, din fonduri nerambursabile, înproporţie de 85 la sută, şi de la bugetul de stat, în proporţie de 15 la sută.

Norvegia a acordat României48 milioane de euro

Afacerea se află în plină desfăşurare, având în vedere că MinistrerulMediului şi Pădurilor susţine că termenul final până la care vânătorii decontracte cu statul pot depune ofertele este data de 28 februarie 2011, ora19.30, după care aceste oferte vor fi deschise în aceeaşi zi, la ora 10.00.Autoritatea contractantă mai susţine că, pentru atribuirea acestui contract, vaorganiza o licitaţie restrânsă accelerată, solicitând ca serviciile solicitatesă fie realizate în regim de urgenţă.

Potrivit caietului de sarcini publicat deMinisterul Mediului şi Pădurilor, proiectul “Dezvoltarea pieţelor Ecologice dinRomânia” este finanţat prin Programul Norvegian de cooperare pentru creştereeconomică şi dezvoltare durabilă din România. Ministerul Mediului şi Pădurilora încheiat un contract de finanţare cu Innovation Norway prin Programul deCooperare Norvegian pentru creştere economică şi dezvoltare durabilă în Româniala 23 aprilie 2009, iar pentru perioada ianuarie 200-aprilie 2011, GuvernulNorvegiei a alocat ţării noastre fonduri nerambursabile în valoare de 48 demilioane de euro.

Se adresează orăşenilor

Potrivit documentaţiei de atribuire, obiectulcontractului pe care Ministerul Mediului şi Pădurilor îl reprezintă creaţia,producţia şi difuzarea unui spot tv în vederea implementării unei campaniimediatice pentru promovarea de produse şi servicii ecologice în rândul populaţieidin România. Realizarea acestor servicii trebuie, potrivit caietului desarcini, să fie demarată începând cu 15 martie 2011, campania urmând a fifinalizată la 30 aprilie 2011. Însă, concret, autoritatea contractantă solicităca acest spot tv să fie difuzat pe televiziuni în intervalul 1-30 aprilie 2011.Publicul-ţintă la care se va referi această campanie publicitară este compusdin persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani, de preferinţă cu studiimedii şi care să trăiască preponderant în mediul urban.

Pe lângă stabilirea coordonatelor campanieipublicitare, firma care va câştiga acest contract va trebui să realizeze şi unspot publicitar cu durata de 30 de secunde, pe care trebuie să-l difuzeze.Pasul următor este întocmirea unui raport privind impactul campaniei asuprapublicului-ţintă. Potrivit cerinţelor Ministerului Mediului şi Pădurilor,spotul trebuie realizat în limba română, iar în prealabil se va organiza şi uncasting. Livrarea spotului se va face pe suport Beta, într-un număr de cincicasete, în format digital, tot cincicasete, şi pe DVD (cinci bucăţi). Mai mult, spotul va trebui livratMinisterului Mediului şi Pădurilor inclusiv în formatul necesar postării lui pesite-ul autorităţii contractante. Ca urmare a realizării acestui clip, toatedrepturile de difuzare, precum şi drepturile de autor aferente vor fitransferate Ministerului Mediului şi Pădurilor.

Primele două televiziuni

Operatorul economic căruia va fi atribuit contractual trebuie să asigure difuzarea spotului publicitar pedouă dintre primele posturi de televiziune generaliste şi pe primele douăcanale de ştiri selectate conform cotelor de audienţă generale la nivel naţional,pe segmental 18+, pentru perioada ianuarie-septembrie 2010. Potrivit acestorselecţii, anul trecut, până în luna august, primele trei televiziunigeneraliste au fost PRO TV (2,9), Antena 1 (2,1) şi TVR 1 (1,1), în timp ceprimele două canale de ştiri au fost, în aceeaşi perioadă, Realitatea TV (1,3) şiAntena 3 (1). Pe aceste posturi ar trebui, ca în perioada 1-30 aprilie 2011, săfie diufuzată Campania Ministerului Mediului şi Pădurilor. Spotul ar trebui,potrivit cerinţelor autorităţii contractante, să fie difuzat în intervalul orar19.00-22.59, iar cel puţin o dată să fiedifuzat între orele 19.00 şi 20.00. Ministerul nu va tolera difuzarea spotului întreorele 00.00 şi 7.00.

Când era laDezvoltare, acelaşi ministru a mai finanţat un ziar pe bani europeni

Afacerea clipului publicitar derulată în prezent de către MinisterulMediului şi Pădurilor nu este una singulară de acest gen organizată subauspiciile lui Laszlo Borbely. În anul 2008, Ministerul condus deUDMR-istul Laszlo Borbely a finanţat un ziar editat de o societate din MareaBritanie. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei a încheiat, înluna mai 2008, un al treilea contract cu societatea britanică Chelgate Ltd UK, sucursala Bucureştipentru realizarea, editarea şi tipărirea unei publicaţii bilunare, cunoscutăsub numele de “euROpeanul”. Ministerul a alocat, numai în acel an, suma de 7miliarde de lei vechi din bugetul instituţiei pentru realizarea acestui ziar. Acelaşiminister a mai organizat, în luna iulie 2008, o licitaţie privind închiriereade spaţii media pentru promovarea Programului Operaţional Regional, contractulvalorând 4,6 miliarde de lei vechi, care a fost câştigat de firma Media OneSRL, societate aparţinând scenaristuluiploieştean Mihail Sebastian Arghiropol, cel care a contribuit la realizareafilmului “Milionari de Weekend”, realizarea, tipărirea şi distribuirea unuiziar pe tematica fondurilor structurale, o publicaţie bilunară având numele“euROpeanul”. Anunţul de atribuire al contractului, purtând numărul 45955, afost publicat în Sistemul Electronic al Achiziţilor Publice (SEAP), la data de28 octombrie 2008, iar la licitaţie au participat patru ofertanţi. Autoritateacontractantă, respectiv ministerul condus de Laszlo Borbely, a pus la bătaie,pentru finanţarea acestui proiect, suma de 693.770 lei, cu TVA inclusă. Pentruacordarea contractului, ministerul a urmărit drept criterii de atribuire opondere de 40 la sută din punctul de vedere al ofertei financiare şi de 60 lasută al ofertei tehnice. Contractul nu poate fi, potrivit prevederilor, subcontractat.

În urma licitaţiei,contractul a fost atribuit consorţiului britanic Chelgate Ltd. UK, cu sediul înLondra, urmând ca realizarea ziarului “euROpeanul” să intre în sarcina ChelgateLimited UK, Sucursala Bucureşti, sector 5.Potrivit Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), sucursalaBucureşti a consorţiului britanic care a editat, tipărit şi distribuit publicaţiabilunară finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei,a fost înfiinţată în noiembrie 2005, are ca principal obiect de activitate“consultanţă pentru afaceri şi management”, nu are asociaţi persoane fizice,persoane juridice sau tip listă. Sucursala are, în schimb, un administrator înpersoana Mirelei Meiţă, din Braşov. În perioada februarie 1997, ianuarie 2001,Mirela Meiţă a ocupat funcţia de director de cabinet la Cancelaria PreşedinteluiEmil Constantinescu, unde s-a ocupat de coordonarea programului preşedintelui, întâlniri,vizite, interviuri, conferinţe, legătura dintre Cancelaria Preşedintelui şicomisiile şi departamentele Camerei deputaţilor şi a altor instituţii de stat. Întrefebruarie 2001 şi februarie 2004, a ocupat funcţia de expert al Departamentuluide Relaţii Externe al Camerei Deputaţilor, fiind responsabilă de relaţia dintreParlamentul României şi Duma de Stat a Federaţiei Ruse, Republica Moldova, Ucraina, Letonia, Estonia, Lituania, Iran şiIrak. În această calitate, Mirela Meiţă se îngrijea de redactarea speech-urilorşi a scrisorilor oficiale, redactarea dosarelor anterioare vizitelor şi araporturilor ulterioare.

Mirela Meiţă mai deţine, potrivitONRC, acţiuni la societatea Hikari Grpup SRL Bucureşti, care se ocupă cuactivităţi de consultanţă pentru afaceri şi management, precum şi la Top Stil2001 SRL, firmă de publicitate.

Potrivit site-ului MinisteruluiDezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei, “euROpeanul” era tipărit, la vremea respectivă, în 50.000 deexemplare/ediţie, fiind disponibil gratuit în gări, la agenţiile devoiaj, în trenurile InterCity, la metrou, Aeroportul „Henri Coandă“, camerelede comerţ şi industrie, la prefecturi, consilii judeţene, în principalelecentre universitare din ţară şi la birourile de consiliere pentru cetăţeni.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-05-20

Mai multe imagini:
După Elena Udrea, Ministrul Laszlo Borbely cheltuieşte 350.000 de euro pe un spot tv
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image