2018-09-26 00:09


EXCLUSIV. Aeronava TAROM „Mureș”, două probleme tehnice în aceeași zi! Pasagerii sunt foarte îngrijorați, compania asigură că nu e caz de panică

 |  19:10
EXCLUSIV. Aeronava TAROM „Mureș”, două probleme tehnice în aceeași zi! Pasagerii sunt foarte îngrijorați, compania asigură că nu e caz de panică
Robert Veress

Mai mulți pasageri TAROM, care zboară regulat pe curse interne sau externe pe distanțe relativ mici (ex.: Chișinău, Sofia, Istanbul), reclamă faptul că se folosesc adeseori aeronave cu probleme tehnice. Din fericire, până acum problemele au cauzat doar (dese) întârzieri ale programelor de zbor, dar pasagerii se tem de ce e mai rău, mai ales după un incident care ridică serioase semne de întrebare. Acestora, TAROM le răspunde cu relaxare, pretinzând că nu este nimic grav...

„Natura jobului meu mă obligă să zbor des cu avionul, mai ales pe rute interne, unde nu am de ales și folosesc TAROM. Pe 24 septembrie, am avut treburi în Republica Moldova, așa că mi-am rezervat bilet la zborul București - Chișinău, RO 201 24SEP OTP KIV, cu plecare programată la ora 07.50 și sosire la 09.00. Ne-am îmbarcat conform programului, dar aeronava nu a putut decola. Am remarcat că au fost ceva probleme la instalația electrică, fiindcă se tot întrerupeau luminile în timpul tentativei de pregătire a navei pentru zbor. Ne-au ținut așa vreo oră, după care ne-au poftit să coborâm și am fost conduși în sala de așteptare. Cu ocazia asta, am observat că aeronava se numește Mureș și este un model ATR 42. După o întârziere de două ore, am zburat la Chișinău cu altă aeronavă”, relatează o pasageră care ne-a solicitat să nu-i dezvăluim identitatea.

Până aici nimic ieșit din comun. Însă întâmplarea face ca pasagera „noastră” să aibă rezervare și la cursa de întoarcere din aceeași zi, știind că problemele pe care le avea de rezolvat în capitala Moldovei nu aveau să-i ia mai mult de câteva ore.

„Decolarea era programată la ora 18.55. Dar în jurul acelei ore ploua torențial. Ne-au ținut aproape o oră în autobuzul care trebuia să ne transporte din sala de așteptare la avion, fără să ne spună nimeni nimic. În cele din urmă, ne-au întors în sala de așteptare. Ne-au reîmbarcat când s-a domolit ploaia. Au început testele și am constatat că se manifestau aceleași probleme ca în cazul decolării ratate de la București. Iarăși ne-au dat jos din avion și am observat că era aceeași aeronavă «Mureș». Venise de la București, după zborul nostru, și acum ar fi trebuit să ne întoarcem cu ea. Vă spun, mi-a înghețat sângele în vine. Cum e posibil ca un avion să fie reparat și, în aceeași zi, să aibă aceleași probleme?”.

Până la urmă, pasagerii zborului Chișinău - București, RO 204 24SEP KIV  OTP, din 24 septembrie, au avut de așteptat cinci ore în Aeroportul din capitala Moldovei. Au zburat spre București cu aeronava „Dunărea”, ce a fost trimisă de la București, pentru a înlocui aeronava „Mureș”.

Mai mulți pasageri au cerut clarificări personalului navigant, dar, cum era de așteptat, acesta a fost foarte rezervat în a le oferi. Existența problemelor aeronavei „Mureș” este confirmată de acești pasageri, care așteaptă explicațiile companiei aeriene, înainte de a acționa pe căile legale. „Vrem să se evite un dezastru și să se ia măsurile de prevenție necesare și de evaluare tehnică a aeronavelor înainte de a se pune viața pasagerilor în pericol. TAROM nici măcar nu are scuza că ar fi vreo companie low-cost, biletele având prețuri piperate”, spune un reprezentant al pasagerilor nemulțumiți.

TAROM răspunde cu seninătate acestei reclamații: „Cursa OTP- KIV –OTP din 24 septembrie a înregistrat întârzieri la decolare din cauza faptului că au fost necesare câteva verificări tehnice suplimentare, ca urmare a unor semnalizări de ultim moment. În această perioadă, pasagerilor li s-a asigurat asistenţă la sol conform Regulamentului EC 261/2004, atât pe Aeroportul Otopeni, cât şi pe cel din Chişinau. Nici un pasager nu a renunţat la nici unul din segmentele de zbor. Este o situaţie pe care o regretăm însă prioritatea companiei este de a oferi pasagerilor săi călătorii sigure”, se arată într-un comunicat al companiei, ca răspuns la solicitarea PUTEREA.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-04

TAGURI: aeronava, tarom, mures, probleme tehnice, pasageri
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ATENT
03 Noi 2015

tara arde, baba se piaptana. Alimenteaza bre multimea, ce bagi tarom
Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...