2018-11-16 01:15


EXCLUSIV. Anișoara Cornilă și Elena Petrașcu, “amazoanele” lui Lucian Şova, au blocat Ministerul Transporturilor

 |  16:26
EXCLUSIV. Anișoara Cornilă și Elena Petrașcu, “amazoanele” lui Lucian Şova, au blocat Ministerul Transporturilor

Lucian Şova este ministrul Transporturilor doar pe hârtie pentru că, în realitate, ministerul este condus de către două doamne extrem de controversate - secretarul general Elena Petrașcu (FOTO) și directoarea Direcției Juridice din MT, Anișoara Cornilă.

Cele două “amazoane” taie și spânzura în Ministerul Transporturilor, remarcându-se, în special, prin numirile provizorii ilegale în Consiliile de administrație ale celor peste 50 de companii aflate în subordinea instituției conduse de “tătăiță” Şova.  Mai mult, atât Petrașcu, dar mai ales Cornilă, tergiversează luni de zile, sub diverse pretexte, semnarea actelor privind convocările Consiliilor de administrație, dar, în special, a documentațiilor privind derularea unor mari lucrări de investiții în domeniul infrstructurii feroviare și rutiere. În plus, cele două au avut grijă să ajungă în board-urile administrative ale unor companii cu foarte mulți bani. Astfel, acum, Elena Petrașcu este în CA de la Tarom și de la CN Admnistrația Porturilor Maritime SA Constanța, iar “mămițica” Cornilă la CNAIR și CFR Marfă.

    

 Guvernare corporativă provizorie, cu dedicație

La ora actuală, peste 30 de companii, societăți comerciale sau regii aflate sub tutela Ministerului Transporturilor au Consilii de administrație provizorii impuse ilegal, adică fără respectarea prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare. De ce s-a ajuns în această situațiie? Pentru că atât Elena Petrașcu, dar mai ales Anișoara Cornilă, au căutat să-și impună cunoștințele dar și anumite personaje garantate și susținute politic. Potrivit informațiilor deținute de PUTEREA, cele două amazoane l-au aburit permanent pe ministrul Lucian Şova că nu sunt bani pentru organizarea selecției de administratori prin firme specializate, așa cum prevede OUG nr. 2019/2011. În realitate, sub diverse pretexte, cele două s-au înțeles să mențină conduceri administrative provizorii pentru o perioadă de patru luni, cu posibilități de prelungire pentru încă două luni sau cât o merge, la marile companii de sub tutela Ministerului Transporturilor, cum ar fi ROMATSA, Tarom, CFR Marfă, Administrația Căilor Navigabile, CN APDF SA Giurgiu sau CFR Călători. Așa s-a ajuns ca ginerele  Anișoarei Cornilă să ajungă ilegal în CA de la Tarom, prietena  Elenei Petrașcu, pensionara Silvia Popeangă la CFR Călători.

Investițiile feroviare, blocate de mofturile directoarei Cornilă

De mai multe luni de zile, compania CFR SA se confruntă cu o situație incredibilă. Directorare Anișoara Cornilă refuză să semneze săptămâni la rând documentele privind exproprierile de terenuri pentru modernizarea și extinderea rețelei de caleferată cu fonduri europene. De ce? Pentru simplul fapt că nu are chef și, ca atare, inventează diverse motive puerile doar ca să amâne demararea lucrărilor. Astfel, s-a ajuns în situația ca lucrările pe tronsonul Coridorului IV să fie blocate pentru că nu s-au făcut exproprierile deși sunt banii bugetati și, astfel, există riscul să se piardă fonduri europene enorme.

„Mămițica” Anișoara Cornilă, de la gestionară în duty-free la jolly joker-ul juridic al Transporturilor

Anişoara Cornilă a ajuns in Ministerul Transporturilor in guvernarea USL, pe filiera Chiţoiu, dupa ce bulversase întreaga activitate de la Transelectrica. La scurt timp după ce a aterizat in Palatul CFR, ea a găsit o modalitate inedită de a-şi promova imaginea pe site-urile de socializare. Ţinute provocatoare în culori vii - fuste scurte, decolteuri generoase, pantofi cu toc înalt, poziţii lascive şi priviri languroase (FOTO 2). Aşa se prezintă Anişoara Cornilă în fotografiile efectuate în diferite birouri şi săli din clădirea Ministerului Transporturilor. De asemenea, trebuie precizat că, în anii trecuţi, Anişoara Cornilă a găsit o modalitate inedită de a beneficia de sponsorizări din partea unei companii aflate sub tutela acestui minister. Astfel, în iulie 2014, Fundaţia Liviu Pop Marian, controlată de către senatorul PSD de Maramureş Liviu Pop, solicita ROMATSA SA o sponsorizare de 8.000 de euro pentru doamna Anişoara Cornilă. Ulterior acestei cereri, Consiliul de Administraţie de la ROMATSA, din care unul dintre membri este chiar directorul general din Ministerul Transporturilor, Anişoara Cornilă, a aprobat contractul de sponsorizare nr. 16729/31.07. 2014 pentru fundaţia senatorului PSD. La câteva zile, mai exact pe 6 august 2014, ROMATSA emitea ordinul de plată 3139, pentru suma de 35.400 de lei, adică sponsorizarea solicitată de Fundaţia Liviu Pop pentru directoarea Anişoara Cornilă. Practic, directoarea Anişoara Cornilă a cerut sponsorizare la ROMATSA, prin fundaţia senatorului de Maramureş, şi tot ea, în calitate de membru în Consiliul de Administraţie, îşi aprobă suma de sponsorizare. Trebuie precizat că înainte de 1990, Anişoara Cornilă a fost gestionar duty-free în Vama Giurgiu, ocupându-se cu aprovizionarea şi vânzarea mărfurilor în valută, iar din 1990 până în 2005 a coordonat un lanţ de magazine aflate în sistem duty-free tot în Vama Giurgiu. Din 2005 până în 2009 a fost director la Compania Naţională "Poşta Română" SA, după care a ajuns la Translectrica.

Protejata lui Şova câștiga, într-o singură zi la Poșta Română, mai mult decât un simplu angajat într-o lună

Imediat cum a ajuns ministru al Comunicațiilor în cabinetul Tudose, Lucian Şova a numit-o pe Elena Petrașcu ca director general interimar al Companiei Naționale Poșta Română, ea fiind până atunci directorul juridic al companiei. Însă, prin instalarea cabinetului Dăncilă, Lucian Şova ajunge, la sfârșitul lui ianuarie 2018, ministru al Transporturilor, iar Elena Petrașcu lasă Poșta Română și devine secretar general în Palatul CFR. Potrivit ultimei declarații de avere, anul 2017, atunci când era șefă la Poşta Română, a fost unul foarte bun pentru Elena Petrașcu, din punct de vedere financiar. Ca director juridic, ea a fost remunerată pentru nouă luni cu 160.081 de lei, adică cu aproape 18.000 de lei pe lună. Însă, din 4 octombrie și până la finele lui decembrie 2017, adică trei luni de zile, Elena Petrașcu a încasat ca director general interimar 95.807 lei, plus încă 7.088 de lei ca șef de cabinet a ministrului Comunicațiilor de la acea vreme, Lucian Şova, la care s-au mai adăugat încă 800 de euro lunar ca membru AGA la Telekom. Practic, în  ultimele trei luni ale anului 2017, Elena Petrașcu a încasat suma de 113.293 de lei, ceea ce a însemnat circa 8.400 de euro pe lună. Dacă ținem cont că un poștaș este remunerate, lunar, cu 1.050 - 1.300 de lei net, reiese că în cele 88 de zile calendaristice ale lui 2017 cât Elena Petrașcu a fost director general, ea a încasat zilnic 1.291 de lei. Însă, dacă luăm în calcul doar zilele lucrătoare din ultimele trei luni ale lui 2017, reiese că pentru fiecare din cele 60 de zile lucrătoare, protejata lui Şova a fost remunerată cu 1.892 de lei, adică mult mai mult decât a primit un poștaș pentru o lună întreagă de muncă. De asemenea, trebuie subliniat faptul că Elena Petrașcu are mari probleme de integritate, fiind de mult timp în vizorul ANI. Însă, marea problemă a protejatei lui Şova constă în faptul că ea nu a fost în stare să-și administreze corect nici măcar propriul patrimoniu imobiliar. Concret, Elena Petrașcu este protagonistă dosarului de executare silită nr.11157/300/2016, aflat pe rolul Judecătoriei Sector 2, pentru un imobil construit pe credit în valoare de aproape 500.000 USD.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-10-24

Mai multe imagini:
EXCLUSIV. Anișoara Cornilă și Elena Petrașcu, “amazoanele” lui Lucian Şova, au blocat Ministerul Transporturilor
zoom

TAGURI: cornila, petrascu, cfr, sova, ministerul transporturilor
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...