Niciun șantier privind construirea de autostrăzi nu este în grafic. Mai mult, asfaltatorii cer bani în plus și prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor. Potrivit unui document întocmit de Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale și a Autostrăzilor, procesele de negociere sunt secrete, la fel ca și sumele pe care constructorii le vor în plus- ca să construiască loturile de autostrada pe care s-au angajat că le fac.
Un document exploziv, întocmit de sefii de la Compania de Drumuri, arată negru pe alb de ce constructorii nu au terminat autostrăziile: fie nu au avut terenurile pe care urma să se construiască autostrada expropiate, fie nu au avut trecute în contracte soluții viabile pentru stabilizarea terenului, fie proiectul era greșit sau pur și simplu Compania de Drumuri nu achitat banii către constructor.
De exemplu, proiectarea și construirea loturilor 2,3,4, a autostrăzii Lugoj-Deva trebuia să fie gata în mai 2016. Autostrada nu este gata, deși a trecut aproape un an și jumătate de la termenul limita de predare a lucrării, Compania de Drumuri nu a aprobat cererea constructorilor de prelungire a termenului de finalizare a lucrariilor, iar acum statul se judecă cu constructorul. Șefii companiei spun că procesul este secret, pentru a nu periclita mersul lui.
Alt șantier nefinalizat este construirea autostrăzii Sebeș-Turda. Împărțită în patru loturi, ea trebuia să fie proiectată și construită până în martie 2016, după ce șantierul a demarat mai 2014. Potrivit documentului citat, cei de la drumuri nu au prelungit contractul, dar nici nu au perceput penalități- deși constructortul nu a respectat termenul de finalizare a șantierului.
În ceea ce privește autostrada Transilvania, în document se precizează că în momentul de față se analizează revendicările constructorului care a primit contractul în aprilie 2014 pentru sectorul 3A. Culmea, constructorul avea termen de construcție până în aprilie 2016.
Aparut in:
Ultima modificare in data de :
2018-01-23TAGURI: autostrazi, santiere, constructori, compania de drumuri, procese, lugoj-deva, sibiu, autostrada Transilvania