2018-02-24 14:00


EXCLUSIV. Document CNAIR: Toate șantierele de construcție de autostrăzi sunt întârziate. Constructorii negociază ca la piață cu șefii de la Drumuri

 |  15:16
EXCLUSIV. Document CNAIR: Toate șantierele de construcție de autostrăzi sunt întârziate. Constructorii negociază ca la piață cu șefii de la Drumuri

Niciun șantier privind construirea de autostrăzi nu este în grafic. Mai mult, asfaltatorii cer bani în plus și prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor. Potrivit unui document întocmit de Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale și a Autostrăzilor, procesele de negociere sunt secrete, la fel ca și sumele pe care constructorii le vor în plus- ca să construiască loturile de autostrada pe care s-au angajat că le fac.

Un document exploziv, întocmit de sefii de la Compania de Drumuri, arată negru pe alb de ce constructorii nu au terminat autostrăziile: fie nu au avut terenurile pe care urma să se construiască autostrada expropiate, fie nu au avut trecute în contracte soluții viabile pentru stabilizarea terenului, fie proiectul era greșit sau pur și simplu Compania de Drumuri nu achitat banii către constructor.       De exemplu, proiectarea și construirea loturilor 2,3,4, a autostrăzii Lugoj-Deva trebuia să fie gata în mai 2016. Autostrada nu este gata, deși a trecut aproape un an și jumătate de la termenul limita de predare a lucrării, Compania de Drumuri nu a aprobat cererea constructorilor de prelungire a termenului de finalizare a lucrariilor, iar acum statul se judecă cu constructorul. Șefii companiei spun că procesul este secret, pentru a nu periclita mersul lui.        Alt șantier nefinalizat este construirea autostrăzii Sebeș-Turda. Împărțită în patru loturi, ea trebuia să fie proiectată și construită până în martie 2016, după ce șantierul a demarat mai 2014. Potrivit documentului citat, cei de la drumuri nu au prelungit contractul, dar nici nu au perceput penalități- deși constructortul nu a respectat termenul de finalizare a șantierului.        În ceea ce privește autostrada Transilvania, în document se precizează că în momentul de față se analizează revendicările constructorului care a primit contractul în aprilie 2014 pentru sectorul 3A. Culmea, constructorul  avea termen de construcție până în aprilie 2016.     

Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-01-23

Documente:

TAGURI: autostrazi, santiere, constructori, compania de drumuri, procese, lugoj-deva, sibiu, autostrada Transilvania





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


DARIAN
23 Ian 2018

Pai nu au utilaje nu au muncitori au oamenii lor la cnair.nu spun nimic de penalitati,de reziliere si mai grav ca acesti constructori sunt primiti la licitatii le si castiga.cum si de ce?vedeti in norvegia cum arata autostrazile si drumurile .de ce nu iau constructori de acolo de exemplu?plus ca ei lucreaza dor 2 maxim 3 luni pe an.verificati si o sa vedeti realitatea ingrozitoare.
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova