2019-05-19 21:45


EXCLUSIV. Garda Națională de Mediu a amendat GFR, firma lui Gruia Stoica, cu 100.000 de lei, după accidentul feroviar de la Cârcea-Dolj

 |  13:21
EXCLUSIV. Garda Națională de Mediu a amendat GFR, firma lui Gruia Stoica, cu 100.000 de lei, după accidentul feroviar de la Cârcea-Dolj

Accidentul feroviar din 12 august 2018, provocat pe podul de la Cârcea, județul Dolj, prin deraierea unor vagoane-cisternă aparținând firmei Grup Feroviar Român (GFR), controlată de controversatul afacerist gălățean Gruia Stoica, a ridicat mari semne de întrebare, mai ales privind implicațiile ulterioare producerii acestuia. Însă, un răspuns clar și pompt a venit pentru PUTEREA din partea Gărzii Naționale de Mediu, inclusiv despre cuantumul amenzii pe care a încasat-o firma lui Gruia Stoica.

„Termenul estimat de realizarea lucrărilor de ecologizare este de 9 luni”

„Accidentul s-a produs după ce un tren de marfă care transporta biodiesel pe ruta Slobozia Veche-Curtici a intrat pe firul de circulație al viaductului Cârcea, linie care era închisă pentru efectuarea unor lucrări de reparații. Locomotiva trenului aparținând Grupului Feroviar Român (GFR) avea în componență 23 de cisterne, cu o capacitate de 50 t/cisternă, încărcate cu biodiesel, a deraiat și 8 vagoane ale garniturii au căzut de pe viaduct. Conținutul cisternei legate de locomotivă și al cisternei care a rămas pe șine s-a scurs pe sol și în pârâul Ududoi, care, după aproximativ 2 km, se vărsa în pârâul Prajba. Biodiselul existent în vagoanele deraiate a fost transvazat și vidanjat”, a precizat, pentru PUTEREA, comisarul general Gabriela Dorojan. Oficialul ne-a comunicat că „în urma celor constatate, operatorul economic GFR a fost sancționat cu amendă de 100.000 de lei pentru nerespectarea condițiilor impuse în Autorizația de Mediu, fiind stabilite totodată măsuri de remediere a situației”. În plus, Garda Națională de Mediu a menționat, pentru PUTEREA, că “lucrarile de ecologizare a solului s-au făcut în situ, prin stropiri successive cu soluție biodegradabilă (fără a afecta cursuril;e de apă și malurile aferente) și prin decopertări ale solului. Termenul estimat de realizarea acestor lucrări este 9 luni, în funcție de condițiile meteorologice”.

Mister şi foarte multe semne de întrebare

Cotidianul „Gazeta de Sud” a publicat, pe 22 august 2018, „Incredibila poveste a deraierii trenului pe viaductul Cârcea”. 

Ancheta făcută în cazul accidentului feroviar, care a avut loc pe 12 august, pe viaductul Cârcea, scoate la iveală detalii şocante. Mecanicul de locomotivă a încălcat toate regulile pe care ar fi trebuit să le respecte în timpul serviciului. Încă din ziua în care a provocat accidentul, poliţia a descoperit că mecanicul de 50 de ani, din Drăgăşani, avea o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. Însă, surse din anchetă au declarat pentru GdS că faptul că a consumat alcool nu ar fi fost singura problemă. Mecanicul a făcut lucruri inexplicabile în timp ce se afla în locomotivă. „Trenul era echipat cu anumiţi induşi mecanici care au rolul de a frâna automat trenul care nu opreşte la semnal. Însă, în timpul anchetei s-a descoperit că mecanicul izolase aceşti induşi, iar impulsul electric nu şi-a mai făcut treaba pentru a se opri automat trenul. De la semnalul de intrare şi semnalul de ieşire, între care mecanicul ar fi trebuit să oprească erau 1.359 de metri, deci ar fi avut timp să îl oprească de zece ori. De asemenea, o altă neregulă gravă care a fost găsită în locomotiva pe care o conducea mecanicul este aceea că plumbul de la dispozitivul care verifică mecanicul să nu adoarmă era tăiat. Practic, este vorba despre o pedală pe care mecanicul trebuie să bată cu piciorul o dată la aproximativ 30 de secunde. Dacă nu se întâmplă acest lucru, trenul se opreşte automat. Însă, cel mai probabil mecanicului i-a fost greu să apese acea pedală la 30 de secunde şi i-a tăiat plumbul pentru a nu mai fi nevoie să o acţioneze“, au declarat surse din cadrul anchetei pentru GdS.

Aceleaşi surse spun că mecanicul trenului care a deraiat pe viaductul Cârcea a recunoscut că a băut două beri, una în staţia de la Roşiori şi alta la Caracal, chiar în locomotivă, pentru că a staţionat un timp mai îndelungat. Însă, rezultatul etilotestului a arătat o alcoolemie de 0,72 mg/l, iar specialiştii susţin că o persoană care consumă patru beri de câte 500 ml fiecare va avea o alcoolemie de aproximativ 0,57 grame la mie. Acest lucru înseamnă că mecanicul a băut mult mai mult decât a declarat. „E o crimă să consumi alcool atunci când trebuie să conduci o locomotivă. Mecanicul are o responsabilitate foarte mare. În afară de paguba mare pe care a produs-o, acesta şi-a pus viaţa în pericol. Este, practic, o minune că nu a păţit nimic la cum a arătat accidentul. În plus, a pus în pericol şi viaţa altor oameni care circulau cu trenul. Se putea întâmpla o catastrofă şi mai mare“, a declarat un reprezentant al CFR Infrastructură. Cu toate acestea, mecanicul a sfidat orice regulă, fără să se gândească la consecinţe”, a relatat “Gazeta de Sud”. Potrivit informaţiilor noastre, la două săptămânii după producerea accidentului, mecanicul de 50 de ani, din Drăgăşani, despre care Poliţia a spus că avea alcoolemia de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat, a decedat în condiţii misterioase.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2019-01-31

TAGURI: gfr, gruia stoica, garda nationala de mediu, dorojan, exclusiv, carcea, dolj, feroviar
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






STARBAG