2019-02-22 14:28


EXCLUSIV. Ingineriile incredibile „ţesute” de șeful Tarom, Werner-Wilhelm Wolff, pentru vânzarea celor două aeronave Airbus în Armenia, pe filiera Iran

 |  14:06
EXCLUSIV. Ingineriile incredibile „ţesute” de șeful Tarom, Werner-Wilhelm Wolff, pentru vânzarea celor două aeronave Airbus în Armenia, pe filiera Iran

Premierul Vasilica Viorica Dancilă a anunţat recent că a trimis Corpul de control să verifice, la compania Tarom, modul cum au fost vândute cele două avioane Airbus A310 de către directorul general interimar impus, în noiembrie 2018, de fostul ministru al Transporturilor, Felix Stroe şi menţinut în funcție de Lucian Şova.

PUTEREA vă prezintă, în exclusivitate, întreaga inginerie a acestei afaceri controversate şi extrem de păguboase, regizată de directorul general Werner-Wilhelm Wolff, cu implicaţii incredibile pe plan internaţional.

Firma din Armenia, paravan pentru Iran

 

Pe data de 25 iunie 2018, compania Tarom a anunţat vânzarea a două aeronave Airbus A310 cu o vechime de peste 20 de ani- Transilvania şi Moldova -, către firma Armenia Airways, contra sumei de 5.480.000 USD. Numai că, potrivit informaţiilor noastre, firma din Armenia nu era compania aeriană de stat, aşa cum a fost prezentată de către directorul Werner Wolff, ci o firmă înfiinţată la scurt timp după ce Wolff era numit director general interimar, și denumită pompos Armenia Airways CJSC. Această firmă, care avea un capital social de doar 83 de euro, nu operase niciodată și nu exista niciun fel de informație de contact publică. Practic era o firmă paravan, atenţie, pentru compania Mahan Air din Iran, administrator fiind, din februarie 2018, pe un anume Arlen Davudyan. Acest domn, care are şi acum afaceri în Armenia, este şi reprezentantul Mahan Air la Erevan.

 Aeronave reparate cu 6.100.000 de euro, dar vândute cu 5.400.000 USD

 

Ceea ce nu s-a spus public şi ar fi trebuit să se ştie la nivelul Ministerului Transporturilor, este faptul că operaţiunile de cosmetizare si reparaţii pentru celor două aeronave au costat suma uriașă de 6.100.000 de euro. Practic, Tarom-ul condus de Werner Wolff a cheltuit pentru repararea celor două aeronave 6.100.000 de euro, ca sa încaseze doar 5.400.000 de dolari de la firma paravan din Armenia. Incredibil, dar adevarat!

În plus, potrivit informaţiilor noastre, compania Tarom, cu Werner Wolff la conducere, a încheat anul 2018 cu pierderi de circa 120.000.000 de lei, adică de peste 25.000.000 de euro, ceea ce însemnă că Taromul este în pragul colapsului.

Evaluare ilegală, dar şi o deplasare surpiză în Armenia

Procesul de vânzare a început prin valorificarea aeronavelor Airbus A310 în baza raportului de evaluare emis de firma East Bridge S.R.L, care nu era şi nu este pe lista firmelor acreditate de Ministerul Transporturilor, acționarul majoritar la Tarom. Dar, imediat după emiterea raportului de evaluare din data de 27 decembrie 2017, deși nu erau încă în derulare procedurile de vânzare, directorul general Werner Wolff a mers în Armenia împreună cu secretarul de stat Dragoș Titea, la acea vreme membru în Consiliul de Administrație de la Tarom și  cu un inginer din companie. Practic, cei trei au mers ilegal în Armenia, pentru ca nu avea niciun mandat de vânzare a celor doua aeronave, care să fie aprobat de către Consiliul de Administraţie şi de Adunarea Generală a Acţionarilor.

Zboruri in Armenia ilegale, dar decontate de Tarom

 

În data de 20 iunie 2018, prima aeronavă Airbus A310 a decolat către Armenia pentru a ajunge la noul său proprietar.  La câteva zile distanță, a fost livrată și cea de-a doua aeronavă, astfel încât tranzacția dintre Traom și Armenia Airways CJSC s-a încheiat. Mai trebuie subliniat faptul că firma din Armenia care a achiziționat cele două aeronave nu avea piloți şi, prin urmare, piloţii de la Tarom au efectuat transportul aeronavelor chiar dacă aceștia nu puteau să le opereze legal fără un curs de conversie la operator, deoarece aeronavele erau deja înmatriculate în Armenia și în proprietatea Armenia Airways CJSC.

Tranzactie pe persoana fizică, girată şi parafată de Consiliul de Administraţie 

 

Surprinzător este faptul că directorul general Werner Wolff a intermediat personal tranzacția și a promovat cu insistență vânzarea aeronavelor către armeni, în ciuda reticenței Consiliului de Administrație de la Tarom. Mai mult, este curios că Werner Wolff nu a prezentat niciun document justificativ Consiliului de Administrație, dar, după patru luni de la propunere, s-a aprobat vânzarea celor două aeronave. Şi mai grav este faptul că vânzarea aeronavelor a fost aprobată de către Consiliul de Administrație de la Tarom cu 4 voturi pentru și o abținere, deși lipseau documentele justificative ale tranzacţiei, cum ar fi raportul de procedură, declarații de proveniență a fondurilor, garanții bancare sau declarația de beneficiari reali. Trebuie menționat că din CA Tarom făcea parte, şi încă face, chiar secretarul general al Ministerului Transporturilor, Elena Petraşcu.

Riscuri şi complicaţii internaţionale  

Complicațiile acestei tranzactii au apărut în momentul în care s-a descoperit că Arlen Davudyan este cetățean Iranian, cu legături puternice în compania Mahan Air, desemnată de Departamentul de Stat al SUA ca entitate ce sprijină terorismul. Mai mult decât atât, potrivit informaţiilor furnizate către PUTEREA de persoane avizate, compania iraniană Mahan Air a instituit o schemă de ocolire a sancțiunilor internaționale prin companii paravan din Armenia (Vertir Airlines) și Iraq (Al Nasser Airlines), ce au fost ulterior sancționate de către Departamentul de Trezorerie american cu peste 15 milioane de dolari.

În acest context, coroborat cu faptul că Tarom a externalizat direcția juridică, directorul Werner Wolff a avut liber la vânzarea aeronavelor către armeni pentru că nu avea cine să-l blocheze legal, adică din punct de vedere juridic, la realizarea acestei tranzacţii. Ca urmare a acestor inginerii ţesute de directorul general Werner Wolff, compania Tarom, prin asocierea cu Armenia Airways și Arlen Davudyan,  riscă ca să fie acuzată de complicitate la terrorism și complicitate la spălarea banilor, deoarece Armenia Airways CJSC nu a justificat de unde au provenit fondurile pentru achiziția aeronavelor.

Werner Wolff, partener de afaceri al familiei Grapini

 

Directorul general interimar al Tarom, Werner-Wilhelm Wolff, în vârstă de 41 de ani, este originar din Brașov. Din 2012, el este director executiv al societății Banat Car Timișoara (dealer BMW), iar din 2014 și al Bavaria Cars Arad (de asemenea dealer BMW). În paralel, el este și om de afaceri, fiind partener de business cu Mihai Cosmin Grapini, fiul europarlamentarului Maria Grapini, cu care a înființat o firmă în august 2016.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2019-02-06

TAGURI: tarom, wolff, armenia, airbus, iran
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


TRADATORI DE TARA
07 Feb 2019

ADICA MAGARII SE INVIRT IN CERC MARE .DA-L DRACU DE STAT .
ANONIM
07 Feb 2019

Dar de ce nu se spune cum a ajuns dealer bmw....oare uitați că bodul de la bmw este sponsorul principal al sterpului națiunii...închideți cercul mafiei corect...nu aruncsti numele de grapini....corect era sa bagati numele iohanis....adica parazitul sterp al natiunii
COTTY
09 Feb 2019

Cu 2 zile in urma, europarlamentara analfabeta Maria Grapini declara prin toate ziarele ca ea va vota in Parlamentul European contra numirii lui Codruta Kovesi in functia de Procuror general european.Acum va este clar de ce ?
Random image



Ultimele stiri




STARBAG




loading...