2018-04-20 19:26


EXCLUSIV. DOCUMENT- Planul de reorganizare al RADET, o bătaie de joc! Nu se dau soluții concrete de redresare a instituției

 |  13:25
EXCLUSIV. DOCUMENT- Planul de reorganizare al RADET, o bătaie de joc! Nu se dau soluții concrete de redresare a instituției

În ultima zi în care mai puteau să depună planul de reorganizare a instituției vitale pentru Capitală la instanță, al Regiei Autonome de Distribuție și Transport București, șefii Regiei, directorul demisionar- Răzvan Nițiu si administratorul special alergau cu actele sub braț să ia semnături. Depus pe fugă, planul de reorganizare este slab și nu propune măsuri concrete de redresare a instituției.

Cea mai bine prezentată măsură este cea a falimentului, celelalte variante fiind prezentate ca fiind grele și ar lăsa compania tot cu datorii.  "În plan conceptual, reorganizarea presupune stabilirea unor obiective realiste care pornesc de la contextul concret economic, legislativ și de piață care trebuie îndeplinite în orizontul de timp stabilit. De aceea, planul de reorganizare are în vedere un pachet de decizii de management cu impact structural și organizatoric care să conducă la succesul reorganizării în perioada stabilită și, având în vedere importanța serviciului public furnizat, prin politici manageriale adecvate, să fie baza constituirii unui model de business fundamental schimbat care să permită continuarea activității pe termen lung, în condiții de performanță economică", se specifică în planul de reorganizare a RADET-ului, care nu prevede niciun plan concret de măsuri care vor fi luate în acest an pentru redresarea instituției. 

Pierderi colosale din cauza că nu s-au făcut investiții

Rezultatul de exploatare înregistrat de Regie în perioada supusă analizei este negativ, ceea ce arată incapacitatea regiei de a-și acoperi cheltuielile încă din faza de exploatare, însă pierderea a scăzut de la - 428.925.787 lei la sfârșitul anului 2015 la - 345.382.185 lei la sfârșitul anului 2016, respectiv la nivel de semestre s-a înregistrat o scădere a pierderii de la -192.325.707 lei la 30.06.2016 la - 109.435.580 lei la 30.06.2017. Rezultatul financiar înregistrat de Regie în perioada supusă analizei este reprezentat de pierdere doar în anul 2015, cheltuielile financiare fiind devansate de veniturile financiare. 91 În ceea ce priveşte rezultatul net al exerciţiului, acesta urmează o evoluţie pozitivă, pentru perioada analizată astfel: pierderea netă a scăzut cu 83.744.704 lei (19%) în anul 2016 față de anul 2015, respectiv de la -429.064.768 lei la sfârșitul anului 2015 la -345.320.064 lei la sfârșitul anului 2016. La nivelul semestrului I al anului 2017, față de semestrul I al anului 2016, pierderea a scăzut cu 82.764.257 lei (43%), respectiv de la -192.192.764 lei la 30.06.2016 la -109.428.506 lei la 30.06.2017, se precizează în planul de organizare obținut în exclusivitate de ziarul Puterea. 

Nu stabilit nici măcar metode de lucru mai eficente

În planul de reorganizare, se vede negru pe alb că administratorul juridic și cel special nu au găsit și nu au stabilit nici măcar soluții pentru ca muncitorii să poată schimba mai repede țevile avariate. După un an, ei au găsit doar trei soluții pe care încă nici măcar nu le-au testat:  "Pe de altă parte, realitatea impune abordarea unor soluții care să permită creșterea vitezei de execuție și reducerea costurilor de mentenanță. Complicațiile legate de reabilitarea conductelor în sistemul clasic, cu tranșee deschise, costurile sociale ale acestora, mai precis cele necuprinse în deviz, plătite indirect de către populația afectată de construirea lucrărilor subterane cum ar fi: întreruperea/limitarea traficului (ocolire - deci consum suplimentar de combustibil, zgomotul claxoanelor, îngreunarea intervenției serviciilor de urgență etc), accidentele suplimentare (în trafic sau cu pietoni), reducerea/pierderea afacerilor din cauza blocării/restrângerii accesului (publicului, mărfii etc), poluarea mediului (zgomot, praf, aspectul peisagistic, distrugerea pomilor etc) conduc la ideea că folosirea soluțiilor no-dig (tehnologia de reabilitare fără săpătură deschisă) este o alternativă optimă. Principalele tehnologii ce vor fi testate pentru a se putea utiliza la o scară mult mai mare sunt: 1. Torcretarea interioară a tuburilor. 2. CIPP, cured in place pipe, căptușirea cu rășină pe suport textil. 3. Relining - introducerea unui tub nou în tubul vechi bine curățat la interior. După testarea și analizarea din punct de vedere tehnic și economic, funcție de rezultatele obținute, se va trece la implementarea lor. În acest sens, departamentele marketing, tehnic și producție din cadrul RADET au identificat și poartă un dialog susținut cu deținătorii acestor tehnologii pe piața din România, cel mai important obiectiv în discuție fiind adaptarea procedeelor no dig la cerințele tehnologice ale rețelei de termoficare", se precizează în planul de reorganizare. 

Citiți integral mai jos Planul de Reorganizare a instituției care alimentează cu apă caldă și căldură milioane de apartamente din București. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-02-08

Documente:

TAGURI: radet, plan de reorganizare, insolventa, pieperea si asociatii





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova