2016-12-04 20:34

DEZVALUIRI


EXCLUSIV. Filmul complet al tragediei de la Tuzla şi ipotezele reale ale anchetatorilor

 |  14:30
EXCLUSIV. Filmul complet al tragediei de la Tuzla şi ipotezele reale ale anchetatorilor

“Puterea” vă prezintă înexclusivitate filmul complet al evenimentelor produse în timpul tragedieiaviatice de pe aerodromul din Tuzla. Surse judiciare din cadrul anchetatorilorcare instrumentează dosarul au precizat că, în acest moment, sunt trei varianteposibile pe care se desfăşoară cercetări de specialitate.

TREIIPOTEZE DE LUCRU

Astfel, prima ipoteză, şicare are o probabilitate de 50% să fie cea reală, este o defecţiune tehnicăsurvenită la motorul aparatului de zbor Antonov 2. “Este vorba despre o posibilădefecţiune, în sensul că motorul s-ar fi putut opri literalmente în aer. Înurma cercetărilor preliminare derulate, am stabilit cu certitudine că nu aexistat nici o explozie la motor, iar aparatul de zbor nu a suferit nici unincendiu în timp ce se afla în aer. Focul a izbucnit după impactul cu solul”,au precizat susele citate.

A doua ipoteză de lucru,care are, de asemenea, o probabilitate de 50 la sută să fie cea reală, este oeroare de pilotaj. “Ne referim aici la executarea unei manevre greşite, urmatăde intrarea în balans a aparatului de zbor şi de imposibilitatea pilotului de amai redresa avionul”, au adăugat anchetatorii, în exclusivitate pentru ziarul“Puterea”.

O a treia ipoteză de lucrueste aceea ca dezechilibrarea avionului să fi fost cauzată de o pală puternicăde vânt. “Condiţiile atmosferice pot fi o altă cauză. O puternică pală de vântar fi fi putut, de asemenea, dezechilibra avionul şi, după intrarea în balans,să facă imposibilă manevrarea şi redresarea avionului”. Potrivitanchetatorilor, această ipoteză are cele mai puţine şanse de probabilitate, însăse aşteaptă încă raportul complet care urmează să fie înaintat procurorilor decătre Institutul Naţional de Meteorologie.

AVIONULS-A PRĂBUŞIT ORIZONTAL

Avionul Antonov 2 a decolat,ridicându-se în aer şi parcurgând o distanţă de maxim 100 de metri, atingând o înălţimecuprinsă între 30 şi 60 de metri. Anchetatorilor le-a fost imposibil săstabilească cu exactitate înălţimea de la care avionul a căzut la sol. Certeste că înălţimea nu putea fi mai mare de 60 de metri, având în vedere faptul că,în urma impactului cu pământul, aparatul a rămas oarecum întreg, el nefiind făcut“bucăţi”.

Avionul a căzut, dupăintrarea în balans, efectiv orizontal, ca şi cum ai arunca o bucată de lemn dela etaj. Abia după impactul cu solul, din rezervoarele prevăzute în aripi s-ascurs combustibil care s-a inflamat, producând un incendiu violent care acuprins întreaga suprafaţă intrerioară a avionului. De altfel, la impactul cusolul, uşa avionului şi geamul din cabina piloţilor au sărit, efectiv, dinbalamale, susţin sursele citate. O discuţie purtată între membrii echipajului şiturnul de control al aeroportului este puţin probabilă, spun anchetatorii, întrucâttotul s-a petrecut într-un timp extrem de scurt.

UNULDINTRE SUPRAVIEŢUITORI ŞI LAVINIA GUIŢĂ FIGURAU CA PILOŢI

Potrivit documentelortransmise de Ministerul Apărării Naţionale anchetatorilor de la SecţiaParchetelor Militare, pe foaia de misiune din data de 5 iulie 2010, apăreau labordul avionului 14 militari, dintre care trei piloţi şi 11 paraşutişti. Unuldintre piloţi era folosit ca rezervă, însă potrivit foii de misiune, aparatul afost, teoretic, pilotat de către căpitanulDaniel Bâlsanu, unul dintre cei doi supravieţuitori ai tragediei aviatice, şide către locotenentul Lavinia Guiţă, singura femeie aflată la bordul aparatuluişi care, din nefericire, şi-a găsit moartea în accident. Totuşi, anchetatoriinu exclud posibilitatea ca efectiv la manşă să se fi aflat chiar comandorulNicolae Jianu, comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene “AurelVlaicu” din Boboc.

“Este imposibil să stabilimdin cercetarea la faţa locului cine a pilotat de facto avionul. Poziţiavictimelor este nerelevantă, Toate cele 10 persoane extrase din interiorulavionului se aflau grămadă una peste alta, toate carbonizate”, au precizatanchetatorii.

FEMEIAPILOT A SĂRIT PRIN GEAM ŞI A MURIT INCENDIATĂ

Odată izbit de sol, aparatula devenit un sicriu în flăcări din care au reuşit să iasă, la moment, patrupersoane. Este vorba despre locotenentul Lavinia Guiţă, care se pare că a părăsitinteriorul avionului, sărind prin cadrul parbrizului. Cadavrul carbonizat alfemeii a fost găsit în exteriorul aparatului, spre partea din faţă a avionului.A doua persoană este locotenentul Liviu Antim, care a fost de aemenea găsit înexteriorul avionului, semn că ar fi reuşit să iasă pe uşă. Flăcările i-auprovocat arsuri de gradul IV pe 80 la sută din suprafaţa corpului. El a murit înnoaptea de luni spre marţi la Spital.

Singurii supravieţuitori aiaccidentului sunt pilotul, căpitanul Daniel Bâlsanu, care ar fi reuşit,asemenea locotenentului Lavinia Guiţă, să iasă prin geamnul avionului, şimaistrul militar Marius Nazare, care ar fi ieşit pe uşa aparatului de zbor.Bâlsanu a suferit arsuri care i-au cuprins 10 la sută din suprafaţa corpului, întimp ce Nazare a suferit arsuri pe 15% din suprafaţa corpului.

NIMENINU A SĂRIT ÎN TIMP CE AVIONUL SE AFLA ÎN AER

Anchetatorii au elucidat,pentru ziarul “Puterea”, misterul săriturilor din avion, înainte de impactul cusolul. “Nici o persoană nu a părăsit aparatul în timp ce acesta se afla în aer.Toate persoanele găsite în exteriorul avionului au părăit aparatul după ceacesta a ajuns la sol. Nu există nici o probă directă sau indirectă călucrurile ar sta altfel”, au precizat procurorii care au efectuat cercetarea lafaţa locului.

De asemenea, la dosar maiexistă depoziţia comandorului Marian Marin, de la aeroportul Tuzla, cel care afost martor ocular la prăbuşirea avionului. Acesta explică faptul că nu a văzutca nici unul dintre paraşutişti să sară din avion înaintea impactului cu solul.Marian Marin a văzut avionul intrat în balans. Se afla la o distanţă de 1,5kilometri de locul prăbuşirii şi a pornit rapid spre zona respectivă. El aajutat la îndepărtarea supravieţuitorilor de epava în flăcări a aparatului dezbor.

TOATECADAVRELE AU FOST IDENTIFICATE

La Servicul de MedicinăLegală Constanţa s-a lucrat la foc continuu, marţi, pentru identificareatuturor celor zece cadavre descarcerate de către pompieri din interiorulavionului. Dacă marţi, la prânz, legiştii reuşiseră identificarea a şaptedintre victime, la ora 20.00, raportul preliminar de expertiză medico-legală afost finalizat. Toate victimele au fost identificate şi corespundeau cucomponenţa trecută în foaia de zbor. Toate cele zece victime aveau arsuri degradul VI pe 100 la sută din suprafaţacorpului. “Este drept că au fost identificate contuzii sau fracturi de coloană,însă leziunile nu le-ar fi putut pune victimelor viaţa în primejdie. Ei aumurit arşi de vii”, au concluzionat anchetatorii. Tot cu arsuri de 100% dinsuprafaţa corpului a fost diagnosticată şi femeia-pilot.

Identificarea cadavrelor afost destul de dificilă, ea făcându-se fie în urma recunoaşterii obiectelorpersonale (ceasuri, brăţări, inele etc.), fie după forma danturilor, iar înanumite cazuri (două spun anchetatorii, fără însă a nominaliza) s-a apelat lasprijinul familiilor.

SEPREGĂTEAU PENTRU APĂ, DAR AU MURIT DE FOC

Cei 11 paraşutişti, victimeale tragediei de la Tuzla, se pregăteau de un antrenament de rutină pe careurmau să-l execute în largul Mării Negre. Ei urmau să se paraşuteze deasupraapei, urmând să facă unele scufundări, ca tactică militară de luptă.

Ancheta aşteaptă finalizareaa trei clase de expertize, una dintre ele fiind expertiza tehnico-ştiinţifică acoponentelor aparatului de zbor, efectuată de către o Comisie Tehnică Specialăinstituită la nivelul Statului Major al Forţelor Aeriene din cadrulMinisterului Apărării Naţionale.

O a doua clasă de expertize,efectuate la nivelul Institutului de Criminalistică al Inspectoratului Generalal Poliţiei, urmează să fie ataşată documentului numit “cercetarea la faţalocului”.

Institutul Naţional deMedicină Legală “Mina Minovici” urmează să finalizeze rapoartele medico-legalecomplete de necropsiere a cadavrelor.

Surse judiciare au precizat,pentru ziarul “Puterea”, că cei doi supravieţuitori ai accidentului, pilotulDaniel Bâlsanu şi maistrul militar Marius Nazare, urmează să fie audiaţi de cătreprocurorii militari, în cursul zilei de vineri. Depoziţiile lor reprezintăpractic cheia acestui dosar.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-01-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

WILY
08 Iul 2010

Din pacate asta e a adevarul. La mansa era Comndorul Jianu, care nu avea ce sa caute in acel avion dar seful e sef si-n pielea goala.Mai grav este ca el nu zburase niciodata cu acest tip de avion si rezultatul....se vede.. Dumnezeu sa-i ierte pe nevinovati
IRIS
13 Iul 2010

De dai ma cu noroi. Ai fost tu in avion? Nu era Jianu la mansa. El in calitate de comandant al scolii era si comandant de aeronava. isi dau toti carcotasii cu presupusul

Adauga un comentariu

Random image