2016-12-11 12:09

DEZVALUIRI


Exclusiv. În timp ce-şi trimite angajaţii în şomaj tehnic şi cere subvenţii de un sfert de miliard de lei noi, CFR Călători cumpără apă minerală de un miliard de lei vechi

 |  18:40
Exclusiv. În timp ce-şi trimite angajaţii în şomaj tehnic şi cere subvenţii de un sfert de miliard de lei noi, CFR Călători cumpără apă minerală de un miliard de lei vechi

A devenit deja o modă în politica financiarăa companiilor sau instituţiilor publice ca, în perioadă de criză, pe lângăreducerea drastică a cheltuielilor de personal şi a disponibilizărilor în masă ale angajaţilor, să facă achiziţiidin cele mai curioase. Ziarul “Puterea” a dezvăluit, săptămâna aceasta, modul încare Poliţia Comunitară Bucureşti, instituţie aflată în plin proces derestructurare, a achiziţionat autoturisme, chiar dacă, în urma aplicăriiprevederilor OUG 63/2010 a rămas cu aproape jumătate din efectivul angajat. Eibine, Poliţia Comunitară din Capitală nu este singura instituţie care faceachiziţii în timp ce-şi disponibilizează personalul. Regionala CFR Braşov,aflată în subordinea SNTCF “CFR Călători SA”, a încheiat, la începutul luniitrecute, un contract de furnizare apă minerală în valoare de aproximativ 950 demilioane de lei vechi.

În momentul în care CFR Călători cere banipentru majorarea subvenţiei pentru clienţi cu 275 milioane de lei, conducerearegionalei de Călători Braşov găseşte miliarde de lei vechi să cumpere apăminerală. Salariaţii Regionalei CFR Braşovpot sta liniştiţi. Conducerea Societăţii Naţionale de Transport Căi Ferate “CFRCălători” SA s-a gândit ca, pe lângă salariile diminuate cu 25%, ca urmare aintrării în şomaj tehnic, să le pună pe masă PET-uri de apă minerală “Miracol”.Nu e o glumă, ci o afacere perfectată la data de 3 august 2010, cândsocietatea, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, condus de cătredemocrat-liberalul Radu Berceanu, a încheiat cu firma Minexfor SA Deva uncontract în valoare de 76.000 lei, la care se adaugă TVA aferentă de 18.240 leipentru achiziţia de apă minerală, în PET-uri de 1,5 litri. Apa mineralăcontractată urma, potrivit caietului de sarcini, să fie livrată la sediulRegionalei CFR Călători Braşov.

Firma care a câştigat licitaţia a fostsingura care a cumpărat caietul de sarcini şi singura care s-a prezentat lanegocieri pentru încheierea acestui contract. Asta în condiţiile în care, încaietul de sarcini, autoritatea contractantă a stipulat faptul că principalulcriteriu care a stat la atribuirea contractului a fost preţul cel mai scăzut.Minexfor SA este o societate pe acţiuni din Deva, având, potrivit unor dateoficiale, o structură a acţionariatului compusă din Asociaţia salariaţilor(care deţine pachetul majoritar de acţiuni) SIF Banat-Crişana, omul de afaceriStan Ionel Maricel şi alte persoane fizice.

Stan Ionel Maricel este acelaşi om de afacericare a pierdut un contract pus la bătaie, în anul 2003, de către AVAS, pentruprivatizarea fostului Combinat de Fire Sintetice din Vaslui, Moldosin SA. Presaa dezvăluit, la vremea respectivă, că respectivul contract de privatizare afost atribuit societăţii SC Contactoare SA Buzău, însă, la în luna noiembrie aaceluiaşi an, Adunarea Generală a acţionarilor firmei câştigătoare a cedat prinnovaţie contractul în favoarea lui Mihai Nasture, cumnatul sirianului OmarHayssam.

La Braşov,330 de angajaţi vor fi disponibilizaţi

Revenind la contractul atribuit, la începutulacestei luni, de către SNCTF “CFR Călători” SA firmei Minexfor SA Deva, producătorulapei minerale “Miracol” furnizează PET-uri de 2 litri de apă plată la un preţde 1,28 lei sticla. Bănuim că PET-ul de 1,5 litri de apă minerală este ceva maiieftin, iar, dacă luăm în calcul faptul că societatea în cauză face discounturisemnificative la vânzări angro, putem spune că un PET de 1,5 litri vândut cătreCFR Călători SA costă un leu, cu TVA inclusă. În aceste condiţii, numărulsticlelor de apă minerală “Miracol” care se distribuie Regionalei CFR CălătoriBraşov poate ajunge la 94.240.

Pentru aplicarea prevederilor OUG 63/2010,SNTCF “CFR Călători” SA va disponibiliza, în perioada următoare, 2.000 din cei15.000 de salariaţi. Restructurările vizează şi Regionala Braşov, beneficiarulapei minerale cumpărate prin licitaţie,unde, din cei aproximativ 1.900 de salariaţi, vor fi concediaţi 330.

Sindicaliştiicer desfiinţarea a jumătate din Regionale

La Ministerul Transporturilor şiInfrastructurii, restructurare egal concediere egal faliment.Achiziţia din data de 3 august este cu atât mai curioasă, cu cât, în prezent,dacă conducerea Ministerului Transporturilor mai trimite în şomaj încă 8.000 deceferişti, cele trei companii feroviare intră în faliment.

Liderii de sindicat de la CFR ne-au explicatcă restructurare nu înseamnă neapărat concedierea a mii de salariaţi. “Este nevoie de o nouă configurare a sistemului feroviar. Cele treicompanii feroviare trebuie aşezate pe alte structuri funcţionale de organizare.Trebuie regândită strategia economică a celor trei societăţi din sistemulferoviar”, ne-au explicat liderii de sindicat. Potrivit acestora, compania CFRSA trebuie săia în calcul, pentru reducerea anumitor cheltuieli, renunţarea la patru dincele opt regionale. “Planul de reorganizare şi restructurare nu înseamnăvaluri de şomeri. Compania CFR SA poate funcţiona cu patru regionale având învedere că mai sunt puţin peste 20.000 de salariaţi. Cele patru regionale carear trebui să dispară ar fi (culmea!) Braşov, Galaţi, Constanţa, Timişoarasau Craiova”, ne-au mai explicat ceferiştii. Liderii desindicat ne-au mai declarat că aceste patru regionale au fost createartificial. “Regionalele Braşov, Galaţi, Constanţa şi Timişoara au fost create în anii construcţiei socialismului. Trebuiesă rămânem cu patru regiuni istorice la CFR SA. În Germania sunt şase regionaleferoviare”, ne-au mai spus angajaţii din sistemulferoviar. Potrivit acestora, în ultimii 20 de ani, cele trei companii din CFRau dat afară zeci de mii de oameni, “fără săconceapă o politică de marketing bazată pe creştere economică”, ne-au mai explicat liderii de sindicat din CFR.

MinisterulTransporturilor a bifat o dezbatere publică privind strategia de privatizare aCFR Marfă

Chiar dacă numai 15.000 de vagoanesunt funcţionale, din cele 42.000 aflate în parcul de material rulant de la CFRMarfă, Ministerul Transporturilor a marcat o dezbatere publică privindstrategia de privatizare a operatorului feroviar. Sindicateleferoviare au solicitat Ministerului Transporturilor să le pună la dispoziţiestrategia realizată de consultant, pentru a putea veni cu alte propuneriprivind vânzarea pachetului de acţiuni. Iniţial, şedinţa a fost amânată pentru15 septembrie, însă la solicitarea ministrului aceasta a fost reprogramatăpentru 7 septembrie.

Scurtu,schimbat din scurt înainte de remaniere

După ce ziarul “Puterea” a dezvăluit cănumele directorului general al CFR SA, Viorel Scurtu, este legat de un dosar decercetare penală a celebrului Mihai Necolaiciuc, conducerea MinisteruluiTransporturilor s-a grăbit să îl schimbe cuIoan Valeriu Trică, şeful sucursalei regionale CFR Timişoara. Scurtu a ocupataceastă funcţie numai trei zile, acesta fiind numit în locul lui Emil Sabo, fostuldirector al CFR SA fiind trimis în judecată de procurorii DNA pentru fapte petrecute în 2005, când era angajat alfirmei private Activ Invest. Trică a ocupat, din martie 2009 până în prezent,funcţia de director al Sucursalei Regionale CFR Timişoara, anterior fiind, înperioada 2005-2009, şef al Diviziei Patrimoniu al Regionalei CFR SA Timişoara.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638942-03-26

Mai multe imagini:
Exclusiv. În timp ce-şi trimite angajaţii în şomaj tehnic şi cere subvenţii de un sfert de miliard de lei noi, CFR Călători cumpără apă minerală de un miliard de lei vechi
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

EUGENIDM
03 Sep 2010

Ca ceferist mai vechi cred ca imi pot exprima parerea .In mare sunt de acord cu ce vor sindicatele sa faca ,ar putea ramine 4 REGIONALE DE CAI FERATE astfel;1.Reg.MOLDOVA cu sediul la IASI.2.Reg. MUNTENIA cu sediul la BUCURESTI.3Reg.ARDEAL cu sediul la Cluj sau TIMISOARA si Reg.OLTENIA cu sediul la CRAIOVA dar acest lucru inseamna:Restructurare la nivel TESA unde toate angajarile au fost facute pe baza criteriilor politice si cele de rudenie nicidecum pe cele profesionale cum ar trebui .
MARY
04 Sep 2010

APROPO DE CFR , CAND NE SCAPATI DE SINDICALISTUL, molea ion , NE-AM SATURAT DE EL , i-am cerut demisia in direct la sedinta, s-a facut ca nu intelege, asta a distrus calea ferata.

Adauga un comentariu

Random image