2016-12-05 14:43

DEZVALUIRI


EXCLUSIV. Minciuna: Lucrările la pasajul rutier Mihai Bravu - Splaiul Unirii vor dura doi ani, nu unul

 |  19:54
EXCLUSIV. Minciuna: Lucrările la pasajul rutier Mihai Bravu - Splaiul Unirii vor dura doi ani, nu unul

Lucrările la noul pasaj rutier suprateranconstruit pe banii Primăriei Municipiului Bucureşti vor costa, în primă fază, 28,6 milioane de euro. Municipalitatea arestricţionat deja, începând de ieri, traficul în intersecţia Calea Văcăreşti -Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii, cu toate că, până în luna martie, în zonăse execută doar lucrări de proiectare a construcţiei, potrivit documenteloroficiale care au însoţit procedura de atribuire a lucrărilor. Aceste documentemai dezvăluie faptul că termenul pentru finalizarea lucrărilor de construcţie apasajului rutier este de 24 de luni de la semnarea contractului, şi nu de 12luni, aşa cum au precizat reprezentanţii Primăriei Capitalei. Mai mult, PrimăriaMunicipiului Bucureşti a cerut proiectantului o garanţie a lucrărilor de doardoi ani.

PrimăriaMunicipiului Bucureşti a început lucrările la Pasajul suprateran Mihai Bravu -Splaiul Unirii, astfel că traficul rutier va fi restricţionat pe Şoseaua MihaiBravu, între Splaiul Unirii şi Bulevardul Tineretului. Pasajul va pleca din Bulevardul Mihai Bravu, dindreptul străzii Vântului (staţia de metrou Mihai Bravu), va traversa SplaiulUnirii (Râul Dâmboviţa) şi intersecţia Văcăreşti cu Bulevardul Mihai Bravu,încheindu-se pe Calea Văcăreşti. Reprezentanţii municipalităţii au precizat,într-un comunicat de presă, că acest pasaj va rezolva problema traversăriiSplaiului Unirii, în zona intersecţiei cu Şoseaua Mihai Bravu. Pentrurealizarea proiectului, începând de duminică, ora 24.00, a fost restricţionatăcirculaţia rutieră pe Şoseaua Mihai Bravu, între Splaiul Unirii şi BulevardulTineretului, pe o perioadă estimată de şase luni.

Un an pevorbe, doi în acte

Proiectulconstruirii Pasajului Mihai Bravu - Splaiul Unirii a fost iniţiat de către PrimăriaMunicipiului Bucureşti în luna septembrie a anului trecut, municipalitateaorganizând, la începutul lunii decembrie, o licitaţie deschisă în vedereaatribuirii contractului de lucrări de proiectare şi de construcţii aobiectivului. La licitaţie s-au prezentat trei ofertanţi şi, la data de 2decembrie, municipalitatea a atribuit contractul cu numărul 344 societăţiiRomstrade International SRL. Valoarea iniţială a investiţiei, aşa cum reiesedin anunţul de atribuire dat publicităţii de către Primăria Municipiului Bucureşti,este de 96.864.871 lei fără TVA, adică 28.600.000 de euro. Beneficiarul, dar şiordonatorul principal de credite este instituţia condusă de edilul-şef alCapitalei Sorin Oprescu.

Potrivitcaietului de sarcini al acestei investiţii, întocmit de către PrimăriaMunicipiului Bucureşti, durata de realizare a pasajului rutier este de 24 deluni. Acest aspect intră în contradicţie cu precizările comunicatului de presăremis de instituţia în cauză la data de 2 ianuarie 2010, în care se stipuleazăcă “lungimea pasajului care va avea 4 benzi pe sens este de 700 de metri,durata de execuţie a lucrărilor fiind de 12 luni”. Potrivit aceluiaşi caiet desarcini care arată că finalizarea lucrărilor va avea loc în doi ani de lasemnarea contractului, primele trei luni sunt destinate pentru fazele deproiectare a lucrărilor. Mai mult decât atât, autoritatea contractantă a cerutca garanţia de bună execuţie a lucrărilor să fie de minim 24 de luni de la dataprocesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

Costurile pot creşte în funcţie de mâna delucru şi de cantităţilede materiale

Pasajul rutier suprateran a cărui construcţiea demarat, teoretic, ieri are drept scop realizarea unei legături mai rapide întreŞoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii. Primăria susţine că, prin realizareaacestui pasaj, se va descongestiona traficul rutier în zona intersecţia ŞoseauaMihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcăreşti. Din punct de vedere tehnic, înacest moment intersecţia în cauză este una la nivel, semaforizată, iar pentrurealizarea unei legături între Calea Văcăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu se vorconstrui două pasaje rutiere pe Şoseaua Mihai Bravu, peste Splaiul Unirii, câteunul pentru fiecare sens de mers. Legătura dintre Şoseaua Mihai Bravu şiSplaiul Unirii se va menţine, în continuare, prin intermediul benzilorexistente la nivelul solului. Liniile de tramvai care leagă Şoseaua Mihai Bravude Calea Văcăreşti vor rămâne la nivelul actual, pasajele fiind destinateexclusiv circulaţiei rutiere. Lungimea totală a pasajelor în cauză este de 658metri pe sensul de mers dinspre Calea Văcăreşti către Şoseaua Mihai Bravu şi de700 de metri pe sensul de mers dintre Şoseaua Mihai Bravu şi Calea Văcăreşti. Ambelesensuri de circulaţie vor fi prevăzute cu câte două benzi.

Potrivit documentaţiei de atribuire care a însoţitprocedura de scoatere la licitaţie a acestei lucrări de construcţie, societateaRomstrade International va trebui săelaboreze documentaţia de proiectare a fazelor DE şi PT, asigurând totodatăconsultanţă tehnică pe perioada execuţiei lucrărilor. Mai mult, caietele desarcini întocmite, în baza contractului, de către Romstrade trebuie să fieastfel concepute încât, pe baza lor, să se poată determina cantităţile de lucrări,costurile lucrărilor şi utilajelor, precum şi forţa de muncă sau dotareanecesară execuţiei lucrărilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-04-11



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image