2016-12-03 02:28

DEZVALUIRI


Firma „de casă” a lui Liviu Negoiţă, în „pole position” pentru construcţia metroului din Drumul Taberei

 |  20:07
Firma „de casă” a lui Liviu Negoiţă, în „pole position” pentru construcţia metroului din Drumul Taberei

Delta ACM 93, firma „de casă” a primarului sectorului 3,Liviu Negoiţă (poreclit Livache de preşedintele Traian Băsescu),se agaţă de cel mai mare proiect al Capitalei pentru următorii trei ani. După fântânamuzicală de zeci de milioane de euro, tencuirea bordurilordin sectorul 3 şi desfiinţarea parcărilor în spic ale Primăriei Capitalei, firmade construcţii Delta ACM 93, cunoscută ca aparţinând frateluideputatului Ştefan Pirpiliu, fost consilier general pe când primar al Capitaleiera Traian Băsescu, se află în „pole position” în cursa pentru câştigareaproiectului de metrou Eroilor - Drumul Taberei, în valoare de circa 900milioane de lei. Oficialii Delta ACM 93 recunosc că nu au experienţă înexecutarea tunelelor de metrou, dar se bazează pe “beton”.

Construcţia magistralei 5 de metrou, Eroilor – Drumul Taberei,a devenit principala ţintă a firmelor deţinute de apropiaţi ai PDL. Firmele Delta ACM 93 şi Straco se bat pentru un contract de aproape 250milioane de euro. Florea Diaconu, unul dintre patronii firmei Delta ACM 93, şiAlexandru Horpos, patronul firmei de construcţii Straco, vor să pună mâna pe contractulde construcţie a liniei de metrou Eroilor - Drumul Taberei, chiar dacă nu aunici un fel de experienţă în construcţia tunelelor.

Ieri, o comisie formată din experţi ai Metrorex au deschisofertele finale la licitaţia pentru construcţia magistralei 5 de metrou, tronsonulRâul Doamnei - Hasdeu, urmând ca în aproximativ două luni să fie desemnatcâştigătorul. Asocierea Astaldi (Italia), FCC (Portugalia), Delta ACM (România)şi AB Construct a venit cu cea mai mică ofertă financiară - 918,93 milioane delei şi o durată de execuţie de 25 de luni. Totodată, asocierea condusă de firmaAstaldi a prezentat o ofertă alternativă de 904,32 milioane de lei şi o duratăde 22 luni.

Pe locul doi din punctul de vedere al ofertei financiare seaflă compania Aktor din Grecia, care a prezentat o ofertă de 1,009 miliarde de lei,cu un timp de execuţie de 25 de luni. Consorţiul Dogus (Turcia) - Gulermak(Turcia) - Moscovskii-Metrostroi (Rusia) - Salini (Italia) a depus o ofertă de1,076 miliarde de lei şi un timp de execuţie de 22 de luni. De asemenea,consorţiul din care face parte Dogus a mai depus o ofertă alternativă, de 1,011miliarde de lei şi o durată de execuţie de 22 de luni. Pe ultimul loc, dinpunctul de vedere al ofertei financiare este asocierea formată din Strabag(Austria) şi Straco Grup (România), care a depus o ofertă de 1,94 miliarde de leişi un timp de execuţie de 30 de luni.

Delta ACM 93: “Ne lipseşte freza desăpat”

Oficialii Delta ACM 93 au recunoscut că nu au experinţă înconstrucţia de tunele. “Nu suntem singurii care nu auexperienţă şi management pentru construcţia de tunele. Tocmai deaceea, ne-am asociat cu alte firme care au experienţă în acest tip de construcţii.Avem experinţă în construcţii de beton, iar structurile tunelelor sunt dinbeton. Avem maşini şi utilaje pentru lucrare, dar ne lipseşte freza de săpat, depindede tehnologia de execuţie a lucrării”, ne-au explicatoficialii Delta ACM 93.

Udrişte: „În prima parte a anului 2011 vom semna contractul”

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, ne-adeclarat că oferta cea mai bună pentru construcţia magistralei de metrou Hasdeu- Râul Doamnei va fi selectată după criteriul 60% preţ şi 40% oferta tehnică. “Dupăce vom şti exact ofertele finale, peste circa două luni vom finaliza analiza,iar în prima parte a anului 2011 vom semna contractul, urmând să începemlucrările atât pe acest tronson, cât şi pe tronsonul mai mic, care includestaţia şi depoul de la Valea Ialomiţei, al căror constructor va fi selectatpână la sfârşitul lunii noiembrie. Lucrările la structura de rezistenţă, tuneleşi staţii vor dura 2,6 ani, urmând ca, în anii viitori, să fie organizatelicitaţiile şi pentru instalaţii, iar peste 5 ani să se poată circula pemagistrala Drumul Taberei - Hasdeu. Există finanţare pentru acest tronson,inclusiv pentru achiziţia a 21 de trenuri, banii provenind dintr-un împrumutBEI în valoare de 395 milioane de euro, restul sumei până la 800 milioane fiindasigurat de la bugetul de stat”, a explicat directoul generalal Metrorex.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-10-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TEODOR
11 Noi 2010

Ce conteaza ca nu au experienta la tunele?Important este ca sunt portocalii!Doar Metrorex tine de Transporturi,nu?Metroul este stat in stat,ca de,si oradeanul si ieseanul care nu l-au folosit vreodata,cotizeaza intr-un fel sau altul la mersul trenului galben fara cai!Iar orice incercare de a lui Oprescu si a Primariei,de a prelua Metrorex,unificand astfel transportul bucurestean,are sanse minime de reusita!

Adauga un comentariu

Random image