2016-12-09 09:52

DEZVALUIRI


Frauda a depăşit 1,5 milioane de euro la Credit Europe Bank Braşov

 |  18:50
Frauda a depăşit 1,5 milioane de euro la Credit Europe Bank Braşov

Dispariţiilesumelor de bani din conturile clienţilor sucursalei Braşov a Credit EuropeBank au continuat şi după ce autorităţileau început urmărirea penală împotriva unei funcţionare a instituţiei bancaresuspectată de tranzacţii ilicite cu sumele din depozite. Anchetatorii, dar şiconducerea băncii, au primit până în prezent nu mai puţin de 20 de sesizări,prejudiciul total atingând şi depăşind suma de 1,5 milioane de euro.

Numărultotal al clienţilor Credit Europe Bank ale căror conturi şi depozite bancare aufost devalizate a ajuns, ieri, la 20 de persoane, au precizat oficiali aiComisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov. "Primimreclamaţii pe bandă rulantă. Oamenii merg la bancă, constată că nu mai au baniîn conturi şi după aceea vin la noi. Valoarea sumelor reclamate a depăşit cumult un milion de euro. O să mergem să verificăm punctual fiecare reclamaţie şivom dispune măsurile legale care se impun, în primul rând vom dispune ca bancasă returneze sumele de bani oamenilor cărora le-au fost devalizateconturile", a declarat comisar şef-adjunct al instituţiei, Ionel Spătaru.Numai ieri-dimineaţă, trei clienţi ai unităţii bancare respective s-au prezentatla Protecţia Consumatorilor, reclamând că le-au dispărut din conturi sumecuprinse între 150.000 şi 296.000 de euro. Până în prezent, au fost înregistrate20 de astfel de cazuri, oficiali CJPC Braşov precizând că sucursala bancarăriscă, pentru fiecare caz de fraudă în parte, câte o amendă de 50.000 de lei.

Funcţionara suspectă, băgată la înaintare

Surse dincadrul echipei care anchetează acest caz neobişnuit susţin că au fost analizatetoate extrasele de cont care fac obiectul acestei fraude şi că s-a constatat custupoare că multe tranzacţii bancare dubioase au fost efectuate pe numele funcţionareibancare bănuite de fraudă chiar şi la începutul acestei săptămâni, când deja penumele ei fusese începută urmărirea penală. Acest fapt creează premisele unei reţele organizate dincare funcţionara în cauză face parte ca un liant, mai ales că o parte dinsumele fraudate au ajuns deja în conturi bancare deschise pe numele unor societăţicomerciale în străinătate.

CreditEurope Bank a început, la 30 iulie, o anchetă internă pentru investigarea sesizărilorprimite din partea unor clienţi, care au reclamat că le-au dispărut banii dinconturile deschise la sucursala Braşov a instituţiei de credit, iar pe 5 augusta sesizat Parchetul. În urma sesizărilor primite, CJPC Braşov a aplicat bănciio sancţiune de 50.000 de lei şi a dispus ca întimp de 15 zile să restituie clienţilor banii.Într-un comunicat al Credit Europe Bank se arată că banca a restituitprimele sume clienţilor ai căror bani au dispărut din conturile deschise lasucursala din Braşov a instituţiei de credit şi va continua plăţile în cursulzilei de ieri. Credit Europe Bank precizează că, deoarece tipologia operaţiuniloreste diferită, instituţia bancară a demarat o cercetare internă şi, pe măsură cetranzacţiile efectuate fără acordul clienţilor sunt confirmate cu documente, sevor restitui sumele de bani datorate. Totodată, banca îşi asumăresponsabilitatea restituirii sumelor revendicate, subliniind că dispune delichidităţile necesare onorării acestor plăţi.

Sute de persoane au luat cu asalt banca,pentru a vedea dacă le-au dispărut bani din conturi

Ieri-dimineaţă,peste 200 de persoane s-au adunat în faţa sucursalei braşovene a Credit EuropeBanc. Clienţii băncii şi-au verificat conturile şi, abia după ce au constatatcu ochii lor că nu le-au dispărut banii din conturi, au plecat acasă. De faţăla acest eveniment a fost şi Omer Tetik, vicepreşedintele Credit Europe Bank,care a declarat că mai mulţi clienţi ai băncii braşovene au venit să-şiverifice conturile, dar doar trei persoane au depus cereri de închidere decont, restul preferând să-şi ţină în continuare economiile la această bancă. "Nepare rău pentru necaz. Deja am început să facem plăţile, să despăgubim clienţii,vom continua şi mâine. (...) Asta se poate întâmpla peste tot, nici nouă nu neconvine", a spus Tetik. De asemenea, vicepreşedintele Credit Europe Bank aafirmat că, până în prezent, s-a stabilit că 20 de clienţi ai băncii au fost păgubiţişi a promis că toţi vor fi despăgubiţi. Omer Tetik a precizat că nu s-a luatîncă o decizie clară privind modul în care vor fi sancţionaţi angajaţiisuspectaţi că au luat bani din conturile clienţilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-05-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image