2017-11-24 22:30


Ghiocel la butoniera baronului Oprișan. Ministrul Transporturilor - supervizorul unui drum prăbușit la doi ani de la construire

 |  21:01
Ghiocel la butoniera baronului Oprișan. Ministrul Transporturilor - supervizorul unui drum prăbușit la doi ani de la construire

Numirea lui Ghiocel Iulian Matache ca succesor al lui Ioan Rus, la Ministerul Transporturilor, a surprins pe mulți. CV-ul nu-l recomanda pentru o asemenea funcție, chiar dacă omul pare ceva mai avizat decât senatorul Mihai Fifor, cel a cărui nominalizare a fost respinsă de președintele Iohannis, ducând la mandatarea lui Matache. Însă omul are o calitate de nebătut: este omul baronului PSD Marian Oprișan. Chiar și în acte, Matache este doar delegat la Transporturi, de la CJ Vrancea, unde a condus Direcția Tehnică. În această calitate, a supervizat un drum pentru a cărui realizare, fără consolidare, s-au cheltuit peste 161 de milioane de lei, dar care s-a prăbușit după doi ani, în noaptea de Înviere a anului 2012. Având deja o casă proiectată, lângă Focșani, de o firmă ce colaborează cu Consiliul Județean Vrancea, Matache a cerut să i se vândă locuința de serviciu din Focșani, iar Consiliul a aprobat. Prețul de vânzare: aproximativ 10 mii de euro.

Deși a ocupat poziția de secretar de stat în cadrul aceluiași minister, principala îndatorire a domnului Ghiocel a fost să-l suplinească pe Rus la ședințele Guvernului și să participe la consiliile de administrație la EON Distribuţie și TAROM, de unde încasa foarte mulți bani.

Ministrul, angajat la Consiliul Județean

Departe de a fi o personalitate politică sau o autoritate în transporturi, Iulian Ghiocel Matache este protejatul baronului PSD de Vrancea, Marian Oprișan. În 2012, când a ajuns secretar de stat, el i-a mulțumit slugarnic, baronului, pentru încrederea acordată. De altfel, chiar dacă a ocupat diverse funcții la nivel guvernamental, Iulian Matache a rămas subordonatul lui Oprișan. Potrivit website-ului Consiliului Județean Vrancea, ministrul este în continuare angajatul instituției, având relațiile de muncă suspendate pe durata exercitării mandatului.

Iulian Matache a fost  propus la Ministerul Transporturilor exact când, în disputele pentru șefia interimară a PSD, Oprișan a făcut pasul de la „Trebuie să o alegem pe Rovana, ea este femeia noastră doar“  către „Îmi ofer experienţa lui Dragnea“. Fapt ce presupune o înțelegere de culise, un troc politic.

Propulsat în carieră de nevasta judecătoare

Funcționar obscur în cadrul Consiliului Județean Vrancea, șef al compartimentului de Relații Interne și Internaționale, într-o perioadă în care activitatea acestuia era aproape zero, Ghiocel Matache nu s-a remarcat cu nimic până în 2006. A fost anul în care șeful Direcției Tehnice, Ion Costeanu, a fost trimis în judecată, de către DNA, alături de Marian Oprișan, în celebrul Dosar Căprioara. Conform legii, Costeanu a fost obligat să demisioneze iar locul său, rămas liber, a fost ocupat aproape instantaneu de Matache, în ciuda faptului că în cadrul direcției lucrau oameni mai competenți și cu mai multă expertiză. Acum să nu vă închipuiți că, avansându-l, Oprișan a avut o premoniție și a văzut în el calitățile unui viitor ministru al Transporturilor. Avantajul lui Matache, în fața celorlalți, s-a numit Daniela, soția sa, care tocmai ocupase funcția de președinte al Judecătoriei Focșani, instanță competentă să-i judece dosarul (procesul nu fusese încă strămutat la Cluj-Napoca).

În 2009, Matache a fost numit, pentru scurtă vreme, în guvernul Boc, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, condus de Vasile Blaga. S-a întors la Focșani după ruptura dintre PSD și PDL.

Colaborare în folos personal cu firmele angajate pe bani publici

Chiar dacă majoritatea contractelor derulate de direcția pe care o conducea la CJ mergeau la clientela baronului, lui Iulian Matache tot i-a rămas destul să se înfrupte. Metaforic vorbind, acolo unde un constructor ducea zece camioane cu pietriș, să repare un drum, cerea să-i descarce o remorcă și la el în curte. Câte un pic de la fiecare, cât să nu atragă atenția.  În 2007, când a hotărât să-și construiască viitoarea locuință, Iulian Matache a apelat la serviciile unei firme de proiectări, contractată și de Consiliul Județean, pentru a-i obține autorizația de construire. Pe 23 aprilie 2007, Alma Consulting SRL a  depus, la Primăria Focșani, documentația pentru autorizarea construcției locuinței familiei Matache. Câteva zile mai târziu, aceeași firmă a depus, în numele CJ, documentația pentru autorizarea reabilitării Grupului Școlar „Elena Doamna“.

Pentru planurile casei sale, Matache a apelat la un arhitect angajat tot la o firmă aflată, la acel moment, sub contract cu CJ.

Promovarea la Guvern - răsplată pentru un drum prăbușit

În primăvara lui 2012, pe fondul ploilor abundente, drumul DJ 205D, aflat în administrarea direcției conduse de Iulian Matache, s-a prăbușit în râul Zăbala. Au rămas izolați câteva sute de locuitori. Întrebat cine este responsabil, Matache a avut o replică istorică, chintesență a întregii sale activități: „Dumnezeu din cer este de vină“. În fapt, vina pentru ceea ce s-a întâmplat ca și pentru irosirea unei sume importante din bugetul județean îi aparținea. Astfel, în 2008, în pragul campaniei pentru parlamentare, Consiliul Județean a aprobat modernizarea DJ 205D, aflat în colegiul în care candida Miron Mitrea, tovarășul baronului Oprișan.  Drumul care coboară din comuna Nereju spre Focșani era distrus aproape în totalitate de camioanele încărcate cu bușteni care îl tranzitau zilnic. S-a întocmit o documentație tehnică ce prevedea realizarea lucrării de consolidare și de protecție a malurilor, refacerea fundației și reabilitarea suprafeței asfaltice. Pentru buna derulare a investiției, consilierii județeni au aprobat și un împrumut bancar în valoare de aproape 25 de milioane de euro. Sub directa coordonare a viitorului ministru, a fost organizată o licitație adjudecată de asocierea SPEDITION UMB SRL, TEHNOSTRADE SRL și A&R SRL,  adică de Dorinel Umbrărescu. Prețul ofertei a fost de 161.591.217 lei, iar durata de execuție a fost stabilită la 24 de luni. Deși ar fi trebuit să înceapă cu consolidarea terenului, lucrările au demarat în trombă, cu o sfântă asfaltare electorală. Ordinul de începere a lucrărilor a fost înmânat constructorului personal de baronul Oprișan, în prezența candidatului Miron Mitrea și în aplauzele directorului tehnic Iulian Matache, responsabil de investiție. Acesta din urmă n-a avut nimic de obiectat, deși chiar și fiica sa, din clasa I, i-ar fi putut spune că nerespectând ordinea de execuție drumul se putea prăbuși oricând, iar banii erau aruncați în vânt. Așa s-a și întâmplat. Din cauza traficului greu, nefiind consolidat, DJ 205D a rezistat, cu foarte mult noroc, până în noaptea de Înviere a lui 2012, când s-a rupt din cauza viiturilor Zăbalei. La scurtă vreme, în loc să fie luat la întrebări sau poate tocmai de aceea, ca să nu i se ceară socoteală, Iulian Matache a fost promovat secretar de stat la Ministerul Dezvoltării.

Apartament de serviciu cumpărat la preț de garaj

În 2012, la scurtă vreme după ce a fost numit secretar de stat la Ministerul Dezvoltării, Iulian Matache și soția sa, Daniela, au făcut cerere către Consiliul Local Focșani să achiziționeze apartamentul de serviciu pe care îl ocupau. Aceasta deși, conform declarațiilor de avere, familia Matache deține o casă de locuit, de aproximativ 200 mp construită într-o zonă rezidențială, la marginea municipiului. Cererea a fost aprobată de Consiliul Local, prețul de vânzare fiind stabilit undeva la aproximativ 10.000 de euro.  Nici n-a fost dificil să obțină acest vot, având în vedere că șeful consilierilor locali, majoritari ai PSD, este un alt protejat al baronului Marian Oprișan, un anume Cătălin Vrabie.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-08-11

TAGURI: marian, oprisan, ministrul transporturilor, inviere, psd, baron



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


GIBONI!
10 Aug 2015

Cata ipocrizie pe maimutele-astea...au niste fete aiurite si atat de fatarnice...au falci numa'bune de luat la pumni, palme...ce doriti! E gretos si revoltator ceea ce vezi....
ALOOOOOOOOOOOOOO , DL.GHIOCEL
11 Aug 2015

Prin impunerea lui Alexandru Petrescu in fruntea C.A. vicepresedinte PSD Diaspora,fostul ministru , Ioan Rus a demonstrat ca isi continua campania de politizare si distrugere a companiei CFR Calatori. In octombrie 2014, Poşta Română, condusa de Alexandru Petrescu, a distribuit în timpul campaniei prezidenţiale, alături de talonul de pensie, peste patru milioane de flyere, comandate şi plătite de PSD, prin care pensionarii erau anunţaţi că prezidenţiabilul ACL, Klaus Iohannis, vrea să le taie pensia dacă va ieşi preşedinte. Scandalul fluturaşilor otrăviţi împărţiţi de pesedişti a izbucnit înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale. Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat. Totodata, Ioan Rus o mentine in CA al CFR Calatori pe directoarea Dana Galbeni Rachila, cea care este acuzata de Curtea de Conturi a Romaniei de insusirea ilegala de catre mai multe persoane din ograda Ministerului Transporturilor de indemnizatii conform OUG 109/2011 din CA si AGA in valoare de circa 1.200.000 de euro. Mai mult, Dana Galbeni Rachila a detinut o firma impreuna cu cea care dirijeaza si regizeaza de ani buni toate achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori – Carmen Maria Popescu. Dar, in acealasi timp,fostul ministru al transporturilor, Ioan Rus, il mai mentine in CA de la CFR Calatori si pe controversatul Iulius Dan Plaveti, implicat in mai multe inginerii imobiliare” DNA , sa controleze toate dosarele
...IULIAN MATACHE
11 Aug 2015

... de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat, in acest moment), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat) Litra Marcel,Mantoiu Cornel , etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
GETA
11 Aug 2015

In timpul "domniei" lui Dorobantu Valentin fost manager privat la CFR Calatori si Carmen Maria Popescu care este vesnica directoare de achizitii de la CFR Calatori s-au atribuit ilegal contracte de reparatii(asa cum se atribuie toate contractele la CFR Calatori) de data aceasta si REMARULUI 16 FEBRUARIE CLUJ? În perioada 28 ianuarie 2013 - 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră", în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră" (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.) Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat spaga singur? Se pare ca nu...
ANONIM
11 Aug 2015

OPRISAN A FOST SI A RAMAS UN MANECHIN DETERIORAT CA SI TARICEANU . NOI ROMANI SUNTEM DE VINA CA ACCEPTAM SA FIM REPREZENTATI DE NISTE GUNOAIE UMANE, IMPOSTORI SI SUBMEDIOCRITATI.
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova