2016-12-04 12:32

DEZVALUIRI


Guvernul vrea să vândă terenul de sub calea ferată care duce la Marea Neagră

 |  19:34
La câteva zile după instalarea în funcţia deministru al transporturilor a Ancăi Boagiu, Guvernul Boc a adoptat Hotărârea nr.957 din 8 septembrie 2010 prin care trece din domeniul public al statului, îndomeniul privat al statului o suprafaţă de 10.700 de metri liniari de pământaflată în administrarea Ministerului Transporturilor şi conciesionată cătreCompania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA. Terenul respectiveste situat pe malul stâng al Canalului Dunăre-Marea Neagră, între localităţileSaligny şi Satul Nou, judeţul Constanţa, şi găzduieşte un canal deschis dalat pentrucolectarea apelor de suprafaţă.

PotrivitHG nr. 957, acest canal este înscris ca mijloc fix al MinisteruluiTransporturilor şi urmează să fie scos din funcţiune şi valorificat, ori, dupăcaz, casat. Potrivit anexei acestui act normativ, canalul dalat a intrat înfolosinţa statului în anul 1984 şi are o valoare actualizată de 303.326 lei.

IntenţiaGuvernului de a vinde sau casa acest teren este cu atât mai suspectă, cu câtCompania Naţională de Căi Ferate ”CFR” SA Bucureşti execută lucrări dereabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, secţiunea Feteşti-Constanţa,componentă a ramurii nordice a Coridorului IV Pan European. Pe amplasamentulmai sus mentionat între localităţile Saligny şi Satu Nou, între baza digului depe malul stâng al Canalului Dunăre-Marea Neagră şi firul I al căii ferate,Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa are înconcesiune mijlocul fix “Canal deschis dalat pentru colectarea apelor desuprafaţă, mal stâng, km 9+550 – 21+500, CDMN” cu nr. MF 33677, ce asigurăpreluarea apelor de suprafaţă şi drenarea platformei terasamentului căii ferate.“Acest mijloc fix are un grad avansat de uzură şi o durată de exploataredepăşită. (...) Pe acelaşi amplasament se va executa o rigolă nouă de beton şidrenuri longitudinale care fac parte din obiectivul de investiţii «Reabilitarealiniei CF Bucureşti-Constanţa, componentă a Coridorului IV Pan European, pentrucirculaţia trenurilor cu viteza de 160 km/h», se arată în nota de fundamentarea actului normativ.

Sepoate prezuma că schimbarea regimului juridic al terenului are legătură cucalea ferată care face legătura între Bucureşti şi Constanţa. Însă Executivulnu a decis trecerea terenului din administrarea Ministerului Transporturilor şidin concesiunea Companiei Naţionale Administrarea Canalelor Navigabile înadministrarea aceluiaşi minister şi în concesiunea Companiei Naţionale de CăiFerate, aşa cum ar fi fost normal. În schimb, Guvernul vrea să scoată lavânzare aproape 11 kilometri de pământ, la malul canalului Dunăre-Marea Neagră,chiar în imediata vecinătate a căii ferate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-06-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image