2018-07-18 09:56


Lucian ŞOVA, una din propunerile PSD pentru Ministerul Transporturilor, a fost implicat în mafia transportatorilor

 |  10:45
Lucian ŞOVA, una din propunerile PSD pentru Ministerul Transporturilor, a fost implicat în mafia transportatorilor

Una dintre propunerile PSD pentru Ministerul Transporturilor este și deputatul PSD de Bacău, Lucian Şova, în prezent ministru al Comunicațiilor. El a fost și secretar general al Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților. Însă, ceea ce se știe mai puțin este faptul că Lucian Şova a fost implicat, în 2004, într-un mare scandal, chiar la Ministerul Transporturilor. Hotnews.ro relata, în 18 iulie 2005, despre faptul că „Mafia transportatorilor ne ține departe de Europa", iar PUTEREA vă prezintă acum, integral, acel articol:

 

Sfârșit de coșmar, speranțe...

 

16 decembrie 2004, un certificat de grefă emis de Curtea de Apel București Secția a VIII - a Contencios Administrativ și Fiscal, în Dosarul nr.5173/2004, a suspendat atribuirea licențelor de execuție pentru cursele și traseele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic județean, interjudețean între două județe limitrofe (inclusiv între Municipiul București și județul Ilfov) și interjudețean, valabil în perioada 01.01.2005 - 31.12.2007, demersul justiției române fiind salutat de circa 80% din operatorii rutieri de persoane care se aflau în pragul falimentului sau în situația de a ajunge să lucreze pentru magnații din domeniu.

Conform unor surse de încredere, coșmarul celor mulți fusese cauzat de interesele economico-financiare ale unui grup format din functțonari publici din M.T.C.T., A.R.R., I.G.C.T.I. si oameni de afaceri, principalii fiind: ȘOVA LUCIAN (director general al Direcției Generale din M.T.C.T., administrator indirect al S.C. COMINFORTRANS S.A. Bacau), LUPAȘCU MARIA LUIZA (fost director general al A.R.R., demisă în data de 14.02.2005), TONT FLORENTINA (director general adjunct până la data de 14.02.2005), DUMINICĂ SEBASTIAN (director general al Sistemului Infornatic de Alocare Electronică din cadrul I.G.C.T.I.), STAN IOAN VICTOR (liderul Federației Naționale a Sindicatului Șoferilor din România, administrator indirect al mai multor firme de transport marfă și persoane la care este acționară soția acestuia - STAN VASILICA), CARABULEA ILIE (administrator și acționar a peste 25 firme cu capital autohton și internațional), COBRESCU ILIE (acționar și administrator al mai multor firme de profil printre care S.C. MILLENIUM TRANS IMPEX S.R.L. și S.C. ALLEGRO MAXI TAXI S.R.L., președinte al Federației Naționale a Patronatului din Transportul Rutier din România), care prin acțiuni oculte modificaseră legislația în domeniu astfel încât 80% din traseele cuprinse în Programul național de transport să fie gestionate de către firmele păstorite de ei. În rândul transportatorilor se vehiculează că demersul functionarilor M.T.C.T., A.R.R. și I.G.C.T.I. avea la bază suma de peste 200.000 de euro, valoare care urma sa crească în funcție de procentul de trasee alocat pseudo-sindicalistului STAN VICTOR, omului de afaceri sibian CARABULEA și firmelor aparținând conducerii F.N.P.T.R.R.

 

Dezamăgire, început de coșmar... machiavelism

 

Speranta ca cel mai mare cosmar al transporturilor rutiere de persoane din Romania a fost spulberat definitiv datorita schimbarilor efectuate de noua putere politica in cadrul M.T.C.T. a inceput sa se naruie in momentul in care SOVA LUCIAN a inceput sa creioneze noua metodologie pentru alocarea traseelor din data de 03 iunie 2005. Astfel, asa cum era de asteptat, SOVA LUCIAN impreuna cu acolitii in alocari trucate (vezi si alocarile de autorizatii pentru transportul international de marfa), au creionat o noua metodologie de atribuire care respecta in general cadrul legal, probleme discrete fiind la modalitatile de acces la sistemul informatic precum si cele generate de lipsa unui manual de utilizare ale site-ului de alocare. In data de 18.03.2005, I.G.C.T.I. si A.R.R. au semnat si aprobat Metodologia de aprobare, moment in care sperante pentru o minima legalitate mai existau, insa mersul evenimentelor...

 

Machiavelismul, ca atribut al grupării

 

Metoda si mijloc, machiavelismul isi are un adept in persoana lui SOVA LUCIAN si a acolitilor acestuia. Sustinut in vechiul regim de experienta politica dobandita pe plaiurile Bacaului, acesta a reusit printr-o abilitate educata la masa negocierilor contigentelor de autorizatii in cadrul Comisiilor internationale de transport, sa genereze un curent de opinie pozitiv in randul marilor operatori rutieri, asociatiilor patronale/sindicale si in mediul politic pentru sustinerea sa pe functia de director general al Directiei Generale de Transport din M.T.C.T. Cititorul insa nu cunoaste ca adevarata abilitate a lui SOVA LUCIAN consta in negocierile cu caracter personal ale acestuia care prin sprijinirea unor mari firme de transport (SPENDITION UMB S.R.L. podu Turcului Bacau, TRANS COJAN COM S.R.L. Bucuresti, FRIGOEXPRES Oradea, VALYTRANS TY S.R.L. Constanta, VEMA IMPEX S.R.L.Lupeni, judetul Hunedoara, CETA G-RAL S.R.L. Bucuresti, VECTRA INTERNATIONAL S.R.L. si VECTRA SERVICE S.R.L., ambele din Zarnesti, judetul Brasov, GEORGIA GROUP SPENDITION S.R.L. Cristesti Mures, EUROSPEED CENEAN INTERNATIONAL TRANSPORT S.R.L. Cluj, ROLITRANS S.R.L. Bucuresti, ALIN TRANS IMPEX S.R.L. Brad, Judetul Hunedoara etc.) obtine votul pentru ramanerea in functia detinuta. Votul de sprijin vine si din partea celei mai mari organizatii sindicale ale soferilor condusa de STAN IOAN VICTOR - patronul din umbra al grupului de asociati ai FLY TAXI.

Chiar si patronii in transportul rutier, prin reprezentantii acestora COBRESCU ILIE (Federatia condusa de acesta este infiintata la solicitarea si sub indrumarea lui STAN IOAN VICTOR si este formata din administratori si actionari ai firmelor unde sunt angajati membrii renumitului sindicat mentionat mai sus), COJAN VASILE si MURARU COSTICA (cunoscuti cititorilor pentru scandalul atacului armat asupra directorului A.R.R. - SUCIU FLORIN ) il sustin si ei, contra unui sprijin substantial constand din trasee, autorizatii de transport international etc. Un alt atu pentru a desfasura la limita legii, al lui SOVA LUCIAN, este sotia acestuia, ne spunea un operator rutier care a vrut sa-si pastreze anonimatul de teama represaliilor grupului mafiot, care este cadru cu functie inalta in cadrul Inspectoratului Judetean de Politie Bacau fapt cei confera acestuia protectia de care are nevoie. Mai mult sau mai putin, prin parghiile manageriale detinute de grupul mafiot, politica in transporturi se desfasoara in functie de necesitatile economico-financiare ale acestuia, iar deciziile administrative sunt orientate catre propriile interese.

Spaima oamenilor de afaceri care nu fac parte din cercul relational al grupului este cauzata de mijloacele folosite de acestia, de la violenta, controale comandate la firmele contestatare sau care nu sustin cauza lor, pana la schimbarea din functie sau sustinerea unor factori decizionali din mediul administrativ si politic. La bursa zvonurilor se spune ca cei din grup si acolitii "cotizeaza in proportie de 35% cu fostii si 65% cu actualii", ceea ce ridica intrebarea: grupul se reorienteaza in functie de moment sau oamenii lor sunt promovati pentru ca sumele din cotizatii sa nu creasca ?

Raspunsul: SOVA - exista, TONT - persoana desemnata la firmele lui COBRESCU, LUPASCU - sefa resurselor umane tot la Cobrescu, UNGUREANU EDUARD (consilierul de taina al lui Sova) - exista, SACASAN CARMEN (sefa consilierilor juridici si de contencios de la A.R.R. - semnatara documentelor de alocare, cameleonul lui Sova) - exista s.a.m.d.

 

Speranța poate reînvia cu sprijinul celei de-a IV -a puteri în stat

 

Surpriza! Sub semnatura lui GHEORGHE DOBRE - ministrul transporturilor, in data de 14 aprilie a.c., in Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr.18422001, cu modificarile si completarile ulterioare, document administrativ care modifica criteriile de evaluare si punctajele care se acorda in cazul atribuirii curselor din Programul national de transport. Ceea ce aste cel mai important este faptul ca initiatorul acestui ordin SOVA LUCIAN (tot SOVA) a modificat in asa fel punctajul incat societatile care ar fi trebuit sa castige la alocarea de la sfarsitul anului 2004 sa obtina traseele dorite.

Semnatura pe documentul administrativ a fost obtinuta de catre SOVA si grupul sau, prin inducerea in eroare a ministrului de resort - minimalizand demersul si profitand de probleme ce reclama o atentie desavarsita cum ar fi: autostrada BECHTEL, contractele de parteneriat public-privat, cartierul A.N.L. HENRI COANDA, coridorul IV Pan European etc. Secretul modificarii este "Capitolul vechimea pe trasee si modul de calcul al acesteia" care nu este clar reglementat ceea ce permite direct fraudarea alocarii si, implicit, aparitia dupa licitatire a unui val imens de contestari ce pot duce la blocarea transportului si la miscari sociale spontane. Reactiile vor fi grave si de intensitati diferite, existand chiar si riscul unei interventii a reprezentantilor Uniunii Europene care sa atraga atentia forurilor responsabile din Romania ca sunt incalcate dispozitiile Tratatului de aderare - Cap.IX - Transporturi, fapte ce poate agrava integrarea tarii noastre in 2007.

Vinovat de dezastrul iminent este tot functionarul public SOVA LUCIAN, care impreuna cu CARABULEA ILIE au stabilit metodologia, dar in special ordinul si punctajele. SOVA LUCIAN, sub pretextul unor consultari publice cu asociatiile profesionale si sindicate, s-a intalnit cu partasii la frauda nationala: COBRESCU, COJAN si altii si au pregatit decapitarea activitatii de transport rutier de persoane prin firme administrate sau protejate, urmaresc si vor obtine 80% din trasee si supunerea operatorilor rutieri. SOVA a gandit bine, din punctul de vedere al grupului pentru care lucreaza: alocarea din iunie este valabila 3 ani, vechimea pe traseu ramane o constanta a alocarii, firmele potential concurente vor fi eliminate de pe piata, iar ei vor detine monopolul in transporturi pentru o perioada foarte lunga. Intrebarea este: accepta Uniunea Europeana acest mod fanariotico-balcanic de efectuare a activitatilor economice intr-o piata libera? Raspunsul va fi cu siguranta NU."


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-01-26

TAGURI: lucian sova, transorturi, ministerul transporturilor, ministru, mafia





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
26 Ian 2018

ROMANIA ESTE STAT MAFIOT.........................
Random image



Ultimele stiri









Apa Nova