2016-12-05 18:56

DEZVALUIRI


Manager-dezastru la RATB

 |  21:00
Manager-dezastru la RATB

A băgat 16 milioane de euro anul trecut pentru repararea și întreținerea infrastructurii RATB şi rezultatul e un dezastru. Acesta e bilanţul managerului Adrian Criţ, omul care conduce Regia Autonomă de Transport a Bucureştiului. Ce se vede cu ochiul liber: mașini mai multe avariate şi pagube provocate din cauza șoferilor care nu dau doi bani pe mașini.

Dezastrul de la RATB este cunoscut de toată lumea. Îl recunoaște chiar directorul Regiei, Adrian Criț, care a trecut senin toate aceste constatări într-un raport pe care l-a semnat și l-a pus în sertar. Îl prezintă ca Raport de Activitate al Regiei pe 2010. Mai mult, șoferii își bat joc de autobuze, le conduc haotic și nu au nici un pic de remușcare atunci când le lovesc.

”Parcul circulant - procentul de realizare a cunoscut o ușoară scădere, în principal din motive financiare și din cauza creșterii parcului inactiv de vehicule. Tamponările între vehiculele regiei au cunoscut o creștere cu 48,93%, față de numărul înregistrat în anul 2009, din cauza indisciplinei personalului de bord care nu a respectat distanța în mers, nu a adaptat viteza la condițiile de trafic sau nu s-a asigurat la manevra de mers înapoi”, se precizează în document.

Autobuzele au întârziat 20.000 de ore

În plus, multe mașini nu au avut cum să iasă din garaj, pentru că șoferii fie întârziau sau nu veneau la muncă. 20.476 de ore s-au pierdut anul trecut “din cauza întârzâierilor sau a lipsei conducătorilor de vehicule la/de la program, problemelor de sănătate ale personalului de bord apărute în traseu, sau din cauza altor situații personale ale acestora”, recunoaște Adrian Criț.

Cu 46% mai multe tractări în 2010

În anul 2010, s-au realizat cu 46% mai multe tractări ale vehiculelor rămase defecte pe trasee (4.458 de tractări în 2010, față de 3.050 în 2009), mai notează directorul în raport.

”Defectele tehnice au cunoscut creșteri de 18,18%, în principal din cauza necesității menținerii în exploatare a vehiculelor cu durată de funcționare depășită în vederea asigurării programului de circulație. Aceste vehicule sunt mai puțin estetice și confortabile față de cele noi, dar nu pun în pericol siguranța circulației. Parcul din dotarea regiei are un grad de uzură medie de 63,53% (72,36% la tramvaie, 77,71% la troleibuze şi 56,95% la autobuze)”, se precizează în raport.

2.000 de angajați în atelierele de reparații

Multe mașini stau în garaje stricate sau sunt tractate des, deși Regia are aproape 2.000 de angajați în atelierele de reparații care sunt plătiți tocmai pentru a avea grijă ca toate autobuzele și mașinile de intervenție ale RATB-ului și infrastructura Regiei să funcționeze normal.

Mai mulți mecanici ai Regiei au explicat că ei se ocupă, în general, de intervențiile la infrastructură și de defecțiunile apărute la autobuzele Mercedes. ”Mașinile vechi sunt lăsate deoparte, că oricum se vrea achiziționarea unui nou lot de autobuze Mercedes. Dacă le reparăm pe acestea, cum mai justifică achiziționarea altora noi”, au spus aceștia.

Ce zic mai-marii Regiei

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti spun că întârzierile mijloacelor de transport în anul 2010 au înregistrat o scădere semnificativă, de aproximativ 50% faţă de 2009. S-aajuns astfel la valoarea pe care o menţionaţi, principalele cauze fiind determinate de aglomeraţiile din traficul bucureştean, dar şi de probleme de sănătate sau personale ale angajaţilor noştri.

RATB urmăreşte constant îmbunătăţirea calităţii transportului public din Bucureşti, implicit a infrastructurii. Acest obiectiv important a făcut ca în 2010, RATB să aloce circa 2,3 milioane de euro pentru investiţia în piese de cale şi mentenanţa infrastructurii. Cifra de 16 milioane la care faceţi referire ar putea cuprinde şi costurile pentru modernizarea celor 6 tramvaie V3A şi producţia celor 4 tramvaie Bucur LF, ca şi producţia de tonete.

„Numărul de tamponări sau alte avarii a crescut cu 2,33 procente şi este cauzat, în principal, de condiţiile dificile de trafic şi de nerespectarea unor reguli de circulaţie. Trebuie subliniat însă, că în medie doar în 10-15% din cazuri vina le-a aparţinut şoferilor RATB. Există de asemenea, o serie de avarii determinate de manevrele inexacte din cadrul autobazelor şi depourilor”, se mai arată în răspunsul RATB. Trebuie să menţionăm că în articolul nostru am făcut referire la creşterea, cu aproape 50%, a numărului de tamponări între autovehiculele Regiei, nu între acestea şi alte maşini.

RATB mai spune că „preocuparea noastră constantă este de a instrui personalul de bord pentru adoptarea unei conduite preventiv-defensive în trafic”.

În spiritul transparenţei de care RATB dă dovadă, pe site-ul regiei sunt postate, încă din luna iulie, “Raportul pe primul an de activitate al directorului general” şi “Raportul de activitate pe anul 2010 al Regiei”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639263-02-10

TAGURI: RATB, manager, dezastru



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

GIGI PETRE
28 Oct 2011

Acest director nu are habar de nimic. Asta se intampla cand pui directori de nivelul lui.
CLARA
28 Oct 2011

La cate masini au si la traficul din Bucuresti, nici nu ma mira ca exista intarzieri si accidente. Uitati-va si voi ce strazi avem si cum se circula.
FRUMUSELUL
28 Oct 2011

Cred ca asta a scris articolul doar pentru ca ar dori un abonament de la RATB. Chiar nu se observa ce mizerie de infrastructura avem in tara asta si ce trafic ? Daca as numara eu cate ore am intarziat in trafic, i-as intrece cu mult pe astia de la RATB.
PICK
28 Oct 2011

Ca si bucurestean consider ca e o bataie de joc la adresa cetateanului cresterea nejustificata sau mai corect spus inadmisibila pentru un trai decent a timpului de asteptare intre cursele facute de autobuze in timpul zilei, fenomen constatat in ultimele luni. Nu ne intereseaza rentabilitatea institutiei sau cat de politic este managementul daca trebuie sa mergem mult mai prost decat in perioada comunista. Rusine tuturor si sa nu va mire la vot...
TOT
28 Oct 2011

Ce ati cerut si nu vi s-a dat ?
BAI ADELINA, MAI OAMENI BUNI
28 Oct 2011

merg cu ratb-ul ... am auzit de multe ori discutii in autobuz ...ca e mizerie, ca sunt praf , ca e prea cald, ca e prea rece, ca troncane si scartiaie. cand erau toate junghiurile alea vechi pe strada toata lumea era nemultumita ca sunt jegoase, paraie din incheieturi, merg incet...etc. acum le-a scos au ramas numai Mertzane ...si tot nu e bine. in romanica indiferent ce faci nu e bine. iar articolul e vadit scris cu rautatea unui gurist nu jurnalist.
OLTENU
28 Oct 2011

Andrei Tudor este un fomist si un milog, care vrea ceva de mancare si abonamente gratuie pentru toata familia sa. Este pentru prima data cand s-a schimbat in bine transportul in comun , si se incearca sa se produca tranvaie de inalta clasa la RATB.
SOFERU'
28 Oct 2011

Articol scris dupa ureche. De ce nu scrii frate ca nu mai fura soferii motorina, ca au fost dati jos 80 de sefi, ca s-a facut in ultimul an curatenie in RATB??? Sa spun eu cine ti-a comandat articolul???
TACHE
28 Oct 2011

Cred ca acest Manager a renuntat sa va mai dea mese, cadouri si abonamente gratuite, si de aceea inventati tot felul de minciuni. Intradevar nu este totul perfect, dar s-au facut progrese foarte mari : transport de noapte, imbunatatirea calitatii serviciilor, producerea tranvaielor Imperio, autobuze Mercedes cu AC, incercarea de a se stopa furturile de motorina, restructurarea personalului, transport cu autobuze supraetajate pentru turisti, etc.
PROFESORUL
28 Oct 2011

Avem sosele mici de c.a.c.a (o), avem trafic aglomerat de mult c.a.c.a. (0), avem si infrastructura de tot c.a.c.a (o), ce (plm) mai vrei in Romania sa functioneze ceva perfect ? Investiti, investiti si iar investiti (in infrastructura), altfel ramanem cu c.a.c.a. (o).
ALIN
28 Oct 2011

Eu lucrez la RATB si nu mi-au placut niciodata sefii, dar e pentru prima data cand se mai misca cate ceva, si se vede ca exista vointa de schimbare in bine a celor 20 ani de supt din aceasta regie. Asa ca Dl. Andrei mai dute si mai suge si in alta parte. Ca sa nu-ti vina gtreata iti recomand si putina lamuita !
LEO
28 Oct 2011

Domnul Andrei, ca sa nu te mai rogi de astia sa-ti dea si tie de mancare mai bine apuca-te si tu de invatat si poate vei deveni managerul pe care ti-l doresti, sa manance si gura ta, fara sa cersesti.
PAULICA
28 Oct 2011

Andrei Tudor - DEZASTRU DE JURNALIST, FOMIST de la PUTEREA
ALINA234
28 Oct 2011

Eu cred ca lucrurile s-au schimbat in bine de cativa ani,iar un lucru foarte important facut de RATB este transportul pe timp de noapte!
ANDREI MARCU
28 Oct 2011

Nu cred ca stai mai mult in statie decat stateai inainte, ba dimpotriva as putea sa zic, s-a micsorat timpul de asteptare. Ca un raspuns la ideea "managementului dezastruos", acum avem linii de noapte la ratb, extrem de eficiente pentru noi toti.
ALEXANDRA NESU
29 Oct 2011

E greu sa-mi dau cu parerea referitor la datele din acest articol. Ca simplu cetatean care locuieste in Bucuresti si foloseste mijloacele de transport in comun zilnic , sunt multumita de ritmul de sosire al autobuzelor , tramvaielor , si mai ales de masura de introducere a autobuzelor e noapte!

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

„Concurs” cu rezultat știut: city manager la Sectorul 3 e un consilier general PSD Actualul consilier general PSD, Honorius Circa, este anunţat cu surle şi trâmbiţe că a luat... 28 Noi 2016 | (16)
Ministrul Sănătăţii: Mulţi dintre managerii de spitale trebuie să plece Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a declarat, marţi, că "mulţi dintre managerii de... 29 Noi 2016 | (1)