2016-12-09 17:35

DEZVALUIRI


Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO

 |  20:37
Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO

Facultateade Medicină Veterinară continuă să păstreze misterul asupra morţii unui cal sportiv,dat spre folosinţă didactică fără autorizarea proprietarului.

Luni dimineaţă, osursă din Facultatea de Medicină Veterniară ne-a contactat să ne informeze căSenior a murit. Deşi conducerea FMV susţinea că animalul este în viaţă, calulnu mai era însă în grajd şi, din discuţiile cu un student, a reieşit că Seniora fost omorât, se pare, din greşeală. „Studenţiin-au întrebat pe nimeni în momentul în care l-au luat pe el să-l taie. Efectivl-au luat de capul lor. Voiau să-l taie p-ăsta întâi. Fii atentă că acum vor să strice materialul. Or să facă o necropsie lamişto, am fost de faţă când discutau ăia. Nu te-au lăsat să faci poze că sevedea că are jugulara tăiată. Ei or să declare în acte că a fost eutanasiat dincauza colicii. Oricum, la necropsie trebuie să apară că în sânge are substanţade la eutansiere şi la el nu o să apară. Ei aici or să falsifice actele, amfost de faţă”, a declarat studentul pentru „Puterea”. Întrebat dacă nu aunevoie de o aprobare înainte de a eutanasia un animal, acesta a răspuns: „Nu,n-au nevoie de aprobare, aşa merg lucrurile la noi în facultate”. Am stat devorbă cu doi studenţi angajaţi la secţia de Anatomie a FMV, Costi şi Mihai. Primuldintre ei susţine: „Eu am ajuns acolo când calul era mort, pe jos. Nu ştiu maimulte detalii. Eu sunt angajat al Anatomiei, asigur materialul didactic, aducempiese formolizate de la formol şi le punem pe mese. Iar când este vorba dedisecţie, se pune animalul pe masă. Dar acest cal nu a fost sacrificat”. Imediatdupă aceea, studentul Costi s-a contrazis: „Eu am ajuns acolo când calul ăla setăvălea pe jos”. Confirmând informaţia sursei noastre din Facultate, decanulFMV, Gabriel Predoi, ne-a declarat ulterior că în urma necropsiei efectuate demedicii facultăţii, Senior a murit de colică.

Cum îşi petrec ultimele luni de viaţă caii din FMV

Procedura desacrificare a cailor în cadrul Facultăţii de Medicină Veterinară este un faptobişnuit. Aceşti cai sunt folosiţi pentru disecţie în cadrul orelor deanatomie. Animalele provin de obicei de la Jandarmerie sau de la Pompieri, fiesunt abandonate. Unii studenţi ne-au povestit că animalele sunt omorâte printăierea venei jugulare, iar alţii spun că totuşi sunt tranchilizate înainte.

Condiţiile încare şi-a petrecut Senior ultimele luni din viaţă în cadrul FMV sunt mai mult decât oribile. Dupăcum se poate observa din fotografiile alăturate. Din momentul în care sunt aduşi în facultate şipână în momentul în care sunt omorâţi poate trece o perioadă de zile, săptămânisau chiar luni. În toată această perioadă, animalele suntţinute în condiţii improprii: legate la punct fix sau în boxe mici, sunt scoaseafară rar, fără aşternut, mizerie permanentă, precum şi hrană şi apăinsuficiente.

Cu toate acestea,FMV se descrie pe pagina de internet după cum urmează: “Medicina veterinară îmbină ştiinţa cu «arta»recunoaşterii, tratării, combaterii şi prevenirii bolilor animalelor, în slujbasănătăţii omului. Facultatea de Medicină Veterinară Bucureşti este expresiaînvăţământului superior în conformitate cu cerinţele europene”.

Cum aajuns Senior la FMV şi cine erau proprietarii acestuia

Una din întrebările principale în “CazulSenior” este “Pe baza cărui act a fost donat calul către Facultatea de MedicinăVeterinară?”. Actul de donaţie a fost semnat pe 15 septembrie 2010 de cătrepatronul clubului de echitaţie AgroInternaţional, Nicu Ceauşescu, cătreFacultatea de Medicină Veterinară. FMV susţine că Nicu Ceauşescu eraproprietarul calului, din moment ce el l-a donat facultăţii.Cu toate acestea, există o altă persoană care poate proba că deţine un act deproprietate asupra calului Senior. Numele acestei persoane este Vettore Danilo,cetăţean Italian stabilit la Timişoara. Documentul de proprietate al acestuia afost trimis facultăţii, fapt ce pune sub semnul întrebării actul de donaţieefectuat de Nicu Ceauşescu, dar şi folosirea calului ca material didactic decătre Facultatea de Medicină Veterinară din Bucureşti.

Cu toate că există act de proprietar, cătreconducerea Facultăţii de Medicină Veterinară a fost înregistrată şi o cerere deadopţie a calului Senior de către Roxana Hădărean, împuternicită de proprietarăpentru recuperarea acestuia, pe data de 25.10.2010. Rectorul FMV, ŞtefanDiaconescu, ne-a declarat acum două zile că se lucrează la formele legalepentru ca animalul să fie returnat proprietarului. Pe de altă parte, decanul GabrielPredoi susţine, încurcând explicaţia dată de rector, că nu s-ar fi pututreturna calul. “Cererea de adopţie trebuia făcută la proprietar, nu lafacultate. Nu putem noi să oferim spre adopţie un cal care nu ne aparţine.Această donaţie nu ne-a transformat în proprietari. Preluaţi de la NicuCeauşescu actul de donaţie, de la el am primit calul, el trebuie să vă aratedocumentele”, declară decanul Predoi.

Astfel, l-am contactat pe Nicu Ceauşescu,proprietarul clubului AgroInternaţional, ca să ne lămurească: “M-am săturatpână peste cap de acest subiect. Mie calul mi l-a adus cineva acum 3 ani. Întot acest timp, l-am suportat pe cheltuiala mea, nu am mai putut să îl întreţinşi l-am donat Facultăţii de Medicină Veterinară”, ne-a răspuns acesta. Întrebatde “Puterea” dacă ne poate pune la dispoziţie actul conform căruia a fost donatSenior la facultate, Nicu Ceauşescu a răspuns răspicat: “Sunteţi de la Parchetca să vă dau actele firmei? Este un document intern încheiat între firmă şi FMV.Cu orice alt subiect vă stau la dispoziţie”. I-am comunicat domnului NicuCeauşescu şi ce susţine FMV, cum că acel cal îi aparţinea dânsului, nicidecum facultăţii,indiferent de donaţia făcută. A refuzat însă să ne lămurească asupra acestuisubiect.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-11-25

Mai multe imagini:
Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom
Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom
Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom

Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom
Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom
Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom

Mor caii când vor câinii. Cazul calului Senior. Sacrificat pentru medicină sau moarte naturală? VEZI GALERIA FOTO
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

CUCU
08 Dec 2010

Acest articol este scris de cateva fete coplexate care vor sa se afirme cumva, daca pe plan sportiv nu sunt in stare. Eu cunosc calul de cand avea 4 ani, acum avea 25 de ani si nu mai asimila mancarea. Daca erau atat de inimoase de ce nu au luat calul de la Clubul Agrointernational sau o intreb pe Roxana Hadarean de cate ori a venit cu un morcov la el timp de 3 ani? Eu cred ca acest articol mincinos este o razbunare...
SENIOR
10 Dec 2010

@CuCU: Dragul meu, in primul rand ai tot dreptul sa fii revoltat, pentru ca cei care ti-au cerut sa le speli imaginea patata de acest scandal te-au dezinformat in mod vadit... Noi nu ne suparam si iti intelegem si frustrarea. Daca vrei insa, iti punem la dispozitie actele din care rezulta ca Senior era nacut in 1992 si daca tot nu iti da varsta de 18 ani, te asiguram noi ca atata face! Din pacate insa, acest calut nu mai exista si e pacat ca tie nu iti pare nicio clipa rau.
SENIOR
10 Dec 2010

Senior nu a avea cum sa para ca asimileaza hrana, pentru ca el avea nevoie de portie zilnica foarte mare de mancare... Era totusi un cal foarte inalt. Sau asta nu iti aduci aminte? Roxana a intervenit pentru Senior atunci cand lucrurile au scapat pe panta sacrificarii la FMV, Senior nu i-a apartinut niciodata. Oricum, nu cred ca esti unul dintre cei care au venit sa ii aduca o patura lui Senior in weekend-ul trecut, cand temperaturile au fost foarte scazute.
SENIOR
10 Dec 2010

Iar fetele complexate s-ar putea sa aibe ceva mai multa inima decat atentia pe care ti-o indrepti tu catre un animal care a fost sacrificat DEGEABA! Bine ar fi sa te gandesti ca din complexele lor se strangeau banii necesari sa-l ingrijeasca pe Senior, daca Domnul Decan, impreuna cu prietenul Ceausescu.. ar fi renuntat la ideea sacrificarii si ar fi lasat calul asta in pace.
CALULOLT80
10 Dec 2010

Hadarean Roxana se vede ca nu faci parte din lumea calariei. Rufele se spala in familie. Daca tie iti place tigania e treaba ta,dar nu la cai. Toti din lumea calariei stim ca e de fapt o razbunare a ta, dar sti tu cum e cu razbunarea...De fapt povestea nu e asa cum ai relatat-o tu, dar daca vrei sa vorbim de subiectul acesta te asteptam in familia noastra. Nu e suficient sa ai studii si cursuri ca sa fi om intelept, mai trebuie sa ai si caracter si sa sti sa fi diplomat, ceea ce tie iti lipseste
CUCU
11 Dec 2010

Mai Senior!! Cred ca iti mai trebuie inca o viata sa faci ce am facut eu pentru cai! Pe mine nu ma pus Dl Nicu Ceausescu sa intervin pentru ca nu are nevoie de avocati.Pana una alta tu te ascunzi in spatele unui id si nici macar nu stiu cine esti sa judeci pe altii! Eu cred ca esti tot H R ca ea are 10 conturi pe "you tube" si se lauda singura.Tine-ti voi jumatate din caii lui Nicu Ceausescu si apoi vb.Daca nu mai srie nimeni aici a-ti fi distruse !!
ANA_ANA
11 Dec 2010

Domnul maestru al sportului, daca Roxana e sau nu in stare sa calareasca este o discutie separata. Aici este vorba despre oameni carora le pasa de caii lor. Tu ai facut ingrozitor de multe pentru caii tai. Ia zi-ne ce s-a intamplat cu cei cu care v-ati umplut tu si sor-ta de titluri?? Cate ati facut voi pentru ei? Si daca nu te superi, spune-ne si unde au ajuns caii astia. Daca cumva nu stii, te ajutam noi.
ANA_ANA
11 Dec 2010

Domnul maestru al sportului, daca Roxana e sau nu in stare sa calareasca este o discutie separata. Aici este vorba despre oameni carora le pasa de caii lor. Tu ai facut ingrozitor de multe pentru caii tai. Ia zi-ne ce s-a intamplat cu cei cu care v-ati umplut tu si sor-ta de titluri?? Cate ati facut voi pentru ei? Si daca nu te superi, spune-ne si unde au ajuns caii astia. Daca cumva nu stii, te ajutam noi.
CALULOLT80
11 Dec 2010

Mai Hadaran acum esti si Ana_ana ma ingrozesti. Pana una alta Cucu e multiplu Campion balcanic si Vicecampion balcanic. Aceste titluri nu se iau deloc usor, asa ca TACI. Nu mai arunca vorbe cu venin, de fapt iti sta in fire. Nu ma mai mir de ce nu ai nici un prieten din lumea calariei. Saracii cai nici ei nu te suporta, dar nu au incotro. Daca statul nu poate sa faca nimic pentru aceste animale nevinovate nici noi nu putem.
ANA_ANA
11 Dec 2010

Tu n-ai nici cea mai mica idee cine sunt, asa ca zip it. Tocmai despre asta era vorba, de rezultatele deosebite ale sportivului si de nepasarea cu care isi trateaza caii care l-au adus acolo unde este acum. Si pe el si pe Alina. Asteptam raspunsuri, pana atunci gura, sunt destule comentarii inutile aici.
CUCU
11 Dec 2010

:)) Nu te plictisesti sa vb tu cu tine insuti pe mai multe id-uri?????????
ANA_ANA
11 Dec 2010

N-ai raspuns la intrebare ...
CUCU
11 Dec 2010

Caii mei sunt extrem de fericiti ca nu te au pe tine in preajma draga "ANA"
CUCU
11 Dec 2010

Au ajuns in "raiul cailor":P
ROXANA
11 Dec 2010

Scuza-ma Cucu, desi nu ma crezi, eu nu comentez decat de pe un singur id. Acesta. Si pe Facebook postez sub numele meu, si atat. Nu eu administrez contul Senior Hope, si nici pe YouTube nu am decat un cont. Nu te mira ca exista persoane care, la fel ca si mine, iubesc cu adevarat caii si mi-au fost alaturi in incercare, mult timp discreta (incredibil, dar adevarat) de a-l salva pe senior.
ROXANA
11 Dec 2010

Iar de prietenii din calarie, sincer, nu imi pare rau ca n-am. Am aflat de-a lungul anilor ca majoritatea celor cu state vechi in calarie nu iubesc cu adevarat caii. Atunci cand iubesti cu adevarat un cal il ingrijesti si cand nu mai ai nevoie de el, si cand nu-ti mai foloseste... Nu vreau sa ma razbun pe nimeni, vreau doar sa se stie adevarul.
ROXANA
11 Dec 2010

Acelui cal i s-a oferit o casa cu toate conditiile necesare unui cal de sport, si oamenii care ar fi putut sa il salveze si-au batut joc de rugamintile mele si ale altor persoane. Daca ar fi trait si ar fi fost adoptat, atunci s-ar fi vazut ca bine ingrijit calul era super bine. Si poate tocmai de aceea nu s-a dorit sa fie salvat...
CUCU
12 Dec 2010

Roxana, acesta va fi ultimul comentariu pt ca am fost in Bulgaria si am scris pe tel. si nu am apucat sa-ti raspund la intrebari. Caii de la Steaua: spre ex. Marian care are 31 de ani va fi scos la licitaie tocmai pt ca nu am vrut sa il dau la FMV; Zenit nu a ajuns la FMV ci la un adapost pt cai; Banzai va ajunge tot la adapost. Intrebarea urmatoare: nu am iesit niciodata campion cu Semet si calul nu a ajuns la FMV, l-a cumparat Nelu Sekeley
CUCU
12 Dec 2010

Sorg a ajuns la FMV si a platit Alina pt conditii mai bune si supliment de mancare, iar Raluca Turculet ( pe care o stii) se ducea de 3 ori pe saptamana la el. Felicia are 28 de ani si daca iti amintesti este in forma fizica perfecta si chiar a participat in concurs anul acesta. Daca auzi pe cineva spunand ca eu maltratez vreun cal sau nu am grija de el inseamna ca minte sau vb in necunostiinta de cauza.
CUCU
12 Dec 2010

A mai fost calul Serpas despre care stii conditiile in care a murit si daca iti amintesti acum aprox 5 ani l-am salvat de la moarte. Acestia au fost caii "folositi pana la extenuare in concursuri". Atat am avut sa spun ca sa lamurim circul asta supradimensionat desi, nu am obligatia sa dau explicatii nimanui, cu atat mai putin voua. Succes in continuare in lupta cu FMV!!!
CALULOLT80
12 Dec 2010

Mai Ana_Roxana nu sti nimic, mai documenteaza-te. Aveam pretentii de la tine, dar vad ca esti pe dinafara rau de tot. De fapt mi-am dat seama ca nu am cu cine sa discut, tu esti pusa clar pe razbunare si de aceea scoti tot ce e mai rau din tine. Esti singura persoana pe care o cunosc de la cai si care s-a coborat la lucruri asa mizere si ma refer la scandaluri. Puteai sa vorbesti cu oamenii in cauza 'tet a tet' si altfel ar fi decurs lucrurile.
CALULOLT80
12 Dec 2010

Cucu nu trebuie sa dai socoteala unor persoane care au uitat ca au invatat calarie la Steaua, deoarece nu sunt caii tai proprietate asa ca tu nu esti raspunzator pentru nimic. Sunt persoane invidioase care nu stiu cum sa se afirme.
CUCU
12 Dec 2010

Au mai fost caii:knock-out, Pumpkin (Pe care l-am vandut in Bulgaria),Amforta si Merkur Casino Siker.Cu acesti cai am avut titluri de campion.Care au ajuns rau?
ROXANA
12 Dec 2010

Nu te-am acuzat Cucu ca TU maltratezi vreun cal... De Semet stiam ca a murit la zoo, era intr-adevar foarte bolnav. Karino stiu ca a murit la FMV. Si cand am venit eu la Steaua, s-au dus la FMV o groaza de cai, dintre care eu nu stiu pe nume decat pe Begu...
ROXANA
12 Dec 2010

calulolt80 - Era bine sa-mi spui cand conta ca o discutie tete-a-tete cu Nicu Ceausescu ar fi rezolvat problema... Desi nu cred. Nici cand eram in curte si ii plateam bani nu ma prea lua in considerare, daramite acum cand ii contestam decizia de a-l da pe Senior la FMV, dupa ce am plecat de la el din curte cu 5 cai. Daca stiai ca se rezolva, de ce nu ai intervenit tu pentru cal? Sa stii ca eu nu as fi avut nici un folos de nici un fel din salvarea calului...
CALARETUL CU CAP
13 Dec 2010

Hai sa ma bag si eu in discutie, nu am rezistat... In primul rand nu inteleg de ce presupusul campion national (sa-mi fie cu iertare dar nuuu stiu de-astea...) simte nevoia sa se ia in betze cu tipa care voia sa salveze calu'. Ce e rau in asta? Daca veneam eu cu banii si ziceam: tati... ia banii, vreau calul sa am grija de el pana imi pica in boxa, mi-l dadeati? De ce li s-a pus tuturor pata ca (,) calul ASTA si nu altul trebuia sacrificat? Stia prea multe? Era spion?Monarhist?Mi se pare stupid.
CALARETUL CU CAP
13 Dec 2010

Nu am legatura cu lumea dresajului, sunt un nene care a plecat de la un club de fitze cand a vazut ca principiul "da-i o cravasa sa mearga" parea sa devina litera de Evanghelie, si a ajuns... haiduc. Calul o fi inghitit din greseala ceva lingouri de aur amestecate in ovaz, e ceva daca apar campionii si se intzeapa pe aici ca sa ii justifice soarta...
ANA_ANA
13 Dec 2010

I-a platit conditii mai bune lui Sorg? Oare cat tupeu sa aveti! Hai sa va spun eu ce s-a intamplat cu Sorg: a ajuns la o ferma care tine de agronomie, Raluca s-a chinuit sa le dea un cal la schimb si evident ca nu a reusit, iar la cateva zile dupa ce a ajuns calul la ferma aia a murit. Da, A MURIT! Sa continuam cu Beduin. Beduin a avut un pic de noroc si a mai trait inca un an dupa ce ajuns acolo si culmea s-a ingrasat. Cand au venit de la steaua caii erau schelete ambulante.
ANA_ANA
13 Dec 2010

Nu a platit nimeni pentru acesti cai suplimente de mancare, nu a vrut nimeni sa le asigure conditii mai bune. Sau macar acceptabile. V-ati descotorosit de ei in modul vostru clasic. Daca s-ar fi interesat cineva macar o data de ei, ati fi stiut macar unde au ajuns si ce s-a intamplat cu ei. Si nu ai mai fi avut tupeul fantastic sa scrii minciunile alea. Lista cu cai dati la FMV e mult mai lunga: Semnal, Karino, Las Vegas si multi multi altii.
ROXANA
13 Dec 2010

Ana_ana Contacteaza-ma te rog pe FB.
IOANA1
13 Dec 2010

Am tot citit aberatiile tuturor si m-am distrat grozav. Tu Calaretul Cu Cap ar fi trebuit sa te numesti Calaretul fara cap sau Calaretul cu capul in nori, iar tu Roxana esti o fata care ai fi putut sa rezolvi aceasta problema direct cu persoana sau persoanele in cauza, nu e frumos ce ai facut.
MADALINA
13 Dec 2010

Cucu nu mai ai ce face? Stai de vorba si dai explicatii de caii care i-au reformat Dr. Anca si cu Col.Gigi? Sa vedem daca Roxana este interesata si de Marian pe care a si incalecat o perioada.Eu cred ca Ana_Ana este una care nu a putut sa faca performanta si are un complex.Sigut nu este maritata:p.Te rog Cucu nu mai scrie ca te-ai injosit suficient .Si Roxana salveaza calul Marian ca acum e sansa ta!Sa vedem ce suflet ai.
STEFANU
13 Dec 2010

Cred ca Ana_ana e tipa aia cu fata de cal, care minte mult si crede ca tot ce zboara se mananca.
CALARETUL CU CAP
14 Dec 2010

@Ioana: Normal ca te-ai distrat! Cand nu esti in stare de asemenea "aberatii", te "distreaza" ce scriu altii. Razi, pysy, e funny! Sunt multe ca tine, asa, pe care le amuza orice... Sa ma gandesc si eu la o porecla pentru tine? Nu te cunosc da' hai sa ma dau interesant. Cum faci tu.
CALARETUL CU CAP
14 Dec 2010

Lasand gluma la o parte, vad ca ati inceput pe aici concursul de orgolii "Cine e cel mai mare calaret?". Ca si in fotbal, va bateti cu pumnii in piept sau, dupa caz, il periati pe al' mai bun ca sa va puneti bine cu el. Fapte, tati, nu vorbe. Daca deschid tembelizorul pe Eurosport, va vad pe vreunul in vreo finala mondiala unde e elita dresajului? Ce ma intereseaza pe mine ca (,) Cutarescu e campion national daca Romania nu exista pe harta dresajului mondial?
CALUTZ
14 Dec 2010

@CuCu "Sorg a ajuns la FMV si a platit Alina pt conditii mai bune si supliment de mancare, iar Raluca Turculet ( pe care o stii) se ducea de 3 ori pe saptamana la el." Serios??? Calul a ajuns la Moara Domneasca, la un grajd apartinand Fac.de Agronomie.Conditiile erau mizere si calul abia se tinea pe picoare cand a ajuns acolo. Niste baieti de pe acolo s-au gandit sa-l calareasca.Cand l-au bagat in grajd a murit. N-a apucat sa primeasca nici suplimente nici vizite. Merita calul asta sa moara asa?
CALUTZ
14 Dec 2010

@CuCu Vrei sa fii respecta pentru rezultatele obtinute? Si noi am vrea sa respectati un pic caii care v-au adus acolo. Toti am sperat ca atunci cand s-a schimbat conducerea la Steaua, Alina o sa aduca o schimbare. Nu s-a intamplat asta. Spune-mi cum de-a lasat-o inima sa dea un cal pe care 10 ani de zile l-a calarit numai ea? Un cal cu care a avut atetea rezultate? Calul care practic a facut-o campioana....
CALUTZ
14 Dec 2010

... Garajdul din spate de la Steaua, grajdul "rusinii" l-au vazut multi Cucule, prea multi. La voi afara-i vopsit gardu'... inauntru, in spate, cai slabi, bolnavi, care nu vad lumina zilei cu lunile si stau intr-o mizerie de nedescirs ... dar nu sunt orice cai ... sunt cai care au avut rezultate si merita o soarta mai buna.
CALUTZ
14 Dec 2010

@calulolt80 "Cucu nu trebuie sa dai socoteala unor persoane care au uitat ca au invatat calarie la Steaua, deoarece nu sunt caii tai proprietate asa ca tu nu esti raspunzator pentru nimic." Cu asta ai spus tot!!! Caii aia sunt proprietatea statului, deci nu sunt responsabilitatea celor care ii calaresc, nu? De ce sa-si asume cineva responsabilitatea pt ei? E mai usor sa scapi de ei cabd sunt prea bolnavi sa mai fie de vreun folos!Tineti-o tot inainte cu mentalitatea asta, ne umpleti de respect!
CALARETUL CU CAP
14 Dec 2010

Poate cineva sa explice totusi de ce s-au refuzat tentativele de adoptie ale acestui cal? Daca FMV-ul tot primea bani pe el, ar fi fost mult mai profitabil sa il dea cui il voia decat sa ii taie gatul. Ceva ambitii in joc gen "cu calul asta fac ce vrea muschii mei"?
NITHARD
14 Dec 2010

daca Steaua nu se simtea cu musca pe caciula ...nu cred ca se bagau la comentarii . Nu am avut nimic cu Steaua dar vad ca totusi am fost atacata verbal , gratuit. Rusine! pt ca nu sunteti tocmai ingerasi
ROXANA
14 Dec 2010

Referitor la Marian. Da, as putea face ceva pentru el. Madalina, daca ai informatii folositoare scrie-mi la rox_anah@yahoo.com.
MADALINA
14 Dec 2010

Asa a spus Cucu! Suna-l si vb cu el.Calul este scos la reforma si poti sa ai grije de el.Cred ca atunci nimeni nu mai vb de razbunare cu Dl.Nicu Ceausescu. Calul este scos la licitatie (am citit in ziar).Mai sunt Biruitor,Banzai si un cal de caruta.
DAN_DAN
14 Dec 2010

sunteti penibili cu totii, va balacariti ca la usa cortului. toti va dati intelepti, mai ales cei care fac si ei calarie cand si cand. ce credeti ca veti rezolva certandu-va, reprosandu-va si jignindu-va ? doar faptul ca nu veti mai putea sa dati ochii unii cu ceilalti, ca problemele pentru care va certati vor ramane si vor fi in continuare. daca chiar mai aveti un pic de de inteligenta v-ati opri aici cu comentariile si cu contrarile. cine a pornit acest scandal e clar ca nu l-a dus mintea.
EFEMERIDA POPESCU
29 Iul 2014

voi chiar credeti ca unui cal ii pasa de titlurile si concursurile voastre?! credeti ca o viata de cal se rezuma la o boxa sau stanoaga si un unde face doi pasi si smulge, daca are noroc, 2 fire de iarba?! un cal nu vrea sa fie calarit, nu vrea la concurs si nu e o masina pe care o bagi la garaj dupa ce te-a dus de la A la B si cand sa invechit o arunci la fiare vechi! da la noi la romania mai dureaza cateva generatii pana pricepe tot poporul, dupa cum am vazut s-au schimbat multe in ultimii ani, din pacate in detrimentul cailor... si Cucule, calaria din romania e catastrofala! pot spune ca in vestul europei un calaret de agrement este mult mai avansat decat un calaret roman profesionist... si Roxana, tu ai dreptate, numai ca te lupti cu morile de vant,bietii cai, daca ar avea gura sa strige, ar urla toti caii la concursuri...de durere! ani intregi torturati si apoi aruncati la gunoi! si inca ceva, un calaret fara cal e doar un om, in timp ce un cal fara calaret ramane tot un cal!
EFEMERIDA POPESCU
29 Iul 2014

voi chiar credeti ca unui cal ii pasa de titlurile si concursurile voastre?! credeti ca o viata de cal se rezuma la o boxa sau stanoaga si un ghiveci de flori unde face doi pasi si smulge, daca are noroc, 2 fire de iarba?! un cal nu vrea sa fie calarit, nu vrea la concurs si nu e o masina pe care o bagi la garaj dupa ce te-a dus de la A la B si cand sa invechit o arunci la fiare vechi! da la noi la romania mai dureaza cateva generatii pana pricepe tot poporul, dupa cum am vazut s-au schimbat multe in ultimii ani, din pacate in detrimentul cailor... si Cucule, calaria din romania e catastrofala! pot spune ca in vestul europei un calaret de agrement este mult mai avansat decat un calaret roman profesionist... si Roxana, tu ai dreptate, numai ca te lupti cu morile de vant,bietii cai, daca ar avea gura sa strige, ar urla toti caii la concursuri...de durere! ani intregi torturati si apoi aruncati la gunoi! si inca ceva, un calaret fara cal e doar un om, in timp ce un cal fara calaret ramane tot un cal!

Adauga un comentariu

Random image