2018-09-22 02:39


O pensionară controversată, impusă de Ministerul Transporturilor președinte al CA de la CFR Călători

 |  21:26
O pensionară controversată, impusă de Ministerul Transporturilor președinte al CA de la CFR Călători

Prin împuternicirea dată în această săptămână de ministrul Transporturilor, Lucian Şova, celor doi reprezentanții ai ministerului în AGA de la CFR Călători (Gabriela Sârbu și Mihaela Simion), s-a impus un nou Consiliu de Administrație.

Surpriza cea mai mare constă în faptul că președintele noului board administrativ este o pensionară controversată, “garantata” și promovată de a lungul timpului de PDL. Este vorba de Silvia Popeangă, care, potrivit informațiilor noastre, a fost impusă de către secretarul general al Ministerului Transporturilor, Elena Petrașcu, cea care de fapt conduce ministerul, pentru că Şova este doar de decor. Silvia Popeangă a fost consiliera  Elenei Petrașcu pe când aceasta era director general interimar al CN Poșta Română, iar cele două s-au cunoscut în anii trecuți, atunci când ambele erau angajate pe bani mulți la Romatsa.

Directorul CNAIR, administrator la CFR Călători

Printre cei șapte membri ai CA de la CFR Călători și-a făcut loc și directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniţă, dar și Petru Mărculeţ, șeful serviciului Resurse Umane din Ministerul Transporturilor, cel care de vreo zece ani este “abonat” la toate consiliile de administrație ale companiilor cu bani mulți de sub tutela acestui minister.  Ceilalți patru membri ai CA de la CFR Călători sunt  Marin Stancu, Cătălin Costache  şi Iordache Cristina Mihaela, ca reprezentanți ai Ministerului Transporturilor şi Sorin Iulian Lazăr, director adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Traseu de succes: SNCFR, Romatsa, CNAB, CFR Marfă, Tarom, Poștă Romană și CFR Călători

Silvia Popeangă a fost unul dintre directorii de la CFR care au fost părtași, în 1998, la spargerea SNCFR de către Traian Băsescu în cinci companii. Potrivit documentelor oficiale aflate în evidențele SAAF SA, spargerea SNCFR a condus la dispariția, din 1998 și până la sfârșitul anului 2013, a 1.691 de vagoane de călători, 1.715 de locomotive și 61.803 de vagoane de marfă.

Silvia Popeangă a girat și semnat pentru „evaporarea" a peste 1.000 de vagoane de marfă la sfârșitul anului 2007, atunci când Ministerul Transporturilor era condus de către Ludovic Orban. Schimbarea unor membri ai Consiliului de Administrație de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), în aprilie 2016, a făcut ca în boardul administrativ să ajungă și Silvia Popeangă, consilieră a ministrului Transporturilor de la acea vreme, Dan Costescu.

Popeangă era la acea vreme și pensionară, în 2015 ea încasând de la Casa de Pensii suma de 43.200 de lei, adică 3.600 de lei pe lună (circa 800 de euro). Practic, fosta consilieră a lui Dan Costescu beneficia lunar, în 2016, din pensie și din remunerația de la ROMATSA, de circa 14.600 de euro, la care se mai adăuga atunci și indemnizația de membru în CA de la CNAB, de peste 1.000 de euro. În plus, ea a mai încasat ceva bani și din faptul că a fost membru în AGA de la Tarom. Silvia Popeangă a făcut parte din AGA de Tarom care a aprobat ilegal înființarea posturilor de director administrativ și de director financiar pentru Tiberiu Țiclea - ginerele controversatei directoare juridice a Ministerului Transporturilor, Anișoara Cornilă, și respectiv Gabriel Stoe, la acea vreme angajat al CNAB. În luna februarie 2017, Silvia Popeangă a fost numită președinte al Consiliului de Administrație de la Tarom dar și la CFR Marfă.

 Executate în privat, prospere la stat

    

Actualul secretar general al Ministerului Transporturilor, Elena Petrașcu, este protagonista dosarului de executare silită nr11157/300/2016 aflat pe rolul Judecătoriei Sector 2 pentru un imobil construit prin credit de aproape 500.000 USD. Trebuie precizat că terenul pe care și-a ridicat vila, de pe stradă Viscolului nr. 52-54, din sectorul 6, executat de bancă, a fost achiziționat în 2005 în devălmășie, adică la grămadă, împreună cu un domn pe nume Ion Emanuel Popeangă, care între timp a decedat.

Nu e greu de bănuit că Ion Emanuel Popeangă era soțul Silviei Popeangă, cea care acum a ajuns președinte al CA de la CFR Călători, iar de a lungul timpului a fost implicată în administrarea unor mari companii de sub tutela Ministerului Transporturilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-03-23

TAGURI: cfr calatori, popeanga, petrascu, ministerul transporturilor, sova, aga, ca
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ROMANIA
24 Mar 2018

Pensionari senili prin guvern si companiile de stat.sa manance cu doua guri bani de la buget. apoi vin cu taxe marite si inventate cu supraaciza la benzina ca zic ca nu au bani la buget.puneti si pensii speciale pentru hoituri umane si veti vedea imaginea acestor paraziti platiti de la buget.si tinerii romani sunt nevoiti sa plece.
Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...