2016-12-08 22:07

DEZVALUIRI


Piaţa auto nu îşi va reveni nici în 2011. Programul Rabla a salvat industria de profil în acest an

 |  21:04
Piaţa auto nu îşi va reveni nici în 2011. Programul Rabla a salvat industria de profil în acest an
Dealerii de maşini nu se aşteaptă la o revenire a vânzărilor de autoturisme noi şi second hand nici anul viitor. Mai mult, reprezentanţii târgurilor auto precizează că „fără Programul Rabla, piaţa auto s-ar fi prăbuşit de tot”.Preţurile maşinilor noi nu vor mai scădea anul viitor, iar cele de pe piaţa second hand, având în vedere că există o supraofertă, nu au cum să crească, apreciază managerul autovit.ro, Attila Okanyi. „Mă aştept la o stagnare a pieţei auto anul viitor, atât din punct de vedere. al vânzărilor de autoturisme noi, cât şi second hand. Primele n-au cum să crească, chiar şi în cazul în care Programul Rabla va fi continuat, deoarece majoritatea celor care vroiau să-şi caseze maşina au făcut-o, iar majoritatea celor care şi-au permis cumpărarea unei maşini noi prin acelaşi program au profitat deja de ocazie. Estimez că vânzările de maşini second hand se vor menţine la acelaşi nivel, chiar dacă din cauza taxei majorate se vor importa mult mai puţine maşini la mâna a doua din străinătate. Sunt destule maşini second hand de vânzare pe piaţă”, ne-a declarat Attila Okanyi. În opinia sa, preţurile autoturismelor nu vor suferi schimbări notabile în 2011. „Preţurile la maşinile noi nu mai au cum să scadă, iar dat fiind faptul că şi pe piaţa de second hand există o supraofertă, preţurile nu au cum să crească, în pofida majorării taxelor. Fără Programul Rabla, piaţa auto s-ar fi prăbuşit de tot. La aproximativ 65% din automobilele noi vândute în România au fost folosite tichete Rabla. Categoric acesta a fost un succes, iar Programul Rabla a salvat piaţa autoturismelor noi în 2010”, ne-a mai spus managerul autovit.ro. Potrivit acestuia, intrarea modelelor Ford produse în România nu va avea o influenţă majoră asupra pieţei, „ei neavând în program o maşină „populară" şi ieftină cum este Loganul”.Dealerii auto: „În acest moment, pe piaţa auto sunt cele mai bune preţuri posibile”Pe de altă parte, dealerii auto sunt mai optimişti, considerând că o creştere de 5-10% a pieţei în 2011 „este o apreciere realistă”. „În 2011 nu ne aşteptam la un reviriment spectaculos al vânzărilor de autoturisme noi în piaţa românească, dacă accesul la finanţare va fi la fel de dificil ca şi în 2010. Piaţa din acest an va închide la 105.000 - 110.000 de maşini noi, un nivel suficient de scăzut încât să nu ne gândim că va coborî mai mult în 2011”, ne-a explicat Bogdan Pasă, directorul de comunicare al Kia Romauto. Acesta a precizat că, în acest moment, în piaţa auto sunt cele mai bune preţuri posibile. „Anul viitor nu cred că va aduce ajustări în minus ale preţurilor din 2010, însă s-ar putea ca unii importatori/producători să suporte ei taxa de mediu pentru unele dintre autovehiculele pe care le comercializează”, a mai spus Pasă. Acesta a precizat că Programul Rabla a ajutat industria auto să vândă aproape 60.000 de maşini noi. „Programul Rabla a fost un real succes, având în vedere că s-au casat peste 185.000 de maşini vechi şi foarte vechi. Rolul Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional este dat în primul rând de componenta de mediu, iar aici treaba a mers foarte bine”, a conchis Bogdan Pasă. APIA: Vânzările auto au scăzut în primele 11 luni cu 19,4%, la 111.300 unităţiVânzările de vehicule au scăzut în primele 11 luni cu 19,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 111.300 unităţi, însă în noiembrie faţă de luna precedentă au crescut cu 4,6%, la 12.320 de automobile, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În ceea ce priveşte livrările de autoturisme, declinul la 11 luni a fost de 18,3%, la 99.572 unităţi, dar în noiembrie faţă de octombrie au înregistrat un avans de 5,4%, la 10.990 de maşini. Vânzările de vehicule comerciale au stagnat în noiembrie, la 1.247 unităţi. Pe ansamblul primelor 11 luni, piaţa vehiculelor comerciale s-a comprimat cu 27,5%, la 10.986 unităţi. Cea mai bine vândută marcă de autoturisme în luna noiembrie a fost Dacia, cu 4.125 unităţi, urmată de Renault, cu 950 unităţi, şi Skoda, cu 913 maşini. Producţia de vehicule a scăzut în noiembrie cu 4,6%, la 27.922 unităţi, însă la 11 luni a urcat cu 17,4%, la 320.990 de unităţi. Totodată, în perioada ianuarie-noiembrie exporturile au crescut cu 21,3%, la 288.927 vehicule, în timp ce importurile s-au redus cu 22,5%, la 76.078 unităţi.

Aparut in:

Ultima modificare in data de :638952-08-17



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image