2018-11-14 04:47


Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, nerealist. Apar staţii de metrou unde nu au început săpăturile

 |  12:46
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, nerealist. Apar staţii de metrou unde nu au început săpăturile
P24

Primăria Capitalei a operat câteva modificări la Strategia de Mobilitate Urbană Bucureşti-Ilfov 2016-2030. Conform documentului, apar staţii noi de metrou, dar şi magistrale. Proiectul de hotătâre va fi adoptat luni de Consiliul General al Capitalei.

Pipera, de pildă, va avea doua staţii noi de metrou. Alte staţii ar trebui să apară şi în Militari, spre A1. Aceste planuri măreţe par nerealiste, pentru că autorităţile nu au fost capabile să dea în exploatare nici măcar ce au terminat de construit. Două staţii finalizate din Bucureştii Noi stau nefolosite de o jumătate de an. Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, până în 2030 metroul va avea două linii noi, Magistrala 2 din Pipera va avea două staţii, una lângă linia de cale ferată, pe strada Petricani şi alta la strada Gherghiţei, lângă autostrada Bucureşti Ploieşti. Şi magistrala 3 ar urma să se extindă de la Preciziei până la Autostrada A1.

Greu de crezut însă că Metrorex va reuşi să termine ceva până în 2030, în condiţiile în care nu reuşeste să dea în exploatare ceea ce este deja construit. De exemplu, extinderea liniei de metrou M4. Când au început lucrările, staţiile Laminorului şi Străuleşti aveau termen de finalizare aprilie 2015. Linia a fost terminată anul trecut, dar nu este folosită nici acum. Staţiile au costat statul roman 250 de milioane de euro. Deşi sunt gata, trenurile cu călători nu circulă pe aici. Desigur, oficialii găsesc justificări. Metrorex susţine că nu au fost finalizate lucrările privind detecţia şi alarmarea la incendiu, ca să se respecte condiţiile de siguranţă şi confort. Nu este singurul exemplu. Locuitorii din Drumul Taberei, cartier transformat de câţiva ani în şantier, au aflat săptămâna trecută că Magistrala 5 nu va mai fi deschisă nici în 2017, ci în 2018 pentru că Metrorex nu are trenuri la dispoziţie. Şi continuarea magistralei spre Pantelimon întâmpină mari probleme. Oficial, lucrările ar fi trebuit finalizate în 2018. În realitate nu a fost săpat nici măcar un metru de galerie.

Magistrala 6 de metrou spre Aeroportul din Otopeni nu a fost începută şi e clar că nu va fi gata la timp. Ea urma să fie terminată până în 2020, când Bucureştiul găzduieşte patru partide de fotbal din Campionatul European.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-01-30

TAGURI: plan, mobilitate, urbana, metrou, primaria, capitalei, statii, magistrale
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...