2018-09-20 10:45


PressOne: Liviu Pop nu a obţinut titlul de doctor al Academiei de Poliţie pentru că lucrarea sa prezenta "suspiciuni de similitudine sau plagiat"

 |  12:21
PressOne: Liviu Pop nu a obţinut titlul de doctor al Academiei de Poliţie pentru că lucrarea sa prezenta "suspiciuni de similitudine sau plagiat"

Fostul ministru al Educeţiei, Liviu Pop, nu a mai primit miercuri titlul de doctor al Colegiului Naţional de Afaceri Interne (CNAI) de la Academia de Poliţie, după ce jurnalista Emilia Şercan, cunoscută pentru anchetele sale cu privire la plagiatele persoanelor publice, a prezentat elemente care arată că un procent de 25% din lucrare ar conţine similitudini. Pop şi-a susţinut lucrarea şi a spus că are mai mari emoţii decât atunci când a depus jurământul militar" şi şi-a cerut scuze pentru "greşeli" şi "bâlbe". La final, după ce comisia s-a retras pentru deliberare, anunţând decizia ca Pop să "reparcugă" paşii necesari pentru susţinerea tezei. El a susţinut că nu a copiat şi plagiat niciodată. Ulterior, pe contul sau de Facebook, acesta a postat o poză cu cârjele pe care le foloseste după ce a fost supus uor intervenţii chirurgicale şi a scris un mesaj însoţit de hastagul "nu mor caii când vor câinii".

Jurnalista Emilia Şercan spune că în urmă cu o săptămâna a solicitat Academiei să poată participa la susţinerea publică a tezei de doctorat a lui Liviu Pop şi să vadă, în incinta instituţiei, lucrarea acestuia, solicitările fiindu-i aprobate.

"Domnule doctorand, stimaţi invitaţi, distinşi membri ai prezidiului, permiteţi-mi să vă comunic decizia luată în unanimitate de către comisia pe care astăzi o prezidez. Dată fiind existenţa unor posibile suspiciuni de similitudine sau plagiat în teza de doctorat a doctorandului Pop Liviu Marian, suspendăm şedinţa de astăzi până în momentul în care domnul doctorand împreună cu domnul conducător de doctorat vor decide reparcurgerea paşilor obligatorii pentru susţinerea tezei de doctorat şi o rugăm, de asemenea, pe doamna Emilia Şercan, dacă are amabilitatea să ne pună la dispoziţie elementele care astăzi au concurat la luarea deciziei. Domnule doctorand, ne pare rău, dar cred că cel mai bine, atât pentru instituţia pe care o reprezint, dar şi pentru dumneavoastră, este ca nicio suspiciune să nu existe, să nu planeze asupra activităţii dumneavoastră şi asupra activităţii conducătorului de doctorat. Declar şedinţa publică închisă. Vă mulţumesc!", a anunţat profesorul universitar Adrian Iacob, rectorul Academiei de Poliţie, potrivit PressOne.

Şercan spune că a studiat timp de patru ore teza de doctorat a fostului ministru al Educaţiei, intitulată "Migraţia forţei de muncă. Implicaţii asupra securităţii naţionale", iar aceasta are pagini întregi care nu respectă normele academice de citare, care presupun utilizarea ghilimelelor şi trimiterea către surse oficiale.

După ce Liviu Pop şi-a susţinut lucrarea în mai puţin de 15 minute din cele 30 alocate, a spus că are emoţii mai mari decât atunci când a depus jurământul militar şi şi-a cerut scuze pentru "bâlbe şi greşeli".

Jurnalista susţine că profesorul universitar Ţuţu Pişleag, coordonatorul lucării lui Pop, a vorbit 45 de minute şi "a umplut şi timpul neconsumat de docorandul său", iar la final a susţinut calificativul "foarte bine" pentru lucrare, fără să evalueze "punctele tari şi slabe".

"Fără să spună care sunt punctele tari şi cele slabe, fără să facă o evaluare calitativă şi critică a tezei, Pişleag a anunţat că susţine calificativul "Foarte bine". 45 de minute a vorbit coordonatorul lui Liviu Pop. Înainte de a încheia, mi-a transmis câteva ameninţări deloc voalate, pe motiv că ", spune Şercan.

Astfel, potrivit verificării rezumatului lucrării cu softul antiplagiat TurnitIn, jurnalista Emilia Şercan a aflat că 25% din lucrare conţine similitudini.

Înainte ca membrii comisiei să se retragă pentru deliberare, Pop a spus că nu a copiat şi nu a plagiat niciodată, afirmând: "Am spus clar, la finalul fiecărei fraze, trimiterea. Vreţi să punem ghilimele? Le punem peste tot".

Ulterior, Liviu Pop a scris pe pagina sa de Facebook: " O nouă etapă. Un fel de haştag. Seară minunată tuturor! #numorcaiicandvorcainii".

Scandalul legat de plagiatul lui Ponta s-a amplificat când Liviu Pop a desfiinţat prin ordin de ministru Consiliul General al Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU), imediat după ce acest for a dat un prim verdict de plagiat în ce-l priveşte pe Ponta. Pop a susţinut atunci că CNATDCU nu avea competenţa să se pronunţe în acest caz, teza de doctorat a lui Ponta fiind ulterior trimisă la Consiliul Naţional de Etică. Pe 16 iulie 2012, acest for a dat singurul verdict favorabil lui Ponta, verdict ce a fost infirmat apoi în mod repetat, inclusiv de către instanţă. Interimatul lui Pop la Educaţie s-a încheiat pe 29 iulie 2012.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-07-12

TAGURI: liviu pop, pressone, titlu de doctor, academia de politie,
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


PLAGIATORII
12 Iul 2018

Pentru gunoaiele si analfabetii mafiei psd plagiatul lucrarilor de doctorat constituie normalitatea. ,,pentru ca pot,, huuuuuuu ...mizerii bolsevice.
ANONIM
13 Iul 2018

In ce tara din lume SCOALA DE POLITIE permite unui civil sa-si ia doctoratul si in ce domeniu….??? Referitor la procesul de formare a POLITISTILOR este de mentionat ca ACADEMIA DE POLITIE trebuie transformata, din “fabrica” de facut doctori, masteranzi si de acordat titluri universitare pe banda rulanta, in institutie de pregatire profesionala pentru politisti doxati unde sa se predea stiintele necesare, corespunzatoare nevoii sociale de catre cei mai experimentati profesionisti din domeniile care au ocupat functii importante in structura sistemului de ordine publica. – Politia, Jandarmeria si cei care actioneaza in situatii de urgenta, trebuie sa fie emblematici si sa contribuie substantial la innobilarea valentelor poporului roman, dar faptul ca in prezent procesul de formare si invatamant este neadecvat, iar formatorii acestei institutii sunt preponderent proveniti din cadre nepotrivite, agenti sau subofiteri de instructie sau din domeniul administrativ al trupelor, ori din alte categorii de personal care au discernamintul afectat din diverse motive nu-i de vina natiunea. – Unii formatorii existenti, cu titluri universitare, castigate prin metode originale obscure, care predau discipline de stricta specialitate trebuie inlocuiti cu profesionisti pasionati (tip diamant) care sa indeplineasca o serie de criterii, ce ofera garantii intelectuale si de specialitate, in domeniile specifice si anume: – sa aiba o vechime in munca operativa de minim 10 ani; – sa fi ocupat cel putin functia de sef de unitate; – sa aiba un minim de instruire pedagogica; – sa se bucure de o buna reputatie si moralitate in sistem, etc.; – sa aiba contributie stiintifica sau rezultate foarte bune pe timpul exercitarii profesiei; Acestora trebuie sa li se acorde pentru motivare un spor la salarizare fata de nivelul veniturilor avute in munca operativa. – Durata mentinerii la catedra a unui formator nu trebuie sa fie mai mare de 5 ani, dupa car
ANONIM
13 Iul 2018

– Durata mentinerii la catedra a unui formator nu trebuie sa fie mai mare de 5 ani, dupa care respectivul „profesor” sa se intoarca in domeniul operativ pe functia celui care-l inlocuieste ca dascal. – Liftarea formatorilor intre operativ si invatamint si invers va compune un angrenaj benefic sistemului de ordine si siguranta publica, pentru completarea continua cu cele necesare (teorie si practica) a celor doua domenii. – In contextul conditiilor aratate, candidatii Academiei de Politie, vor trebui sa provina din randul absolventilor cu studii superioare ai diferitelor institutii civile, care au implinit si virsta necesara cind pot sa discearna pentru a decide de ce vor sa imbratiseze cariera de politist, de jandarm sau de lucrator in cadrul unitilor pentru situatii de urgenta. – Scolarizarea poate echivala cu un ciclu de masterat de 1,6 ani, iar stagiatura pentru ofiteri sa aiba durata de 6 luni. Un asemenea sistem de formare ofera mai ales ofiterilor atat siguranta in exercitarea profesiei cat si incredere in abordarea realitatilor deoarece mai au o calificare in plus pentru orice eventualitate, dar in celasi timp, cel mai important lucru este ca scuteste bugetul statului de foarte multe cheltuieli care se fac in prezent cu scolarizarea de lunga durata si fara a se obtine nivelul de instruire specifica scontat. – Pentru dezvoltarea gandirii logice si a rationalitatii, a abilitatilor de comunicare si de gestionare a situatiilor de criza, precum si in vederea implementarii unei tactici politienesti moderne adaptate la cerintele impuse de apararea valorilor societatii romaneasti, trebuie perfectionat continutul programei scolare privind materiile si cunostintele predate si marit numarul orelor de pregatire la disciplinele mentionate. – Pentru o abordare profesionala, unitara, pe arme este necesar sa se organizeze centre scolare pe arme de politie, jandarmi si pentru situatii de urgenta unde sa fie scolarizati (instruiti) atat ofite
ANONIM
13 Iul 2018

– Pentru o abordare profesionala, unitara, pe arme este necesar sa se organizeze centre scolare pe arme de politie, jandarmi si pentru situatii de urgenta unde sa fie scolarizati (instruiti) atat ofiterii cat si subofiterii ori agentii.
Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...