2016-12-10 01:33

DEZVALUIRI


Promovarea pieţelor ecologice din România, coincidenţă sau premeditare? La Dezvoltare sau la Mediu, Laszlo Borbely face afaceri cu firma scenaristului Sebastian Arghiropol

 |  19:03
Promovarea pieţelor ecologice din România, coincidenţă sau premeditare? La Dezvoltare sau la Mediu, Laszlo Borbely face afaceri cu firma scenaristului Sebastian Arghiropol

Ministerul Mediului şi Pădurilor a atribuit, la începutulacestei luni, un contract în valoare de aproape două milioane de lei, cu TVA,unei firme ploieştene, pentru organizarea de evenimente aferente programului dedezvoltare a pieţelor ecologice emergente din România. Compania câştigătoare senumeşte Media One SRL, al cărei patron este scenaristul Mihail SebastianArghiropol, realizatorul filmului “Milionari de weekend”. Interesant este că aceeaşifirmă a mai încasat, în anul 2008, de la Ministerul Dezvoltării Regionale,condus la vremea respectivă de actualul ministru al mediului, Laszlo Borbely,un contract în valoare de 4,6 miliarde de lei vechi, pentru servicii depublicitate aferente Programului Operaţional Regional.

Instituţia condusă astăzi de Laszlo Borbely a anunţat,încă din data de 22 decembrie 2010, că intenţionează să achiziţioneze serviciiprivind organizarea de evenimente aferente proiectului “Dezvoltarea PieţelorEcologice Emergente din România”. La începutul lunii aprilie, autoritateacontractantă a organizat o licitaţie publică, pentru care s-a pus la bătaiesuma de 1,7 milioane de lei, fără TVA, printr-un proiect finanţat de Programulde cooperare norvegian pentru creştere economică şi dezvoltare durabilă înRomânia. Pe data de 4 aprilie, din cele cinci societăţi comerciale care audepus ofertele de participare, Ministerul Mediului şi Pădurilor a selectat ofertadepusă de către firma Media One SRL, cu sediul în Ploieşti, judeţul Prahova,pentru a derula contractul. Valoarea finală a contractului, în urmanegocierilor, se ridică la 1.548.478 lei, fără TVA, adică la 1.922.000 lei, cuTVA inclusă.

Întâmplător sau nu, în anul 2008, pe vremea când Ministerul DezvoltăriiRegionale era condus de acelaşi Laszlo Borbely, instituţia în cauză a organizato licitaţie în vederea acordării unui contract de prestări servicii şi achiziţionarede spaţii publicitare pentru promovarea Programului Operaţional Sectorial. Ca ocoincidenţă, la licitaţia de atunci a participat şi firma Media One SRL, care aşi încasat contractul în valoare de 4,6 miliarde de lei vechi. PotrivitOficiului Registrului Comerţului, firma Media One SRL Ploieşti are un asociatunic în persoana lui Mihail Sebastian Arghiropol, scenaristul filmului“Milionari de weekend”.

Potrivit caietului de sarcini, deja unele dintre obiective ale contractuluisemnat la 4 aprilie şi-au depăşit data calendaristică. Astfel, Ministerul Mediului dorea organizarea a şapteevenimente regionale în domeniul eco-inovării şi transferului tehnologic.Acestea ar fi trebuit să se desfăşoare în perioada ianuarie–martie 2011 laBucureşti, Arad, Iaşi, Oradea, Craiova, Ploieşti şi Buzău. Mai mult, ar fitrebuit să fie organizate opt ateliere regionale pentru informarea producătorilor,comercianţilor cu amănuntul şi comunităţii ştiinţifice cu privire la criteriilede mediu. Şi acest lucru ar fi trebuit să aibă loc în perioada ianuarie–martie2011. În luna aprilie ar fi trebuit să se desfăşoare, potrivit aceluiaşi caietde sarcini, conferinţa de închidere a proiectului ECOEMERGE.

Potrivit documentaţiei de atribuire a contractului, afacerea se va derula, însă,timp de patru luni de la parafarea actelor, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional, doar în condiţiileprelungirii perioadei de eligibilitate a cheltuielilor de către InnovationNorway.

Alţi 350.000 de euro vor fi plătiţipentru publicitate televizată

Ministerul Mediului şi Pădurilor va finanţa, înparteneriat cu guvernul Norvegiei, difuzarea unui clip publicitar cu durata de30 de secunde pentru promovarea unei campanii privind înfiinţarea pieţelorecologice în România. Costul producţiei şi difuzării acestui spot va aduce uneifirme de profil un contract în valoare de 350.000 de euro, cu TVA inclusă. Înluna februarie, ministerul condus de UDMR-istul Laszlo Borbely a postat pepagina web a Serviciului Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP) un anunţ departicipare prin care îşi face cunoscută intenţia de a achiziţiona servicii derealizare şi difuzare a unui spot de televiziune, prin care să fie făcutăcunoscută Campania de implementare a proiectului “Dezvoltarea Pieţelor EcologiceEmergente din România (ECOEMERGE)”. Potrivit aceluiaşi anunţ de atribuire,locul de prestare a serviciilor solicitate este pe “teritoriul României”, iarcosturile estimate ale campaniei se ridică la suma de 1.136.700 de lei, fără TVA.Ministerul Mediului şi Pădurilor precizează că finanţarea proiectului esteasigurată de către ECOMERGE, din fonduri nerambursabile, în proporţie de 85 lasută, şi de la bugetul de stat, în proporţie de 15 la sută.

Norvegia a acordat României 48 milioane de euro

Afacerea se află în plină desfăşurare, având învedere că Ministerul Mediului şi Pădurilor susţine că termenul final până lacare vânătorii de contracte cu statul puteau depune ofertele a fost data de 28februarie 2011, ora 19.30, după care aceste oferte vor fi deschise în aceeaşizi, la ora 10.00. Autoritatea contractantă mai susţine că, pentru atribuireaacestui contract, va organiza o licitaţie restrânsă accelerată, cerând caserviciile solicitate să fie realizate în regim de urgenţă. Potrivit caietului de sarcini publicat deMinisterul Mediului şi Pădurilor, proiectul “Dezvoltarea Pieţelor Ecologice dinRomânia” este finanţat prin Programul norvegian de cooperare pentru creştereeconomică şi dezvoltare durabilă din România. Ministerul Mediului şi Pădurilora încheiat un contract de finanţare cu Innovation Norway prin Programul norvegiande cooperare pentru creştere economică şi dezvoltare durabilă în România, la 23aprilie 2009, iar pentru perioada ianuarie-aprilie 2011, guvernul Norvegiei aalocat ţării noastre fonduri nerambursabile în valoare de 48 de milioane deeuro.

Programul se adresează orăşenilor

Potrivit documentaţiei de atribuire, obiectulcontractului îl reprezintă creaţia, producţia şi difuzarea unui spot tv învederea implementării unei campanii mediatice pentru promovarea de produse şiservicii ecologice în rândul populaţiei din România. Realizarea acestorservicii trebuia, potrivit caietului de sarcini, să fie demarată începând cu 15martie 2011, campania urmând a fi finalizată la 30 aprilie 2011. Însă, concret,autoritatea contractantă solicita ca acest spot tv să fie difuzat peteleviziuni în intervalul 1-30 aprilie 2011. Publicul-ţintă la care se vareferi această campanie publicitară este compus din persoane cu vârsta cuprinsăîntre 18 şi 60 de ani, de preferinţă cu studii medii şi care să trăiascăpreponderant în mediul urban.

Pe lângă stabilirea coordonatelor campanieipublicitare, firma care va câştiga acest contract va trebui să realizeze şi unspot publicitar cu durata de 30 de secunde, pe care trebuie să-l difuzeze.Pasul următor este întocmirea unui raport privind impactul campaniei asuprapublicului-ţintă. Potrivit cerinţelor Ministerului Mediului şi Pădurilor,spotul trebuie realizat în limba română, iar în prealabil se va organiza şi uncasting. Livrarea spotului se va face pe suport Beta, într-un număr de cincicasete, în format digital, tot cinci casete, şi pe DVD (cinci bucăţi).Mai mult, spotul va trebui livrat Ministerului Mediului şi Pădurilor inclusivîn formatul necesar postării lui pe site-ul autorităţii contractante. Ca urmarea realizării acestui clip, toate drepturile de difuzare, precum şi drepturilede autor aferente vor fi transferate Ministerului Mediului şi Pădurilor.

Primele două televiziuni

Operatorul economic căruia îi va fi atribuitcontractul trebuie să asigure difuzarea spotului publicitar pe două dintreprimele posturi de televiziune generaliste şi pe primele două canale de ştiriselectate conform cotelor de audienţă generale la nivel naţional, pe segmentul18+, pentru perioada ianuarie-septembrie 2010. Potrivit acestor selecţii, anultrecut, până în luna august, primele trei televiziuni generaliste au fost PROTV(2,9), Antena 1 (2,1) şi TVR 1 (1,1), în timp ce primele două canale de ştiriau fost, în aceeaşi perioadă, Realitatea TV (1,3) şi Antena 3 (1). Pe acesteposturi ar trebui ca, în perioada 1-30 aprilie 2011, să fie diufuzată campaniaMinisterului Mediului şi Pădurilor. Spotul ar trebui, potrivit cerinţelorautorităţii contractante, să fie difuzat în intervalul orar 19.00-22.59, iarcel puţin o dată să fie difuzat între orele 19.00 şi 20.00. Ministerul nuva tolera difuzarea spotului între orele 00.00 şi 7.00.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-10-02



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image