2017-01-16 20:15

DEZVALUIRI


RAR ne arde la buzunar

 |  21:00
RAR ne arde la buzunar

Societăţile de service auto independente cer reducerea taxelor de autorizare pentru unităţile reparatoare, majorate de la 1 octombrie de către Registrul Auto Român (RAR), se arată într-un comunicat al Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI). Altfel, suplimentarea taxelor pentru acordarea autorizaţiei anuale de funcţionare a atelierelor auto va avea ca efect creşterea costurilor de reparaţii pentru autoturisme, disponibilizarea a peste 15.000 de angajaţi şi scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO).

Potrivit documentului, RAR a modificat modul de calcul al taxei de autorizare, urmând ca “unităţile reparatoare să achite în final costuri de autorizare majorate, în medie, cu 1.100%”.

“Efectele directe ale acestei măsuri aberante vor fi majorarea tarifelor de reparaţii, care va fi suportată de către şoferi, realizarea reparaţiilor în service-uri clandestine, fără garanţie, scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto, închiderea unui număr semnificativ de ateliere auto şi creşterea cu cel puţin 15.000 de persoane a numărului de şomeri”, susţine ASSAI, care mai acuză RAR că în loc să îşi trimită inspectorii pe teren pentru a obliga service-urile clandestine să intre în legalitate, să plătească taxe şi impozite, să plătească CAS-ul şi să nu mai angajeze oameni la negru, să nu mai facă evaziune fiscală, iar clientul să beneficieze de garanţia legală a lucrării de reparaţie, alege să adopte o măsură care, pe fundalul crizei economice, ar putea duce la dispariţia a jumătate din cele 5.000 de service-uri autorizate.

Concret, atelierele auto vor plăti taxele anuale de autorizare în funcţie de numărul lucrărilor prestate şi al mărcilor reprezentate, pentru fiecare în parte. Anterior acestei măsuri, proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei. Noile taxe constau în câte 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară, precum şi 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă, astfel totalul taxelor ajungând acum să varieze între 11.000 de lei şi peste 20.000 de lei întrucât, potrivit ASSAI, un atelier auto efectuează aproximativ cinci activităţi pentru 20 de mărci auto.

“Precizând că industria de reparaţii auto plăteşte anual peste un miliard de euro la bugetul de stat, solicităm autorităţilor competente corectarea «derapajelor» menţionate”, se mai arată în comunicatul ASSAI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-10-21

TAGURI: rar, buzunar



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

SOTIR STANCU
15 Noi 2011

I se cam clatina scaunul vicepresedintelui PDL Sec tor 1 alias Sotir Stancu - Dir. Gen. RAR, dupa val ul de nemultumiri care a fost cauzat de decizia in teleapta de a majora taxe le de service.A primit te lefon chiar si de la Cabi netul Min. Transporturilo r care numai de acest val de ostilitate nu mai ave a nevoie.Sotir, pregatest e-ti bagajele ca vei cobo ri la prima statie!
FLAVIUS CIMPEAN
15 Noi 2011

O institutie nereformata si profund politizata, Re gistrul Auto Roman a raga it o hotarare care majore aza taxele de autorizare de 20 de ori.Urmeaza camp ania electorala anul urma tor si avem nevoie de ban i.Nu ne intereseaza votul prostilor din industria auto.Vrem doar banii lor si ii vom obtine orice ar fi. Chiar si cu japca.

Adauga un comentariu

Random image