2016-12-11 02:23

DEZVALUIRI


RATB aruncă banii pe garduri, dar vrea să scumpească biletele

 |  18:55
RATB aruncă banii pe garduri, dar vrea să scumpească biletele

În timp ce primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, visează laprivatizarea RATB, Regia investeşte zeci de mii de euro în garduri. RegiaAutonomă de Transport Bucureşti repară gardurile ce delimitează staţiile şi liniile de tramvai din Capitală.Oficialii RATB susţin că gardurile au fost realizate de o firmă particulară,însă garanţia lucrării a expirat. Conducerea RATB anunţă că va repara gardurilepeste tot unde va ficazul.

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti(RATB) au găsit soluţia pentru a îmbunătăţii calitatea serviciilor prestate. Cutoate că, la finele anului trecut, a avut nevoie de o suplimentare a bugetuluidin partea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), RATB îşipermite să investească sute de mii de lei în gardurile ce delimitează staţiilede tramvai. Reprezentanţii RATB adaugă noi stâlpi de metal gardurilor existente.Specialiştii în domeniu susţin că un metru de gard precum cele folosite pentrustaţiile RATB costă minim 10-15 euro. Regia a “recondiţionat” deja mai multe staţiide tramvai. De exemplu, au fost sudaţi stâlpi noi la gardurile din opt staţii depe linia tramvaiului 19 (Pridvorului, Costache Stamate, Şoseaua Mihai Bravu,Pod Mihai Bravu, Pod Mihai Bravu II, Peneş Curcanul, Calea Vitan, Laborator). Avândîn vedere că pentru o staţie sunt folosiţi peste 20 metri de gard pe sens, încazul în care preţul estimat de specialiştii în construcţii este corect, pentrulinia 19, Regia Autonomă de Transport Bucureşti ar putea cheltui peste 100.000de euro.

Reprezentanţii Regiei susţin că vor fi reparate toategardurile, “acolo unde se considerăcă este necesar”. “Gardurile au fost realizate de o firmă particulară şi auavut garanţie. Garanţia lucrării a expirat şi acum suntem nevoiţi să intervenim”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al RATB, BrânduşaRaeceanu. Oficialii RATB nu au putut însă să menţioneze care este valoareatotală estimată a investiţiei. Regia are totuşi 26 de linii de tramvai.

Mulţi bucureşteni nu văd însă necesară “reabilitarea” gardurilor ce delimitează liniile de tramvai. Mai mult, călătorii RATBsusţin că Regia a intervenit şi în staţii în care gardurile nu prezentauprobleme. “Este o lucrare făcută înzadar. Au stricat şi bordurile ca să poată monta stâlpii noi. Nu văd ce rezistenţăar putea să confere aceşti stâlpi gardului. Gardurile erau întregi”, ne-a declarat Gabriel Dobrescu, un bucureştean din zonaDristor, în sectorul 3 al Capitalei.

Restanţele Regiei

Nu gardurile au împiedicat însă tramvaiele RATB înaceastă iarnă. Chiar de Ziua Naţională, tramvaiul 41 nu a putut circula dincauza cablurilor îngheţate. Sute de bucureşteni au aşteptat atunci ore în şir tramvaiulîn frig, nefiind informaţi în privinţa defecţiunii. „Frecţie la picior de lemn”pentru necazurile călătorilor, doi directori ai RATB au fost atunci destituiţidin funcţie.

La finele anului trecut, conducerea Regiei Autonome deTransport Bucureşti a solicitat 65 milioane de lei, la ultima rectificarebugetară a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Şeful RATBdeclara, la acea vreme, că regia are nevoie urgentă de bani pentru a încheiaanul fără datorii, în caz contrar neputând fi achitate restanţele faţă de furnizoriide combustibil, electricitate sau piese de schimb. Municipalitatea bucureşteanăa acordat însă doar 42 milioane de lei.

Inevitabil,tot bucureştenii vor acoperi “neajunsurile” RATB. BileteleRATB s-ar putea scumpi în perioada următoare cu 40%, după cum a anunţat, recent,directorul general al Regiei, Adrian Criţ. În prezent, pentru o călătorie cumijloacele de transport în comun locuitorii Capitalei plătesc 1,3 lei. Adrian Criţ adeclarat că va relua, în acest an, demersurile în vederea majorăriipreţului biletelor. El a justificat măsura prin faptul că, de peste doi , Regia nu a operatnici o creştere a preţului biletelor, cheltuielile fixe s-au păstrat, iar primăria nu a mai acordatsubvenţii. În momentul de faţă, Capitala are mijloace de transport noi şi cel maimare parc auto din România. Consumul este însă cel mai ridicat, iar tarifulperceput este cel mai mic din ţară.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639233-10-19



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TEODOR
04 Ian 2011

Directorii de la RATB isi inchipuie ca bugetul Primariei Generale e un sac fara fund?Cat o sa mai dea Oprescu si Primaria pentru RATB?RATB-ul sa se gospodareasca mai bine,mai ales acum cand are si productie de tramvaie pentru piata externa,nu sa vina toata ziua,buna ziua la Oprescu!

Adauga un comentariu

Random image