2016-12-03 15:54

DEZVALUIRI


Reclama e sufletul comerţului… de partid. Şi de stat. Gheorghe Flutur a cheltuit 1,4 milioane de lei pentru a promova Bucovina în Suceava

 |  19:09
Reclama e sufletul comerţului… de partid. Şi de stat. Gheorghe Flutur a cheltuit 1,4 milioane de lei pentru a promova Bucovina în Suceava

Consiliul Judeţean Suceava, condus de democrat-liberalul Gheorghe Flutur, a demarat în forţă anul acesta prin contractarea unor servicii de promovare a imaginii. Banii s-au dus pe servicii de publicitate şi de promovare a programelor privind susţinerea turismului, o mare parte din sumele investite făcând parte din finanţări europene. Spre exemplu, pentru servicii aferente proiectului „Paştele în Bucovina”, instituţia condusă de Gheorghe Flutur a organizat, în câteva luni, două licitaţii deschise. Mai departe, de la reclame în ziare, posturi de televiziune sau de radio locale, până la tipărirea de pliante referitoare la consumul de fructe, toate aceste servicii au fost contractate de Consiliul Judeţean Suceava pentru 1,4 milioane de lei.

Promovarea turismului în Bucovina prin organizarea acţiunii numite „Paştele în Bucovina” este apanajul Consiliului Judeţean Suceava. Gheorghe Flutur este atât de preocupat de acest proiect, încât numai anul acesta a organizat două licitaţii pentru atribuirea unor contracte aferente acestui obiectiv. Prima iniţiativă în acest sens a fost demarată la data de 16 decembrie 2010, când Consiliul Judeţean Suceava a publicat pe site-ul SEAP, privind Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice, un anunţ de participare prin care şi-a făcut cunoscută intenţia de a încheia un contract de prestări servicii de publicitate. Obiectivul acestui contract, potrivit anunţului de participare, îl reprezintă promovarea proiectului „Paştele în Bucovina”, proiect finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea Durabilă şi Promovarea Turismului”.

Potrivit autorităţii contractante, în acest fel se urmăreşte promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, prin dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a structurilor de marketing specifice. Zis şi făcut. Odată cu publicarea acestui anunţ, a fost organizată, la data de 20 ianuarie 2011, o licitaţie deschisă în vederea atribuirii contractului. O singură societate comercială a depus oferta, respectiv compania de publicitate Best Advertising & Consulting SRL cu sediul în Bucureşti. Licitaţia s-a organizat şi în aceste condiţii, contractul fiind atribuit firmei în cauză la o valoare de 414.484,27 lei fără TVA.

 

Paşte bucovinean cu repetiţie

Nici nu s-a uscat bine cerneala pe contractul încheiat de Consiliul Judeţean Suceava cu Best Advertising & Consulting SRL, că instituţia condusă de democrat-liberalul Gheorghe Flutur a mai publicat pe Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice un nou anunţ de participare. Postarea din data de 24 ianuarie 2011 anunţă că instituţia Consiliului Judeţean Suceava vrea să contracteze din nou servicii de publicitate pentru proiectul „Paştele în Bucovina”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa Propritară 5 „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”. Şi de această dată, Consiliul Judeţean Suceava specifică faptul că se urmăreşte promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, dezvoltându-se şi consolidându-se astfel turismul intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a structurilor de marketing specifice.

O lună mai târziu, adică la data de 23 februarie 2011, Consiliul Judeţean Suceava a organizat o nouă licitaţie deschisă. De această dată, la licitaţie s-au prezentat două societăţi de profil. În urma deliberărilor, autoritatea contractantă a declarat câştigătoare oferta depusă de către societatea Musatinii SA, cu sediul în Suceava, căreia i-a atribuit un contract în valoare de 230.131 de lei fără TVA.

 

CJ Suceava te învaţă prin pliante că e bine să mănânci fructe

După ce a cheltuit pe proiectul „Paştele în Bucovina” suma de 800.000 de lei cu TVA inclusă, Consiliul Judeţean Suceava s-a gândit că n-ar fi rău să mai cheltuiască nişte bani pe promovare şi publicitate. Ideea funcţionarilor cu atribuţiuni de marketing din subordinea lui Gheorghe Flutur a venit pe loc. La data de 14 februarie, când încă se negocia contractul cu firma Musatinii SA, Consiliul Judeţean Suceava a publicat pe Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice un al treilea anunţ de participare în vederea contractării unor servicii de tipărire a unui pliant privitor la cunoaşterea beneficiului consumului de fructe proaspete în unităţile de învăţământ primar din judeţul Suceava, în anul 2011.

Pentru tipărirea acestor pliante hazlii, instituţia condusă de Gheorghe Flutur a pus la bătaie suma de 5.368 de lei fără TVA, din bugetul pe care îl administrează. La data de 1 aprilie 2011, Consiliul Judeţean Suceava a organizat o licitaţie publică, la care s-au prezentat nu mai puţin de 11 ofertanţi. După deliberări, contractul a fost atribuit în favoarea firmei Tipo-Lidana SRL, cu sediul în Suceava.

Cu toate acestea, avântul după reclamă nu s-a oprit aici. În ziua în care a atribuit contractul pliantelor pentru consumul de fructe, Consiliul Judeţean Suceava a mai postat un anunţ de participare în vederea contractării unor servicii de publicitate în media pentru instituţie. Publicitatea trebuia, potrivit anunţului de participare, să fie promovată prin ziare locale, cotidiene sau periodice (săptămânale), dar şi pe posturile de televiziune şi de radio care emit în judeţul Suceava. Pentru acest „proiect”, Consiliul Judeţean a scos din buget suma de 480.000 de lei fără TVA. La data de 29 aprilie, contractul a fost atribuit către patru firme, pe loturi.

Primul lot, în valoare de 235.680 de lei fără TVA, a fost atribuit firmei Crai Nou SA Suceava. Al doilea lot, în valoare de 43.632 de lei fără TVA, a fost atribuit firmei Impact Media SRL Suceava. Al treilea lot, în valoare de 174.528 de lei fără TVA, a fost atribuit firmei B.G. Media SRL Suceava, iar cel de-al patrulea lot, în valoare de 26.160 de lei fără TVA, a fost atribuit companiei Media Rom-Sor SRL Suceava.

 

5.000 de euro se vor duce pe monografia ucrainenilor

Ultima afacere privind servicii de promovare iniţiată de către Consiliul Judeţean Suceava a fost conturată la data de 17 mai 2011, când instituţia contolată de Gheorghe Flutur a anunţat că intenţionează să încheie un contract de furnizare de produse aferente proiectului „Monografia folclorică a ucrainenilor din judeţul Suceava şi a românilor din regiunea Cernăuţi”. Totodată, autoritatea contractantă mai vrea să încheie un contract similar pentru proiectul „Promovarea folclorului ucrainean în judeţul Suceava şi a celui românesc în regiunea Cernăuţi”, proiect promovat în cadrul Programului Operaţional Comun România – Ucraina – Republica Moldova 2007-2013.

Livrarea acestor produse, constând în hârtie pentru fotocopiere şi xerografică, dosare, cartuşe pentru toner, bibliorafturi şi agrafe de birou, se vrea a se face la sediul Consiliului Judeţean Suceava. Toate aceste produse vor fi achiziţionate prin licitaţie publică şi vor scoate din bugetul instituţiei suma de 5.000 de euro fără TVA.

 

160.000 de euro pentru „Crăciunul în Bucuvina” din 2010

Acelaşi Consiliu Judeţean Suceava, condus de vicepreşedintele PDL Gheorghe Flutur, a încheiat, la data de 29 octombrie 2010, un contract, în valoare de 159.000 de lei fără TVA, pentru achiziţia de servicii pentru organizarea de evenimente aferente proiectului „Crăciun în Bucovina”. Singura firmă care s-a înscris la licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Suceava, fiind şi cea declarată câştigătoare a afacerii, este SC ART Sound SRL cu sediul în Suceava. Sucevenilor li s-a servit un adevărat spectacol pe burta goală în perioada Sărbătorilor de iarnă. Astfel, Consiliul Judeţean Suceava a achiziţionat servicii privind amenajarea unui decor etno-religios chiar în centrul Municipiului Suceava, care a cuprins un sat bucovinean. Totodată, instituţia condusă de Gheorghe Flutur a comandat realizarea unui număr de 50 de bannere şi a 200 de afişe pentru promovarea acestui proiect, ele fiind instalate la intersecţiile tuturor drumurilor importante din judeţ.

În cadrul programului pregătit de Gheorghe Flutur au avut loc zece spectacole, la care au participat cel puţin 32 de formaţii. În cadrul aceluiaşi program, a fost organizat Festivalul Datinilor de Iarnă din Bucovina. Organizatorii festivalului au comandat, printre altele, închirierea unei mocăniţe, compusă dintr-o locomotivă cu aburi şi două vagoane de călători. Mocăniţa va avea punctul de plecare în oraşul Gura Humorului şi va face cinci staţii pe traseu. Totodată, au mai fost închiriate două trăsuri trase de patru cai.

 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-14

Mai multe imagini:
Reclama e sufletul comerţului… de partid. Şi de stat. Gheorghe Flutur a cheltuit 1,4 milioane de lei pentru a promova Bucovina în Suceava
zoom
Reclama e sufletul comerţului… de partid. Şi de stat. Gheorghe Flutur a cheltuit 1,4 milioane de lei pentru a promova Bucovina în Suceava
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

VTOADER
19 Mai 2011

SI CE E RAU IN PROMOVAREA BRENBULUI BUKOWINA,PANA LA VENIREA LUI FLUTUR,BUKOWINA ERA TRATATA CA O PROVINCIE FIE PRIN REPUBLICA MOLDOVA FIE UNDEVA PE LA RUSI,CU OI CU PASTE CU CRACIUN....DAR E DISCUTATA SI CINE NU A TRCUT DEMULT SI TRECE ACUM SUNT VIZIBILE SCHIMBARI.

Adauga un comentariu

Random image