2016-12-02 22:01

DEZVALUIRI


Şantier monitorizat pentru 7 milioane de euro

 |  21:00
Şantier monitorizat pentru 7 milioane de euro

Lucrările Magistralei 5 a metroului bucureştean costă statul român aproape 300 de milioane de euro, doar pentru tronsonul Eroilor - Drumul Taberei - Valea Ialomiţei, la care se vor adăuga 465 de milioane de euro, pentru traseul Universitate - Pantelimon.

Proiectul, „un efort naţional fără precedent”, după cum declara chiar ministrul transporturilor, Anca Boagiu, abia a început şi are termen de finalizare în anul 2015. Pentru monitorizarea execuţiei lucrărilor de la tronsonul Drumul Taberei, Metrorex plăteşte unei firme franceze nu mai puţin de 7 milioane de euro. Doar pentru Secţiunea Râul Doamnei - Operă  (inclusiv staţia, depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei), după cum se precizează în anunţul de atribuire publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Potrivit aceleiaşi surse, firma care va încasa cele 27,95 milioane de lei, fără TVA, este SolData SAS, o mică firmă din Franţa asemănătoare LLC-urilor (Limited Liability Company - companie cu răspundere limitată) sau LTD-urilor britanice (acelaşi tip, aceeaşi traducere). În Franţa, SAS este acronimul societăţii cu răspundere limitată (Société par Actions Simplifiée) care poate avea un singur asociat, persoană fizică sau juridică, sau poate fi subsidiara unei mari companii.

Lucrările acestui tronson, monitorizate de firma franceză, sunt executate de două asocieri de firme. ASTALDI - FCC - Delta ACM - AB Construct vor lucra la structura de rezistenţă de pe traseul Râul Doamnei - Operă, pentru 920 de milioane de lei, iar MAX BOGL Bauunternehmung GMBH - MAX BOEGL România, la Romancierilor - staţia Valea Ialomiţei, inclusiv depoul şi galeria de legătură, pentru 231 de milioane de lei. Contractul a fost atribuit, după ce licitaţia restrânsă a fost contestată de compania grecească Aktor.

Metrorex le dă tarabagiilor 11 m

Măsura desfiinţării „centrelor de profit” amplasate în imediata vecinătate a gurilor de metrou din Capitală loveşte prea puţin în comercianţii care deţin în zonă afaceri mici, dar sigure.

Cam tot ce înseamnă chioşc, tarabă ori magazin şi vinde ceva pe o rază de 10 m în jurul gurilor de acces la metrou ar trebui mutate din locul care, dintr-o dată, stânjeneşte buna desfăşurare a activităţii metroului bucureştean. Metrorex îşi motivează demersul spunând că astfel de măsuri se impun pentru că ar pune în pericol accesul la nevoie a mijloacelor de intervenţie – ISU, Salvare, Poliţie.

Patronul unui magazin de cartier care îşi vindea marfa chiar în faţa unei guri de acces metrou, până înainte de sosirea inspectorilor de la Primărie, priveşte destul de relaxat măsura impusă de conducerea Metrorex. Asta pentru că, nimic mai simplu, şi-a mutat prăvălia cu nici un metru mai încolo, mai exact pe domeniul ADP-ului. „Practic, acum mă aflu chiar lângă bordură (bordura care împrejmuieşte parcul – n.r.). Nu am plecat din zonă fiindcă nu am nici un motiv. Am închiriat acest spaţiu de la ADP doar pe un an, că pe cinci era mai mult. O să-mi reînnoiesc contractul an de an şi nu mă doare capul. Până la urmă de ce credeţi că au vrut să ne mute de aici? Vă spun eu: pentru că nu am cotizat la Metrorex, aşa cum, de pildă, am auzit că a făcut covrigăria deschisă recent în subteran, care, din câte am înţeles, cotizează cu 35.000 euro către Metrorex pe un contract de 5 ani”. Şi acesta nu e singurul care se află în această situaţie.

Unul dintre vecinii lui comercianţi, o florăreasă de cartier care îmbie trecătorii şi cu alt gen de mărfuri,  a sosit numaidecât să asiste la discuţia noastră. „E o muncă foarte grea

asta, să ştiţi. Uitaţi-vă la noi cum ne chinuim să ne vindem marfa. Stăm în frig, în ploaie, ce ştiu ăştia de la Metrorex ce e aia muncă?! Ce să facă oamenii altceva, să dea în cap?”, ne-a transmis aceasta. De pildă, în sectorul 6 al capitalei, conform celor de la Primărie, în faţa celor 8 staţii de metrou îşi desfăşoară activitatea un număr de 22 de comercianţi cu acte în regulă. În schimb, în ceea ce îi priveşte pe comercianţii care n-au acte pentru a-şi desfăşura activitatea comercială, aceştia sunt foarte dificil de monitorizat întrucât cei mai mulţi dintre ei comercializează produse sezoniere.

Un oficial al Primăriei nu ştie staţiile

Foarte încurcat în declaraţii şi nesigur de numărul staţiilor de pe tărâmul administrat de Andrei Chiliman, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 1, Alexandru Ichim, ne-a declarat: „Dumneavoastră nu ştiţi câte staţii de metrou sunt în sectorul 1 al Capitalei? Pai, vă spun eu: sunt 7 staţii plecând de la Universitate şi ajungând până la Pipera”.

Tot din declaraţiile sale am aflat că Primăria Sectorului 1 emite autorizaţii comercianţilor, dar doar acelora care vând flori şi ziare. Cele pentru vânzările sezoniere sunt date de Primăria Generală. Despre magistrala spre Bucureştii Noi, nici că ştia ceva: „Eu ştiu că există staţii până la 1 Mai. Chiar nu ştiam despre cele spre Bucureştii Noi. E posibil ca şi cea de la Basarab să fie tot în sectorul 1, deşi cred că e cam la limită”. Acelaşi purtător de cuvânt nu ştia de această cerinţă a celor de la Metrorex, şi nici că săptămâna viitoare ar trebui pusă în aplicare.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-01-02

TAGURI: metrorex, santier, tarabagii



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

CONSTANTIN DARIE
14 Dec 2011

CHILIMAN acopera mafia constructiilor ilegale din sector .Mergeti in str. TINTASULUI sa vedeti cum se construieste fara autorizatie si fara respectarea niciunei legi ,cu protectia Politiei Locale.
@CONSTANTIN DARIE
14 Dec 2011

Si halatu', halatu', cat e halatu'? Din ce gaura ai iesit bre baiatule? Daca o zici si pe aia cu ciocolata care marmotea inveleata in staniol esti "za best"!

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

30 sancțiuni date de ISU pentru Metrorex Inspectoratul pentru Situații de Urgență "Dealul Spirii" București-Ilfov a aplicat S.C.... 26 Noi 2016 | (0)
Metrorex vrea să cumpere 26 de trenuri noi Metrorex vrea anularea vechii proceduri și organizarea alteia noi, în care să fie cumpărate... 28 Noi 2016 | (0)