2016-12-11 14:12

DEZVALUIRI


Străzile din Otopeni, mai scumpe decât o autostradă

 |  21:00
Străzile din Otopeni, mai scumpe decât o autostradă

Primăria oraşului Otopeni i-a făcut un cadou de zile mari afaceristului Nelu Iordache. Îi va plăti 6 milioane de euro pentru fiecare kilometru de stradă reabilitat din cei 54 cât măsoară arterele cuprinse în contract.

Modernizarea infrastructurii din Otopeni înseamnă, potrivit caietului de sarcini, reabilitarea străzilor, extinderea reţelei de alimentare cu apă, a reţelei de canalizare menajeră (plus staţii de epurare), a reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat stradal. Costurile totale calculate sunt de peste 320 milioane de euro. Potrivit standardelor stabilite de Ministerul Transporturilor, un kilometru de drum naţional reabilitat, în zona de şes, costă cel mult 800.000 de euro (inclusiv sisteme de canalizare).

Contractul a fost atribuit de Primăria Otopeni, pe 12 septembrie 2011, asocierii dintre firma Romstrade SRL şi Arcadia Engineering SRL, în care liderul este prima societate. Interesant este că aceste firme, în asociere, au fost singurele ofertante.

Romstrade SRL, din Adunaţii Copăceni, este deţinută de Nelu Iordache (76%) şi milionarul giurgiuvean Gheorghe Cruceru (24%), ambii domiciliaţi în aceeaşi localitate în care îşi are sediul societatea.

În aceeaşi zi în care a fost atribuită lucrarea, Primăria Otopeni a semnat contractul privind consultanţa acestui proiect cu asocierea firmelor Jaypart SRL-Tractebel Engineering SA. Prima dintre ele este deţinută în totalitate de o firmă înregistrată în Londra, Jaypart Ltd, şi este administrată de Dragoş Niia, omul de încredere al lui Nelu Iordache, ambii fiind asociaţi în firma Blue Smart Travel. Jaypart SRL îşi are sediul la aceeaşi adresă la care se află compania lui Nelu Iordache, Blue Air, respectiv strada Buzeşti nr. 71. Contractul de consultanţă costă 5,3 milioane de euro.

Ca o comparaţie, reabilitarea DN67 C, cunoscut şi ca Transalpina, aflată la cea mai mare altitudine din România, de 143 de km, a costat 350 de milioane de euro, în condiţiile în care, din punct de vedere al costurilor, zona de munte este mai scumpă decât cea de şes sau câmpie. Primăria Voluntari a semnat, în 2008, tot cu Romstrade, un contract de modernizare a infrastructurii, la valoarea de 62 milioane de euro. Şi acesta şi cel semnat cu Primăria Otopeni sunt derulate pe principiul „credit-furnizor” care presupune ca executantul să obţină fondurile necesare, iar beneficiarul să i le plătească prin bilete la ordin pe o anumită perioadă.

Licitaţie simulată de firma controlată de Nelu Iordache

Societatea Romstrade s-a aflat, acum câţiva ani, în centrul unui uriaş scandal, îngropat în final, privind repararea suprafeţelor de mişcare ale Aeroportului Băneasa, pe care operează compania low-cost a miliardarului Nelu Iordache, Blue Air.

Contractul de 30 milioane de euro a fost verificat de Corpul de control al ministrului transporturilor de atunci, Gheorghe Dobre, stabilindu-se că licitaţia a fost trucată. Astfel, potrivit raportului, o a doua firmă a simulat participarea la licitaţie, pentru ca Romstrade, asociată cu alte trei companii celebre în construcţii şi infrastructură, să o poată câştiga. Mai exact, potrivit raportului, „în data de 15.10.2004, au depus oferte doi ofertanţi, dintre aceştia SC Jaypart SRL a prezentat Scrisoarea de Înaintare din care rezultă că nu are garanţie de participare la licitaţie, astfel că i-a fost returnată oferta şi documentele însoţitoare nedeschise. Prin urmare, există suspiciuni că această firmă a simulat participarea la licitaţie, fapt ce a permis desfăşurarea în continuare a procedurii şi adjudecarea contractului de celălalt ofertant”. Deci firma Jaypart SRL, controlată de Nelu Iordache prin omul său de încredere Dragoş Ionel Niia, a simulat participarea la licitaţie.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-05-26

TAGURI: licitatie, otopeni, autostrada



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

OVIDIU STOENESCU
21 Feb 2012

Ce lege,ce standarde de coost,cind interesele o cer.Mai este putin si o sa auzim ca este vorba si de interese nationale.De parca ne-ar mai putea mira ceva in ziua de astazi
MARCELO
29 Feb 2012

) Tare cliupl. Am avut ocazia sa fac cumparaturi in aproape tot continentul nostru. Am fost de-a dreptul bulversat (venind din Tara Unde Vanzatorii-s Sefi) cu cata amabilitate am fost servit, sfatuit, indrumat, unele si-au petrecut cate o jumatate de ora sa-mi gaseasca marimea cautata si preferintele parfumul cautat (sunt printre putinii barbati carora le place sa faca cumparaturi si ma completez bine cu iubita mea care intra, ia marfa, plateste si iese ) ), de la frumoasele olandeze cu zambete calde si binevoitoare, la nemtoaicele cu zambet profesional si foarte expeditive nu se prea lungeau in povesti, de la frantuzoaicele putin absente dar serviabile si tot zambitoare, bien sur, pana la italiencele cu zambet larg, totusi, distant. Am incercat sa trag o concluzie asupra diferentelor de comportament dintre ale noastre si ale lor pornind de la diferenta de salariu. Apoi am incercat sa motivez cum ca la noi nu se preda dictonul Respecta, sa fii respectat . Cred ca undeva pe la mijloc putem gasi adevaratul motiv si anume la nivelul cultural al angajatorului, la patronii, managerii nostri, care-si angajeaza personalul, il instruieste il invata ) si-l plateste =)) pe cel ce-l reprezinta, practic, in fata clientelei.Ca incheiere, un prieten mi-a povestit ca in Japonia, in fiecare dimineata, patronii restaurantelor, magazinelor, exerseaza cu angajatii salutul si zambetul adresat clientelei hm, sa cred, oare? Nu stiu, inca n-am ajuns acolo.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Aeroportul Otopeni și-a premiat cel de-al 10.000.000-lea pasager Reprezentanții Aeroportului Internațional Henri Coandă București-Otopeni l-au întâmpinat... 09 Dec 2016 | (0)
Doi angajați SRI, sancționați din cauza lui Ioan Becali Doi angajați ai Serviciului Român de Informații (SRI) au fost sancționați disciplinar și... 23 Noi 2016 | (3)