2018-11-16 11:48


Tot mai multe telefoane Samsung se reîntorc în service cu aceleași defecte

 |  21:01
Tot mai multe telefoane Samsung se reîntorc în service cu aceleași defecte
Robert Veress

Categoric, problemele pe care Samsung le-a întâmpinat cu modelul Note 7 nu sunt singulare în istoria producătorului coreean, dacă ne referim la defecte de fabricație la un număr mare de telefoane de același tip. De fapt, chiar dacă au avut configurații de top în momentul lansării, smartphone-urile din gama Note nu s-au remarcat prin fiabilitate și durabilitate. Producția și distribuția ultimului model al gamei, Note 7, lansat în luna august 2016, au fost oprite exclusiv fiindcă e periclitată viața utilizatorilor, iar Samsung risca să piardă mult mai mult de pe urma proceselor în care ar fi fost angrenată, decât „omorându-și nava amiral” a „flotei” de telefoane. Dar și modelele anterioare prezintă defecte grave de fabricație, ce se întâlnesc prea des pentru a fi considerate în marja acceptabilă. Admiterea acestui fapt și înlocuirea automată a produselor defecte, dacă nu retragerea lor și despăgubirea clienților afectați, ar fi dezastruoasă pentru afacerile Samsung. Așa încât, firma din Suwon preferă să-și tracaseze cât poate clienții, în special pe cei din „piețele emergente”, precum România, unde complicitatea autorităților de control al pieței este mai simplu de asigurat. Pare că, la noi, Samsung „a vărsat” containerele cu rebuturi Note 4, fiindcă service-urile sunt efectiv asaltate de posesori ai acestui model. Legislația nu foarte clară le permite celor de la ESD-ROM (service-ul autorizat Samsung) să-și bată efectiv joc de clienți, puși să revină de mai multe ori în service, pentru același defect, fără a trece uneori nici măcar zile între momentul ridicării din serviciu și reapariția defectului. Asta, dacă acesta a fost remediat, fiindcă există multe situații în care se pretinde că telefonul „este adus la conformitate”, când, de fapt, problemele pentru care a ajuns acolo persistă. În alte țări europene, produsele de folosință îndelungată introduse în service fie sunt aduse la conformitate din prima, fie sunt înlocuite. La noi, dacă service-ul nu admite că telefonul este ireparabil, trebuie să te reîntorci ori de câte ori „vor mușchii” depanatorilor. Modificarea legislației în acest domeniu ar trebui să fie prioritară pe agenda viitorului Parlament. Ar trebui…

Am scris, deja, de două ori, despre problemele telefoanelor Samsung Galaxy Note 4 și modul în care acestea sunt soluționate în service-urile ESD-ROM (Electronics Suport Division Romania). În primul articol (Moartea unui mit. Service-ul Samsung de o oră a durat... 11 zile), publicat în decembrie anul trecut, am relatat o pățanie personală, cu un telefon nou-nouț. După o serie de trei intervenții consecutive în service, problema semnalată persista, iar cei de la service tot refuzau eliberarea negației de service, document care permite înlocuirea produsului sau despăgubirea clientului cu contravaloarea produsului la momentul achiziției.

A existat o urmare a acelei pățanii, pe care încă nu am relatat-o. După publicarea articolului, Samsung România a decis că se impune, totuși, eliberarea negației de service. Însă, nici al doilea telefon Note 4 nu m-a scutit de probleme. Deși unele dintre defecte s-au manifestat chiar de la început, m-am prezentat în service abia recent, când telefonul a devenit aproape inutilizabil. Ajuns la service, am reclamat următoarele probleme: 1. Bateria nu ține 12 ore în regim de utilizare normală). Există perioade de consum fantastic, de genul 1% pe minut, chiar fără ca telefonul să fie utilizat. în perioadele respective, telefonul se încălzește foarte tare și bateria slăbește chiar și conectată la o sursa de alimentare. 2. Camera foto pornește de multe ori cu o întârziere de aproximativ 10 secunde. 3. Căutarea unui număr de telefon în agendă nu e instantanee, ci durează cam 5-10 secunde. 4. Există situații când touch-ul nu răspunde la comenzi. De exemplu, uneori primesc un apel și nu pot răspunde. 5. Se întâmplă frecvent ca, după închiderea unui apel, telefonul să formeze același număr, din nou, fără a primi comanda respectivă. 6. Se întâmplă destul de des (cam una din circa 30 de situații) ca eu să dau comanda de apelare a unui număr din agendă sau din lista de apeluri și telefonul să apeleze cu totul alt număr (de regula, ultimul apel efectuat). De asemenea, se întâmplă ca telefonul să intre în modul apelare video, deși nu dau vreo comandă în sensul acesta.

În service a fost înlocuită bateria și s-a făcut o resoftare a telefonului (resoftarea este nu o resetare, ci efectiv o rescriere de la zero a softului aparatului, procedură care se aplică majorității telefoanelor introduse în service-ul ESD-ROM; așadar, aveți grijă să vă salvați datele personale înainte de vă duce cu un telefon acolo, fiindcă recuperarea acestora va fi efectiv imposibilă ulterior). Urmare a acestor proceduri, aveam să constat că problemele 1 și 6 s-au rezolvat, însă problemele 2, 3, 4 și 5 persistă. Am decis că o prea puțin probabilă rezolvare a acestor probleme nu justifică timpul, banii și nervii pierduți pentru o revenire în service. Și nu pot să nu mă întreb - oare câți utilizatori Note 4 se confruntă cu aceleași „mici” neajunsuri, pe care preferă să le ignore? Asta, pe lângă cei care nu le ignoră: cât timp am stat în service-ul ESD-ROM, în așteptarea schimbării bateriei și resoftării, am remarcat că, în lista de telefoane introduse în service chiar atunci se mai aflau două aparate din același model…

PUTEREA cititorului. O clientă Samsung și-a recuperat banii pe telefonul defect după intervenția ziarului nostru” este al doilea articol referitor la problema în discuție. L-am publicat la începutul lunii mai a.c., în urma sesizării unei cititoare, care remarcase primul articol și, confruntându-se cu o problemă asemănătoare, întâmpina dificultăți în obținerea unei soluții mulțumitoare. În cele din urmă, întrebările adresate reprezentanților Samsung România au avut darul de a mișca și de această dată lucrurile, iar cititoarea noastră a primit mult-râvnita negație de service. Din fericire pentru ea, a putut opta pentru un alt model de telefon, iar de atunci viața ei beneficiază de un stres zilnic în minus. Din nefericire pentru marea masă a clienților nemulțumiți ai Samsung România, cazuri de genul acesta, cu happy-end, sunt foarte rare.

Ajungem și la problemele care m-au convins că este necesar să revin asupra subiectului. Aceste probleme ne-au fost semnalate de un cititor al ziarului PUTEREA și de prietena sa. Amândoi sunt posesori de Note 4. Ambele telefoane au avut probleme grave în garanție. În cazul unuia dintre telefoane, problemele nu s-au rezolvat nici după trei intervenții, iar proprietarul refuză, acum, să mai ridice aparatul din service. În cazul celuilalt, problemele s-au rezolvat la a patra intervenție, abia după amenințări cu reclamații la ANPC.

În continuare, relatările celor doi clienți Samsung.

El:

Buna ziua,

Am citit articolul dv. „PUTEREA cititorului. O clientă Samsung și-a recuperat banii pe telefonul defect după intervenția ziarului nostru” despre nedreptatile facute de cei din service-ul ESD Apaca, service autorizat Samsung, si ma vad nevoit sa apelez la dv. ca ultima speranta.

Povestea telefonului meu Note 4 pe scurt este urmatoarea:

A fost achiziționat pe data de 19.02.2015, cu suma de 3.150 de lei, de la magazinul Flanco, beneficiind de garanție 24 de luni.

Povestea cu service-ul incepe in data de 19.08.2015, cand l-am dus cu probleme la camera spate, pierdere de semnal wifi si GSM (nu se primeau apeluri, desi telefonul era deschis). Dupa ce a fost resoftat, telefonul a fost ridicat din service in ziua urmatoare.

Am filmat defectul unui alt Note 4, cel al prietenei mele (care a avut, intr-o saptamana, 4 intrari in service!), vizualizand astfel ca si telefonul meu are defect la camera spate, acesta pierdea focalizarea si suprasatura culorile.

In data de 25.10.2016 am dus telefonul in service cu urmatoarele defecte: probleme la infrarosu, suprasaturarea culorilor la camera spate si pierderea focalizarii (defect prezentat si sesizat de receptionerul din service, prin compararea in paralel a 2 telefoane Note 4, al meu si al prietenei mele, diferentele fiind vizibile la simpla focalizare asupra unui corp de iluminat din showroom), probleme la display (prezentat cu film receptionerului din service), probleme la functia de repaos, probleme cu lanterna in timpul convorbirii in sensul ca am activat optiunea de flash cand suna, iar acesta s-a aprins in timpul unei convorbiri. Am primit in aceeasi zi, seara, in jurul orei 21:00, sms  de la service ca telefonul este adus la conformitate si ma pot duce sa il ridic. In data de 26.10.2016 am fost in pauza de masa la service si am ridicat telefonul. Pe fisa de service scrie ca a fost schimbat display-ul, camera frontala si camera spate, si a primit resoftare. 

In urmatoarea zi am incercat sa fac poze, insa am vazut ca telefonul prezenta acelasi defect la camera spate ca in data in care a intrat in service, pus fiind in paralel cu acelasi Note 4 al prietenei mele. Pe 28.10.2016 am fost din nou la service pentru a semnala defectul, alaturi de Note-ul prietenei mele, le-am pus in paralel si se vedeau clar aceleasi diferente ale camerei, diferente semnalate si de catre receptionerul din service si trecute in fisa de intrare in service. In fisa am cerut negatia din partea service-ului si am stipulat prezenta aceluiasi defect la camera spate a telefonului ca la intrarea in service anterioara.

Pe data de 4.11.2016 am primit sms de la service sa ma duc ca pot ridica telefonul, acest fiind adus la conformitate.

Am sunat la service sa vad cum a fost rezolvata problema, raspunsul telefonic fiind ca a fost inlocuita rama telefonului si a fost resoftat. Am facut o sesizare la Samsung Romanaia cu nr 1131611390, in aceeasi zi.

Pe 10 noiembrie am primit raspunsul de mai jos dupa o discutie telefonica cu reprezentantul Samsung, in care mi-a spus ca telefonul s-ar fi putut defecta intre cele doua intrari in service.

"Samsung

SVC <svcmail@samsung.com>To xxxyyy @yahoo.com Nov 10 at

3:10 PMStimate domnule Bujorescu Catalin

Va multumim pentru mesajul dumneavoastra si pentru faptul ca ati ales un produs Samsung.

Ca urmare a sesizarii dumneavoastra din data de 4.11.2016 inregistrata cu numarul 1131611390 cu privire la cererea dumnevoastra de inlocuire a produsului SM-N910CZWEROM seria 355025061347819 si refuzul de ridicare al produsului reparat va putem comunica urmatoarele:

In conformitate cu Art.11. – (1) din Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora: În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Service-ul autorizat Samsung – Electronic Support Division a verificat aparatul si a l-a adus la conformitate prin inlocuirea ramei telefonului si resoftarea acestuia.

Conform prevederilor legale , produsul dumneavoastra a fost reparat, repararea produsului fiind efectuata cu piese noi si originale, pe cale de consecinta va invitam sa ridicati produsul reparat din centrul service Electronics Support Division.

Va multumim pentru interesul acordat si va stam la dispozitie in continuare.

Cu stima,

S.C. Samsung Electronics Romania SRL”

Eu întreb:

Cum este posibil ca telefonul sa iasa din service adus la conformitate prin schimbarea camerei, iar dupa nici o zi acesta sa prezinte acelasi defect reclamat anterior?

Cum este posibil ca rama telefonului sa fie solutia de remediere a unei probleme de funcționare a camerei foto care nu a putut fi remediata prin intrarea in service de 2 ori?! Defectul raportat era lipsa de focalizare si suprasaturarea culorilor, iar rama a rezolvat acestdefect?!

De fiecare data cand telefonul este adus inservice, acesta se va intoarce in service cu aceeasi problema?

Cum este posibil ca un client care a achizitionat un produs premium sa fie pe post de cobai si tester in locul tehnicianului care trebuia sa se ocupe de testarea telefonului inainte deiesirea acestuia din service? Cum altfel se poate interpreta faptul că telefonul este „adus la conformitate”, dar numai dupa 2 zile reintra in service cu exact aceeasi problema?

Nu doresc ridicarea acestui telefon, care se pretind a fi fost adus  din nou a fi adus la conformitate, insa poate ascunde acelasi defec sau alte defecte, care imi pot provoca pierdere de timp, bani, nervi etc.

Nu doresc decat inlocuirea acestui telefon cu unul la care nu s-au facut interventii dubioase asupra lui.

Precizez că am reclamat situația la ANPC în urmă cu două săptămâni și încă nu am primit răspuns.

Ea:

Am nevoie în activitate de un telefon performant și am ales un Note 4, pe care l-am achiziționat de la Vodafone România, sucursala Băneasa, în 23.07.2015.

Pe 6 septembrie 2016 l-am dus la service la Apaca, deoarece se blocase sistemul de operare, nu mai făcea boot și nu reușeam să intru deloc în el.

La service au constatat eroarea principală de pe ecran și au mai adăugat și ce am mai spus eu: un curcubeu care apărea pe ecran când și când, sacadarea și faptul că uneori volumul tonului de apel se reducea la minim fără intervenția mea.

În aceeași zi m-au chemat să îl ridic, mi-au spus că l-au resoftat și au schimbat displayul. Acestea au rezolvat într-adevăr problema curcubeului de pe ecran și pe cea a volumului, însă nu și mișcarea sacadată a terminalului. Am plecat cu el acasă cu inima îndoită deoarece îl testasem deja la service pe funcțiile lui de bazăși tot sacada, dar cei de la service mi-au zis că, în opinia lor, telefonul este în parametrii lui optimi.

Acasă, după ce l-am personalizat cu aplicațiile pe care le utilizez am constatat că sacadarea era tot mai accentuatăși a doua zi m-am dus la service cu un film făcut cu un alt telefon să demonstrez problema, deoarece cei de la service se legau de faptul că problema nu se manifesta în fața lor și nici la testele de service. Recepționerul a confirmat problemele expuse de mine și împreună cu filmul doveditor l-a băgat din nou în service, spunându-mi că cel mai probabil va fi schimbată placa de bazăși îl pot ridica într-o oră dacă o au pe stoc.

Când am fost din nou să ridic telefonul din service, mi s-a spus că i s-a aplicat din nou update de soft și rescrierea numărului IMEI pe placa de bază. Am cerut lămuriri în privința acestui procedeu de service, și mi s-a spus că este o procedură standard care rescrie pe placa de bază caracteristicile telefonului – funcții de tip wireless, infraroșu etc.

Mi-am manifestat îndoiala că dacă problema nu s-a rezolvat la prima resoftare, cum se poate rezolva prin a doua. Reprezentantul din service a răspuns că problema este legată de cardul meu de memorie, care poate este defect sau virusat. Însă, cardul a fost testat în alt telefon și a funcționat fără erori.

Am mers in nou la service împreună cu prietenul meu și amenințând cu reclamația la ANPC, am reușit să îi determinăm să îl ia din nou în serviceși de această dată au schimbat placa de bază și rama, deoarece în timpul manipulării în service au rupt un element de susținere și spatele telefonului nu se mai închidea corespunzător.

În timpul unei săptămâni, acest telefon a intrat în service de 4 ori, timp în care nu m-am putut servi de el am pierdut timp la cozi și cu explicații, m-am lovit de refuzul service-ului de a face intervențiile necesare pentru soluționarea problemelor și am irosit bani și nervi pentru a-mi repara telefonul în condițiile legale de garanție.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-11-24

Documente:


TAGURI: telefon, samsung galaxy note 4, service, defect
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


FLORIN
25 Noi 2016

Salut, Ce iti scapa tie din toate problemele relatate este ca service-ul nu face decat sa urmeze regulile setate de producator. Atat si nimic mai mult. Daca crezi ca service-ului ii convine sa vina clientii suparati, te inseli. Evident exista probleme de calitate si de partea service-ului, insa 90% din cazuri ei sunt conformi cu cerintele producatorului. Remember this ! Merci F.
LUCIA
16 Dec 2016

Am si eu o problema asemanatoare. Cum obtin o negatie? Este a patra oara cand il duc la reparat . De 3 ori intr-o luna!
ANDRONIE ADRIAN
03 Oct 2017

Am patit si eu ceva asemanator si o sa incerc sa relatez pe scurt. Tot despre un Note 4 este vorba. Tot cu simptomele mai sus mentionate [ am recunoscut chiar toate problemele mai sus enuntate : descarcare si oprire aleatorie cu baterie incarcata 90%, pierdere semnal chiar in timpul conversatiilor, blocaje ...chiar toate] Dar nu despre asta vroiam sa va povestesc. Stiam deja ca 70% e de vina placa de baza a telefonului insa suspectam si placa de incarcare , bateria este noua. Am incercat sa vb cu mai multe service-uri despre o posibila reparatie insa fara rezultate mari, Toti isi dadeau cu presupusul si fiecare avea o parere si un pret diferit. Asa ca am mers la SAMSUNG in Afi Cotroceni sa intreb ce sa fac. La indicatiile lor am aflat de service-ul de le Iuliu Maniu nr 6 parca. pe 2.10.2017 seara am mers la ei si am cerut o verificare. Contra cost dupa cum am fost informat :48 ron. Am zis asta este , dar o sa stiu cu siguranta ce probleme are. Prima impresie a fost ca am ajuns unde trebuia, locatiea arata f ok, se vedeau prin parapetii de sticla cum tehnicianii lucrau la telefoane si toata dotarea care promitea mult. Dupa ce am luat bon de intrare in service am fost informat ca dureaza 30 min. Dupa 25 min am vazut cum telefonul a ajuns pe masa unui " super " tehnician care in mai putin de 1 min a si dat verdictul. Practic nu a facut nimic , eu fiind la 50 de cm supa parapetul de sticla si asteptam sa vad cum il desface si verifica ce probleme are. Mai exact a scos bateria si a verificat seria, a reconectat bateria si a intrat in meniul secrat unde se pare ca tel s-a blocat si dupa ce a asteptat 30 sec a inchis telefonul a ster ecranul si GATA. La ridicare am pus intrebarea care ma macina|: DECI CE ARE? Raspuns: Bateria este de vina si deasemnea placa de incarcare si posibil ceva e posibil sa aiba si blaca de baza. Stiind ce a facut VERIFICATORUl [am vazut cu ochii mei de la 50cm] am felicitat pentru serviciile minunate pe care
Random image



Ultimele stiri






loading...