2016-12-05 14:37

DEZVALUIRI


Tronsonul Câmpina-Predeal va fi finalizat la ''Paştele Cailor''. Patru ani pentru modernizarea a 47 km de cale ferată

 |  17:11
Tronsonul  Câmpina-Predeal va fi finalizat la ''Paştele Cailor''. Patru ani pentru modernizarea a 47 km de cale ferată

Cine îşi punea speranţa că va ajunge cutrenul, în această iarnă, de la Bucureşti la Predeal, în aproximativ o oră, trebuiesă-şi ia gândul. Aceasta întrucât lucrările de modernizare la infrastructuraferoviară sunt finalizate numai în proporţie de 60%, iar trenurile vor înregistraîntârzieri, în medie, de 100 de minute zilnic. De la începutul acestei ierni,pe relaţia Bucureşti-Predeal, trenurile ar fi trebuit să circule cu viteza de160 km/oră, conform contractului dintre compania CFR şi firma Porr pentrumodernizarea căii ferate Câmpina-Predeal.

Chiar dacă au trecut mai bine de trei ani dela semnarea contractului de modernizare a liniei de cale feratăCâmpina-Predeal, tronson din Coridorul IV Paneuropean, fiecare tren carecirculă pe ruta Bucureşti-Braşov şi retur întârzie, în medie, zeci de minutezilnic. Mai mult, până la sfârşitul lunii octombrie, pe linia Câmpina-Predeal,trenurile ar fi trebuit să circule cu viteza de 160 km/oră. “Modernizarea celor 47 km de cale feratănu se termină în acest an. Numai 60-65% din lucrare este finalizată. MinisterulTransporturilor a cerut firmei Porr ca, cea mai mare parte a lucrărilor să fiefinalizată până la sfârşitul acestui an. Au fost probleme cu predareaamplasamentelor. Nu sunt legate podurile de infrastructură feroviară. Cei carelucrează la calea de rulare nu au terminat lucrările din cauza podurilor. Celmai probabil, dacă se predau toate documentaţiile şi există finanţare,finalizarea lucrărilor la infrastructura feroviară se amână cu un an. Abia deiarna viitoare, trenurile ar putea parcurge distanţa Bucureşti-Predeal înaproximativ o oră”, ne-au declaratsurse din Ministerul Transporturilor.

Dupămodernizarea celor 47 km de cale ferată între Câmpina şi Predeal, compania CFRSA trebuie să facă rost de bani pentru repararea tronsonului Bucureşti-Câmpina. “După şapte ani de lafinalizarea lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale feratăBucureşti-Câmpina, CFR SA nu are bani pentru mentenanţă. Au apărut restricţiide viteză din cauza neîntreţinerii infrastructurii feroviare”, ne-au spus sursele citate.

Specialiştiidin industria feroviară se aşteaptă ca administratorul infrastructuriiferoviare să liciteze modenizarea linie de cale ferată Curtici-Sighişoara, pânăla sfârşitul anului viitor. “Prima licitaţiear trebui să fie pentru tronsonul de cale ferată Curtici-Radna. Nu se ştie cândse licitează modenizarea tronsonului Sighişoara-Braşov”, au adăugat specialiştii din industria feroviară.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-06-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DANUTZ10
08 Dec 2010

Buna seara . Tin sa comentez acest articol datorita lipsei informarii precum si lipsei de profesionalism al autorului sau . Astfel , ca si cunoscator al domeniului cai ferate , trebuie sa subliniez existenta unor greseli gogonate acoperite cu mult tact sub pretextul ,, surse din ministerul transporturilor '' . Deci , autorul articolului nu are nici o vina daca vreun oficial de-al ministerului transporturilor ( nu ca le tin partea , ci en contrere ) a facut misto de el
DANUTZ10
08 Dec 2010

de euro doar pentru 4 minute amarate . Alte chestii , gen nu e gata anul asta ci la anul se stiu de anul trecut adica din 2003 , nu trebuie decat sa dai o tura pe-acolo sau sa urmaresti forumurile pasionatilor feroviari iar chestia cu Sighisoara-Brasov e reala , nu stie nimeni cand ca si cum , pentru ca este prevazut in viitoarele proiecte de finantare respectiv 2012-2020 , dar n-ati uitat da Predeal-Brasov cumva ????
DANUTZ10
08 Dec 2010

Am scris 2009 si mi-a aparut 2003 , am scris miloane de euro si mi-a aparut sute de euro... I love this page....

Adauga un comentariu

Random image