2016-12-06 16:27

DEZVALUIRI


Un logo de doar 14 euro cumpărat cu sute de mii de euro

 |  19:34
Un logo de doar 14 euro cumpărat cu sute de mii de euro
„Blonda de laCotroceni” s-a deplasat ieri tocmai în China pentru a lansa cu surle şitrâmbiţe imaginea turistică a României în lume. Numai că surpriza pe care Udreao pregătea pentru turiştii străini a luat o întorsătură nedorită. Logo-ul(imaginea) noului slogan s-a dovedit a fi una inspirată, dacă nu chiar copiatăde pe o pagină de internet care se ocupă cu comercializarea de logo-uri. Imagineaprezentată de Udrea este rezultatul final al unei cercetări de piaţă pentrucare ministerul său a plătit 850.000 de euro. Ca o coincidenţă, ancheta depiaţă a fost realizată de CSOP, nimeni alta decât firma care produce de anibuni sondaje de opinie pentru Traian Băsescu şi PDL.

Imaginea României în lume costă 14 euro pe internet

„România, explorethe Carpathian garden” este sloganul care îl va înlocui de acum pe consumatul„România, land of choice”. Imaginea care însoţeşte sloganul este o frunzăverde, care poate fi găsită pe internet la preţuri incredibil de mici. Site-ul vinde un logo foarteasemănător pentru doar 14 euro. Întrebat cât s-a plătit pe poză, MinisterulDezvoltării şi Turismului ne-a declarat că nu se poate face o evaluare doar acosturilor logo-ului, pentru că imaginea face parte dintr-un proces decercetare mai amplu, iar etapele din acest proces „nu pot fi defalcate”, dupăcum precizează cei de la Biroul depresă. Cercetarea care a avut ca rezultat final o frunză care pe internetvalorează 14 euro a costat ministerul un pic mai mult: 850.000 de euro. Primulcare a descoperit asemănarea izbitoare dintre noul logo al brandului de ţarăromânesc şi un logo al unei firme de transporturi este Cristian Dorombach,cunoscut şi ca piticu.ro.

850.000 de euro daţi firmei care face sondaje de opiniepentru PDL

Contractul de850.000 de euro privind realizarea imaginii turistice a fost acordat deMinisterul Turismului unei asocieri de firme, în urma unei licitaţiiinternaţionale. Ca o coincidenţă, printre câştigătorii licitaţiei se regăsescşi cei care de ani buni lucrează cu Traian Băsescu şi PDL pe partea decercetare a intenţiei de vot a românilor. Tourism Hotel & RestaurantConsulting Group (THR) s-a asociat cu Taylor Nelson Sofres (TNS) şi au câştigatpotul pentru care s-au mai bătut încă două asocieri de firme: TBWA Bucuresti -GfK România şi Saffron Brand Consultants - Brandient Consult - Acacia AvenueLimited. Firma britanică TNS este acţionarul principal al CSOP, singura firmăde sondare a opiniei publice care l-a dat câştigător pe Traian Băsescu laexit-poll-urile din decembrie anul trecut.

Ministerul nu ştie ce să spună

Contactat dereporterii ziarului “Puterea”, Biroul de presă al Ministerului Turismului ne-a informat că eiştiu de existenţa unui contract cu TNS, nu cu CSOP. „Nu ştiu ce să vă spun. Euştiu că alte firme au primit contractul, nu CSOP”, ne-au declarat cei de laminister. Amintindu-le, însă că TNS este acţionarul principal al CSOP,angajaţii Biroului de presă găsesc repede soluţia: „Faceţi-ne o solicitare înscris!”.

CSOP: Am efectuat o cercetare privind turismul

Andrei Muşetescu,directorul general al CSOP ne-a confirmat că firma pe care o conduce adesfăşurat cercetarea pentru minister însă a precizat că nu cunoaşte detaliidespre logo, întrucât CSOP se ocupă doar de evaluarea pieţei, nu şi deproducţia publicitară. „Da, am efectuat o amplă cercetare privind turismulromânesc şi vă pot spune că instrumentele de cercetare au fost foarte profesionistrealizate. Nu vă pot spune însă nimic despre logo. Nu cunosc aceste date. CSOPnu realizează logo-uri şi producţie publicitară, noi ne ocupăm doar de sondareapieţei”, ne-a spus Muşetescu.

Udrea nu şi-a asigurat brandul pe internet

Deşi Elena Udreaa manifestat până ieri, la lansare, o secretomanie ieşită din comun în ceea cepriveşte identitatea noului slogan, un particular a înregistrat sloganul“carpathian garden” cu o săptămână înainte, scriu jurnaliştii de la hotnews.ro.MinisterulDezvoltarii Regionale şi Turismului a cheltuit 850.000 de euro pentru brandulde ţară, dar a uitat să îl înregistreze pe internet.Pentru “explore the carpathian garden”, noul slogan al României, ministerulcondus de Elena Udrea nu a înregistrat nici o pagina de internet în condiţiileîn care sloganul va beneficia de o campanie publicitară internaţională.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-10-01

Mai multe imagini:
Un logo de doar 14 euro cumpărat cu sute de mii de euro
zoom
Un logo de doar 14 euro cumpărat cu sute de mii de euro
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

VLAD
30 Iul 2010

O noua hotie la drumul mare dirijata de amantii mortii : Basescu si Udrea !

Adauga un comentariu

Random image