2016-12-04 01:54

DEZVALUIRI


Zbor de repatriere în sens invers. Un elicopter care se îndrepta spre Israel decolând din judeţul Buzău a aterizat forţat în Argeş

 |  17:31
Zbor de repatriere în sens invers. Un elicopter care se îndrepta spre Israel decolând din judeţul Buzău a aterizat forţat în Argeş

Unelicopter israelian de tipul celui care s-a prăbuşit în Munţii Bucegi, pe 26iulie, a aterizat de urgenţă, ieri- dimineaţă, în jurul orei 8.00, în judeţulArgeş, după ce a fost semnalată la bord o defecţiune tehnică. Aparatul se aflaîntr-o formaţie de două elicoptere CH-53 care urmau a se repatria în Israel. Cecăutau în Argeş decolând de la aerodromul Boboc (Buzău) spre Israel rămâne oenigmă pe care MApN refuză să o lămurească.

Neaducem aminte că aparatul militar prăbuşit în munţi a fost nevoit şi el săaterizeze forţat cu o săptămână înainte de tragedie, la fel ca elicopterul deieri. Primul ajunsese în Dâmboviţa, în zona localităţii Priboiu, dar se afla înplin zbor de antrenament, în cadrul exerciţiului comun cu MApN, Blue Sky 2010. Deaceastă dată, elicopterul de ieri nu mai avea de făcut nici un antrenament, cise îndrepta, alături de un alt aparat de acelaşi tip, spre Israel. Numai căzbura în direcţie opusă. Decolând de la aerodromul Boboc, normal ar fi trebuitsă zboare spre est sau, cel puţin, dacă nu direct în Israel, spre Constanţa,unde putea fi transportat pe cale maritimă. Informaţiile sunt neclare pentru căMApN păstrează un secret absolut asupra programului şi a rutei celor douăelicoptere. Cert este că, în loc să zboare spre est, a luat-o spre vest, în„zborul de repatriere”, după cum anunţă lapidar chiar MApN.

MApN sare în ajutor

Celde-al doilea elicopter, care îl însoţea în formaţie, a aterizat şi el pentru caechipajul să asigure paza şi eventual să dea o mână de ajutor. Oricum, un aparatal Forţelor Aeriene Române, de tip Puma Socat, a ajuns şi el, după aproximativ douăore, în localitatea argeşeană Vulpeşti, unde a avut loc aterizarea forţată,pentru a ajuta echipajele israeliene şi pentru a securiza zona.

Conformunor surse din Forţele Aeriene Române, ar fi existat probleme la motorulelicopterului, iar la bord s-au aprins luminile de avertizare, pilotul fiindobligat, conform procedurilor, să aterizeze de urgenţă. Potrivit aceloraşi surse,şi înaintea sosirii echipajului trimis de MApN s-a intervenit pentru remediereadefecţiunii, iar pilotul elicopterului a încercat să decoleze, însă acest lucrunu a fost posibil.

Elicopterulisraelian care nu avea probleme tehnice a decolat reluându-şi „zborul derepatriere”. Se pare că pentru celălalt aparat, care are o defecţiune la motor şicare a rămas la faţa locului, va fi necesară înlocuirea unei piese, ce artrebui adusă din Israel.

Jandarmii, anunţaţi.ISU, refuzat

ŞefulInspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Argeş, colonel Ion Popa, a declarat,ieri, că a fost primit de către jandarmi un apel de urgenţă din partea unorlocalnici din satul Vulpeşti, comuna Buzoieşti, localitate situată în suduljudeţului Argeş, aceştia spunând că au văzut două elicoptere care au aterizatpe un câmp din apropiere. "Am fost informaţi de către centrul de comandăal acestor elicoptere că nu sunt probleme deosebite şi ne-au transmis că nu aunevoie de ajutorul nostru. Nu pot să precizez de ce provenienţă sunt cele douăaparate de zbor care au aterizat pe câmp. În consecinţă, nu am trimis forţe deintervenţie la faţa locului", a precizat pentru Mediafax şeful ISU Argeş.

Exerciţiulcomun aerian româno-israelian Blue Sky 2010 s-a desfăşurat în perioada 18-29iulie la aerodromul Boboc şi a avut ca scop antrenarea pentru misiuni decăutare, salvare şi evacuare medicală. Probabil, din cauza întreruperiiprovocate de tragedia din Munţii Bucegi, exerciţiul a fost prelungit, astfel căelicopterele israeliene se mai aflau şi ieri în România, când au încercat să seîntoarcă în Israel.

Israelienii nu selasă. Vor continua antrenamentele în România

ReprezentanţiiForţelor Aeriene Israeliene (Israeli Air Force) nu s-au lăsat descumpăniţi detragedia de săptămâna trecută şi, probabil, nici de incidentul de ieri, astfelcă îşi vor spori exerciţiile de antrenament în România, deoarece, după cumrelata Jerusalem Post, în ediţia electronică de luni, trebuie îmbunătăţităabilitatea piloţilor israelieni de a zbura în zone muntoase.

Israelulşi România au început antrenamentele comune în 2006, când ministrul israelianal apărării de atunci, Shaul Mofaz, a semnat un acord pe cinci ani cu omologulsău român, care a permis IAF să mobilizeze aparate de zbor şi militari pentru ase antrena.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-02-04



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image