2016-12-11 08:15

ECONOMIE


Adio contractul cu Bechtel

 |  21:00
Adio contractul cu Bechtel

După negocieri aprinse, care au durat aproape două luni, Ministerul Transporturilor a reuşit să scape de Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, prin încetarea contractului de comun acord. Preţul plătit de ministerul condus de Anca Boagiu pentru acest compromis este de aproape 500 milioane de euro, bani de care Guvernul trebuie să facă rost până la sfârşitul anului viitor.

Compania Bechtel mai poate construi doar 64 km de autostradă în România. Surse din cadrul comisiei de negociere dintre Ministerul Transporturilor şi compania Bechtel, constructorul Autostrăzii Tranvilvania, ne-au explicat că restul de aproape 300 km din autostradă vor putea fi scoşi la licitaţie în perioada imediat următoare. “Contractul semnat în 2003 cu americanii de la Bechtel pentru construcţia celor 415 km de autostradă de la Braşov la Borş nu are clauză de reziliere. Americanii pot să renunţe când vor, fără să fie penalizaţi, dar Ministerul Transporturilor nu poate rezilia contractul fără plata unor penalităţi. Singura scăpare pentru Ministerul Transporturilor a fost renunţarea la acest contract de comun acord. Numai aşa se poate trece peste acea clauză prin care statul nu are voie să atribuie lucrarea doi ani de la ruperea acordului cu americanii. Prin încetarea contractului de comun acord, în două luni se pot derula licitaţiile pentru construcţia celorlalte tronsoane de autostradă, în lungime de aproximativ 300 km”, ne-au declarat sursele citate. 

Bechtel mai are o normă de 64 km de autostradă

După ce a achitat aproape 1,5 miliarde de euro pentru şapte ani de şantier din Autostrada Transilvania, dintre care numai pe 52 km de autostradă se poate circula, Guvernul trebuie să mai facă rost de aproape 500 milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de 64 km, Borş - Suplacu de Barcău. “Datoriile Companiei de Autostrăzi către Bechtel se ridică la aproximativ 120 milioane de euro. Pe lângă datorii, Compania de Autostrăzi mai are nevoie de aproximativ 350 milioane de euro pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş. Din 2008 se putea pune punct acestui contract păgubos pentru români”, au precizat sursele din cadrul comisiei de negociere dintre Ministerul Transporturilor şi compania Bechtel.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639255-12-25



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ION PICU
03 Aug 2011

luati-l si bagati-l la puscarie pe cel care a incheiat contractul cu americanii!
MAXENTIU ALIN
03 Aug 2011

contractul cu bechtel a fost nota de plata ptr intrarea in nato....
DAN
03 Aug 2011

Contractul a fost o "plata'? Posibil. Clauzele lipsa se datoreaza insa unor sefi si "specialisti" care pot fi trasi la raspundere.
MIRE
03 Aug 2011

pai daca nu este clauza de reziliere lipsa acesteia nu este valabila pentru ambele parti?pe ce baza platesc eu penalitati daca renunt la tine ca tu nu iti faci treaba bine?
EMIL
03 Aug 2011

"Democratic" in sensul lui Nastase: trecut prin Parlament cu anexe SECRETE!

Adauga un comentariu

Random image