2016-12-06 16:25

ECONOMIE


Adio rable de mare tonaj pe străzi

 |  21:00
Adio rable de mare tonaj pe străzi

Dacă înmatriculările de autoturisme noi continuă să scadă dramatic, ajungând la aproape 35% în primele nouă luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2010, afacerile camionagiilor prosperă. În plină criză, patronii firmelor de transport au avut grijă să îşi achiziţioneze, în primele nouă luni ale anului, peste 12.000 de autocamioane, fiind înregistrată o creştere a înmatriculărilor de peste două ori, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010.

În primele nouă luni din acest an, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere cu 34,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, până la 127.914 vehicule, în timp ce înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 58,7%, totalizând 46.140, potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Surprinzător, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor a crescut cu 73,3% faţă de trimestrul III 2010, cea mai semnificativă valoare a creşterii înregistrându-se la categoria autocamioane, de peste două ori (12.642).

Oficialii firmelor de transport ne-au explicat că explozia de înmatriculări ale autocamioanelor se datorează înlocuirii parcului auto învechit. „Ne-am ars, autocamioanele sunt ca şi lumânările, au depăşit nivelul de uzură. Majoritatea firmelor de transport lucrează în spaţiul intracomunitar unde autocamioanele parcurg între 12.000 şi 14.000 km lunar. Am tras de autocamioanele vechi până când autorităţile din ţările comunitare ne-au interzis să mai circulăm cu astfel de autovechicule”, ne-a declarat Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România. Potrivit acestuia, majoritatea autocamioanelor sunt achiziţionate în sistem leasing. „Autorităţile din Italia, Elveţia sau Germania au luat măsuri draconice împotriva transportatorilor. Chiar acum avem un autocamion în Elveţia într-un service. Poliţia a oprit autocamionul şi a observat că a scăzut presiunea la frână. Elveţienii au condus autocamionul în service de unde nu pleacă decât dacă sunt schimbate anumite piese în valoare de aproximativ 3.000 de euro. Nu se acceptă reparaţii care ar costa numai 800 de euro. Un cap de TIR performant costă şi 70.000 de euro, de obicei aceste autocamioane sunt cumpărate în sistem leasing”, ne-a mai spus Lixandru.

Pe de altă parte, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier, Augustin Hagiu, precizează că „numărul înmatriculărilor de autocamioane a crescut şi din cauza închiderii a peste 25% din firmele de transport”. „În ultimii trei ani, firmele de transport care au supravieţuit au preluat capacitatea camionagiilor care nu au mai rezistat pe piaţă. Există şi foarte multe autocamioane radiate de către transportatori. Există transportatori care au achiziţionat cap de TIR la preţuri între 17.000 şi 25.000 de euro”, a spus Hagiu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-07-08

TAGURI: rable, tonaj, strazi, camioane



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Mașinile diesel vor fi interzise în mai multe mari orașe Mașinile și camioanele diesel vor fi interzise în Paris, Mexic, Madrid și Atena începând din... 02 Dec 2016 | (0)