2016-12-10 03:24

ECONOMIE


Aeroportul Băneasa va opera doar curse business. Zborurile low-cost vor fi mutate pe Aeroportul Otopeni până în 2013

 |  19:54
Aeroportul Băneasa va opera doar curse business. Zborurile low-cost vor fi mutate pe Aeroportul Otopeni până în 2013

Ministerul Transporturilor va transformaAeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), până în 2012-2013, într-unul rezervatzborurilor business şi VIP, urmând ca traficul low-cost să fie mutat peAeroportul Otopeni, iar operatorii acestor curse vor avea costuri mai mari şivor majora preţul biletelor. "Într-un stat şi o capitală europeană, cu oevoluţie normală, transformarea Aeroportului Băneasa este absolut necesară.Este un pas foarte important şi un mesaj foarte bun pe care îl dă statul românşi un mesaj foarte bun pentru bucureşteni, care se pot mândri că au un aeroportVIP, ca în alte ţări", a declarat, joi, ministrul transporturilor, AncaBoagiu, într-o conferinţă de presă. Astfel, în vara anului viitor va fifinalizată reorganizarea interioară a aeroportului, valoarea investiţiei fiindde un milion de euro, majoritatea curselor vor fi cu aeronave de capacitateredusă, respectiv opt-zece locuri, şi minim 80% din numărul pasagerilor suntbusiness. De asemenea, vor exista terminale dedicate pentru aviaţie generală şiVIP. Pentru transformarea Aeroportului Băneasa va fi necesară dezvoltareainfrastructurii aeroportuare (terminal, heliport, platforme), dezvoltareainfrastructurii adiacente (turn de control, hangare, zonă de întreţinere şialimentare) şi dezvoltarea infrastructurii de acces (staţie subterană de metrouşi parcări). Anca Boagiu a spus că preţul unui bilet low-cost nu ar trebui săfie majorat cu mai mult de 4,5 euro în urma mutării curselor pe AeroportulOtopeni.

Cât priveşte modernizarea Aeroportului Henri Coandă,strategia de modernizare şi dezvoltare prespune în faza a treia a proiectuluiinvestiţii de 150 milioane de euro prin care va fi extins fingerul, inclusiv cuimplementarea standardelor Schengen, informează Ministerul Transporturilor.Termenul de finalizare pentru aceste lucrări este luna martie 2011. „Un altobiectiv principal pentru modernizarea Aeroportului Henri Coandă esteextinderea terminalului Plecări Internaţionale, viitorul Terminal PlecăriSchengen/Non-Schengen, lucrare cu termen de finalizare iulie2012. După finalizarea fazei a treia de lucrări de modernizare, AeroportulHenri Coandă va putea asigura un flux de 2.250 de pasageri pe oră, va dispunede 104 de ghişee check-in, 32 porţi de îmbarcare. Capacitatea AeroportuluiHenri Coandă va spori astfel la 6 milioane de pasageri pe an”, afirmă sursacitată.

Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-12-18



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image