2017-10-21 22:42


Agathon dă sfaturi hotelierilor

 |  15:26
Agathon dă sfaturi hotelierilor

România trebuie să ofere modalităţi inedite şi moderne de petrecere a timpului liber pentru toate categoriile, în lupta pentru recucerirea pieţelor turistice, un domeniu în care are de recuperat fiind cel al turismului de distracţie oferit în varianta noilor tehnologii, afirmă preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS), Dan Matei Agathon.

Dan Matei Agathon atrage atenţia căturiştii nu vin în vacanţe doar pentru odihnă şi relaxare, ci doresc să beneficieze şi de distracţie, se arată într-un comunicat de presă. În funcţie de statutul familial, dar şi de categoriile de vârstă, factorii implicaţi în turism trebuie să pună la dispoziţia turiştilor un necesar minim, “astfel încât aceştia să-şi petreacă într-un mod cât mai plăcut timpul liber şi să devină reclame vii pentru locul în care şi-au petrecut vacanţa”.

“De foarte multe ori hotelierii, dar şi proprietarii de restaurante, baruri sau cluburi uită de îmbunătăţirea ofertei pentru timpul liber şi consideră că e suficient dacă-i oferă turistului o piscină sau un meniu de restaurant, după cum cluburile organizează pur şi simplu petreceri fără a le promova tematica şi a interacţiona cu posibilii clienţi. Nu trebuie uitat că barurile şi cluburile constituie cel mai important loc de distracţie, în primul rând pentru tineret, dar nu numai. Pe lângă programul muzical şi DJ de calitate, cluburile trebuie să acorde o atenţie deosebită evitării poluării fonice a hotelurilor din jur. Nu trebuie uitat că mulţi turişti doresc să se şi odihnească”, menţionează Agathon în comunicat.

IT în dezvoltarea turismului

Un domeniu în care România are de recuperat, arată preşedintele FPTS, este cel al turismului de distracţie oferit în varianta noilor tehnologii, pe bază de aplicaţii pentru smartphone şi de softuri specializate pentru a informa şi atrage turiştii prin interactivitate.

“Pentru a impulsiona turismul de distracţie sunt utile aplicaţiile de tip smartphone, pentru ca turiştii să poată afla uşor unde găsesc un restaurant cu un anumit specific, unde pot practica ski pe apă sau ce petreceri sunt în fiecare club. Recent a fost lansată o astfel de aplicaţie modernă, The Beat, pentru cei care vor să fie la curent cu ce se întâmplă în piaţa de evenimente şi sunt interesaţi să socializeze pe aceste teme. Acesta este însă numai un exemplu din piaţa noilor tehnologii care pot veni în sprijinul turismului românesc. Pe calea acestor aplicaţii, evenimentele, monumentele şi locurile speciale ale României ar putea să iasă din zona de nebuloasă şi să devină cunoscute lumii întregi. Nimeni nu mai poate ignora internetul şi aplicaţiile de tip soft în promovarea turismului, iar România are de recuperat la acest capitol”, adaugă fostul ministru al Turismului.

Distracţie şi pentru copii

În plus, acesta atrage atenţia că turismul de distracţie de noapte nu este singurul sector în care România trebuie să îşi îmbunătăţească aplicaţiile.  Potrivit acestuia, hotelierii trebuie să introducă în mod obligatoriu zone de joacă pentru copii şi, în acelaşi timp, să angajeze echipe de animaţie pentru copii. Aceşti animatori vor ţine ocupaţi copiii prin acţiuni specifice vârstei lor, astfel încât părinţii să îi poată lăsa fără nicio grijă atâta timp cât pleacă la plajă sau la restaurant. Seara, echipele de animaţie pot antrena copiii în activităţi desfăşurate ca mici spectacole. De altfel, echipa de animaţie nu este necesară doar celor mici, ea putând funcţiona şi pentru adulţi cu atribuţia principală de a oferi moduri speciale de petrecere a timpului liber în cadrul hotelului: gimnastică acvatică, organizarea unor jocuri şi concursuri la care să participe cât mai multe persoane.

Fără manele

“Dacă vorbim de litoral, turiştii vor căuta în primul rând o plajă curată, amenajată, cu şezlonguri şi umbrele de soare, însă foarte importante sunt şi terasele/barurile, dar mai ales terenurile de volei, fotbal sau organizarea de sporturi de apă (jet, ski pe apă, parapantă). Aceste sporturi nu trebuie să deranjeze ceilalţi turişti şi este de preferat să se desfăşoare în zone delimitate de siguranţă', subliniază Dan Matei Agathon.

De asemenea, restaurantele sunt un punct de atracţie pentru turişti, indiferent că aceştia au optat pentru pachete all - inclusive sau nu. “Pe lângă produsele proaspete şi o servire cât mai bună a clienţilor, restaurantele trebuie să renunţe la a mai oferi junk - food sau shaorma. Turiştii doresc mâncăruri tradiţionale servite într-un cadru adecvat. Imaginea turismului românesc poate fi promovată şi din prisma mâncărurilor foarte gustoase. Mulţi turişti străini s-au întors la noi în ţarădatorită bucătăriei româneşti extrem de bune. Seara, restaurantele ar trebui să introducă şi programe muzicale live, fără însă a confunda acest lucru cu manelizarea programului oferit”, adaugă preşedintele FPTS.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639566-12-23

TAGURI: agathon, hotelieri



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri