2016-12-03 04:29

ECONOMIE


Americanii de la Bechtel vor transfera o parte a utilajelor din România către proiecte din alte ţări

 |  19:05
Americanii de la Bechtel vor transfera o parte a utilajelor din România către proiecte din alte ţări

Reprezentanţiicompaniei Bechtel au declarat că vor fi transferate câteva utilaje de peşantierul Autostrăzii Transilvania către lucrări din alte ţări, dar în Româniavor rămâne utilajele necesare pentru reluarea activităţii pe tronsonul 3CSuplacu de Barcău - Borş.

"Câtevautilaje vor fi transferate către alte proiecte, dar în România vor rămâneutilajele necesare pentru a începe activitatea dacă va fi cazul şi când va ficazul pentru reluarea lucrărilor pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania.Va rămâne în România un număr semnificativ de utilaje grele. Avem în prezent220 de muncitori care stau", a declarat, pentru NewsIn, purtătorul decuvânt al companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu.

Totodată,reprezentanţi ai companiei americane au precizat: "În aprilie anul acestaam decis să facem o concediere colectivă, respectiv 700 de oameni, deoarece înacel moment nu aveam o perspectivă a plăţii datoriei pentru lucrările din 2010şi nici dacă vom primi de la CNADNR plata facturilor din 2011. Nu am primitbanii pe facturile emise pentru lucrările efectuate şi nici nu avem operspectivă a viitorului.Aşteptăm să vedem dacă CNADNR ne va spune sălucrăm şi pe alte sectoare de pe autostrada Transilvania", mai spunreprezentanţii Bechtel.

Întrebatcum se explică creşterea preţului de la 5,4 milioane de euro pe kilometruconstruit de autostradă,la începutul contractului, la 16 milioane de europe kilometru, în prezent, Sgârcitu a declarat: "Nicăieri în contract nuavem un preţ fix, sunt preţuri unitare pe diverse categorii de unităţi" .

CompaniaNaţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a înregistrat, la data de 1 mai,datorii de peste 111 milioane de euro, din care peste 21 milioane de euroreprezintă TVA, către compania americană Bechtel, pentru proiectul AutostradaBraşov - Cluj - Borş, au declarat recent reprezentanţii CNADNR .

"Pentru proiectul Autostrada Braşov - Cluj -Borş, în anul 2010, bugetul aprobat iniţial a fost de 977 milioane lei, iardatoriile înregistrate în luna ianuarie 2010 se ridicau la 903 milioane de lei,din care 867 milioane de lei numai la constructor. Totodată, în anul 2010lucrările s-au concentrat pe secţiunea Câmpia Turzii - Gilău, pentru punerea înfuncţiune a tronsonului Câmpia Turzii - Turda, valoarea acestora fiind de circa99 milioane de euro. Pentru plata datoriilor au fost aprobate în luna decembrie2010 două Hotărâri de Guvern prin care au fost alocaţi din fondul de rezervă ladispoziţia Guvernului 16 milioane de euro", potrivit CNADNR.

Aparut in:

Ultima modificare in data de :639249-07-31



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image