2016-12-07 18:39

ECONOMIE


Anca Boagiu dă lucrări firmei unde a fost angajată ca secretară. Contract de peste 31 milioane de euro pentru foştii colegi de la SECoL SpA

 |  19:09
Anca Boagiu dă lucrări firmei unde a fost angajată ca secretară. Contract de peste 31 milioane de euro pentru foştii colegi de la SECoL SpA

După cinci luni de la “înscăunarea”ca ministru al transporturilor, AncaBoagiu a acordat firmei italiene SECoL SpA, la care a lucrat la începutulcarierei sale, un contract de peste 31 milioane de euro, ce va fi plătit deCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Italienii, carenu au mai primit contracte de reabilitare a drumurilor naţionale de aproape zeceani, au câştigat un lot pentru modernizarea a 37 kilometri din DN6 Alexandria - Craiova, pentru mai mult de31 milioane de euro. Surprinzător este faptul că firma unde ministrul Boagiu afost angajat ca asistent director are sediul chiar înMinisterul Transporturilor.

„Regii asfatului” au fost detronaţi de italieniide la SECoL SpA, firma unde ministrul transporturilor, Anca Boagiu,a fost angajat încă de pe băncile facultăţii. Odată cu încheierea contractelorpe bandă rulantă pentru modernizarea DN 6 Alexandria - Craiova, DN 24 de lagraniţa judeţelor Galaţi cu Vaslui până la Craşna, DN 24B Craşna - Albiţa(Vaslui) şi construcţia centurii Caracal, foştii colegi ai Ancăi Boagiu de la SECoLSpA “s-au lipit” de reabilitarea unui lot de 37 km, între Alexandria şiCraiova, pentru 136 milioane de lei. Surseministeriale ne-au declarat că “omul de încredere” al ministrului Anca Boagiu, DanielaDrăghia, directorul general adjunct pe proiecte cufinanţare externă din Compania Naţională de Autostrăzi, “şi-a ales pe sprânceană membriicomisiei de licitaţie, dintre vechii colaboratori”. “Licitaţiileau avut loc la Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (Cestrin), ferite deochii lumii. În “Pentagonul”CNADNR, Cestrin, au avut loc licitaţii de aproape un miliard de lei, în mare secret. Pentru modernizarea DN 6 Alexandria - Craiova, lucrărileau fost împărţite în trei loturi. Primul contract, încheiat cu firma SaphirStructures 1991 din Israel, vizează modernizarea a 42,5 kilometri şi are ovaloare de 140,65 milioane de lei. Al doilea contract a fost încheiat cuasocierea Romstrade - Ezentis - Euroconstruct Trading 98 şi are o valoare de 119,36milioane de lei, vizând modernizarea a 52,8 kilometri. Al treilea lot presupunemodernizarea unui tronson de aproape 37 de kilometri şi a fost semnat cu firma SECoL SpA (Italia) -Secol România, pentru 136,56 milioane de lei. Lucrările au o durată de execuţiede 24 de luni, la care se adaugă o garanţie de alte 24 luni”, ne-au explicat sursele citate.

Dacă tot au contracte cu CNADNR, italienii dela SECoL SpA au birourile chiar în MinisterulTransporturilor. Mai exact, foştii colegi ai Ancăi Boagiu au închiriat unspaţiu în spatele Palatului CFR de lângă Gara de Nord, ca să “ţină aproape”.

Boagiu şi-a începutactivitatea la SECoL SpA încă dintimpul facultăţii

În urma solicitării ziaruluinostru legată de activitatea ministrului transporturilor la firma SECoL SpA, Biroulde Presă al Ministerului Transporturilor ne-a transmiscă “Anca Boagiu a fost angajată a firmei SECoL SpA înperioada 1994-1996”. Potrivit adresei citate, ministrul Anca Boagiu a ocupat funcţiade diriginte de şantier în compania SECoL SpA, în perioada iulie 1995-ianuarie 1996.“Principalele activităţi desfăşurate au vizat supervizarea execuţieilucrărilor, conform normelor internaţionale, ca reprezentant al contractoruluiinternaţional în cadrul lucrărilor de construcţie şi reabilitare a drumurilor naţionaleDN38 şi DN39 din cadrul primului «Program de Reabilitare a drumurilor naţionale»finanţat de Banca Mondială”, a precizat Biroul de Presă alMTI. De asemenea, din decembrie 1994 până în iunie 1995,Anca Boagiu a ocupat funcţia de asistent director general al SECoL SpA, încadrul contractelor de “Reabilitare a DN 38 şi 39”, finanţate de BancaMondială. “Principalele activităţi desfăşurate au vizat managementul lucrărilorîn conformitate cu normele internaţionale, colaborarea cu autorităţile localeromâne; încheierea şi implementarea contractelor cu diverşi furnizori locali;corelarea permanentă a activităţii cu modificările legislative. Vă menţionăm căaceste informaţii sunt publice încă din anul 2000 şi pot fi găsite pesite-urile Camerei Deputaţilor sau Wikipedia”, mai precizeazăBiroul de Presă al MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639236-12-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ORBAN
02 Feb 2011

interesant aspectul relatat:un om de incredere - Daniela Draghia doamna cu genele schimbate, tipul de femeie barbat -, isi alege oameni de paie in comisiile de licitatii. Sunt de paie sau de incredere? Nu se dau nume, insa nu pot sa nu ma gandesc la dra Bobalca, H. Nicolae, si alti papagali care incearca sa se agate de vreo functie.Din pacate noi toti suntem in situatia de a merge pe drumuri proaste intrucat licitatiile sunt facute la cacialma.Aveti si sugestii de cum se pot indrepta lucrurile?
ZAMORA
03 Feb 2011

domnule etves, dvs aveti ceva de impartit cu persoane si nu cu principii, ceea ce nu este deloc profesional.Daca cumva aveti principii, am rugamintea sa va aminti de predecesorii scaunului de ministru al transporturilor, sa va aduceti aminte de faptul ca, pentru a intra in audienta la acestia, trebuia sa platesti sume importante de bani, nu mai vorbesc de contractele atribuite unuia sau altuia.Doamna boagiu este un ministru deosebit de competent care nu are termen de comparatie cu cei din trecu

Adauga un comentariu

Random image